منطقه آزاد را به گیلان داده اند و متعلق به استان گیلان است

ندیمی با بیان اینکه انزلی واحدی از ۱۶ شهرستان گیلان است، گفت: منطقه آزاد را به گیلان داده اند و متعلق به استان گیلان است و از همه مهمتر ما باید بپذیریم که برای منافع جمعی دیگر اسامی اهمیتی ندارد.

منطقه آزاد را به گیلان داده اند و متعلق به استان گیلان است

به گزارش ۸دی نیوز، چندی پیش حسن خسته بند نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات استاندار گیلان گفتگویی را با یکی از سایت های خبری استان گیلان انجام داد که در آن با اشاره به الحاق فرودگاه سردار جنگل به منطقه آزاد انزلی، گفته بود مانع از تغییر نام منطقه آزاد انزلی خواهد شد و در صورت نیاز اقدام به احداث فرودگاه جدیدی برای منطقه آزاد انزلی خواهد کرد.

در همین خصوص ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان در گفتگو با تریبون هواداران داماش با بیان برخی از فعالیت ها در راستای حمایت از داماش، در بخشی از سخنان خود به صورت غیرمستقیم به اظهارات نماینده انزلی واکنش نشان داد و منطقه آزاد انزلی را متعلق به تمام گیلان دانست.

ندیمی با بیان اینکه انزلی واحدی از ۱۶ شهرستان گیلان است، گفت: “منطقه آزاد را به گیلان داده اند و متعلق به استان گیلان است و از همه مهمتر ما باید بپذیریم که برای منافع جمعی دیگر اسامی اهمیتی ندارد”

وی افزود: “مثلا اعلام کرده اند فرودگاه بزنیم که هیچ عقلی نمی پذیرد در فاصله سی کیلومتری فرودگاه بزنیم یا اینکه ما سه اداره کل را در انزلی داریم که باید گفت مگر این اداره کل کجاست؟ آیا غیر از اداره کل استان گیلان است؟! این دلیلی ندارد که چون اداره کلی که در رشت است، پس باید گفت فقط متعلق به شهرستان رشت است؟ یا سازمان چایی که در لاهیجان است فقط برای لاهیجان نیست! اداره کلی که در هر شهرستانی از استان گیلان قرار دارد متعلق به کل استان گیلان است، اگر غیر این بخواهیم بگوییم فرق اداره کل با اداره شهرستان را نمی دانیم!”

ندیمی افزود: ” ما الان نفت را می خواهیم در رودسر بزنیم مگر مختص شهرستان رودسر است؟ همان طور که نفت یک بحث ملی است ، دریا هم یک بستر ملی است حالا آنجا گزینش شده و ما سعی کردیم که مازندران نرود و در گیلان این پروژه ها پیاده شود و دریا هم عام است، حالا تاسیساتش در یک منطقه تعیین شده است پس ما نباید اینقدر تنگ نظرانه نگاه کنیم.”

وی ادامه داد: “یا مورد بعدی خیلی از صنایع را به دلیل آب و هوا و زمین های غیرکشاورزی در لوشان تاسیس می کنیم ولی مالیاتش مال اداره کل استان است”

ندیمی در بخشی دیگر از صحبت های خود به تحریک های صورت گرفته توسط برخی اشخاص برای بهره گیری سیاسی در مناطق اشاره کرد و گفت: “منطقه آزاد هم از جنس همین ادارات کل است و نباید یک سری افراد به دنبال تحریک سیاسی بیافتند که اینقدر تنگ نظرانه نگاه کنند و مسئولان آنجا را وادار به دفاع بکنند، وگرنه مطمئنا خیلی از حمایت هایی که در گذشته صورت گرفته بود ، انجام نمی شد.”

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل اضافه کرد: “بنده باید عرض کنم که به تمام مردم گیلان احترام می گذارم، اما باید با هم تفاهم کنیم که یک استانی هستیم و بودن اماکن یا عناوین نباید ما را از هم جدا کند، پس سعی کنیم که نگاه مان را بازتر کنیم. منطقه آزاد باید از همه پتانسیل های موجود استان استفاده کند، مثلا ما در بحث تردد خودروها اعلام کردیم که تقریبا در کل استان گیلان مجوز تردد خواهند داشت در حالی که در قشم و کیش اینگونه نیست و این برای تمام مردم گیلان حتی انزلی خوب شده است”

وی در پایان گفت: “پس در این شرایطی که همه می گوییم گیلان عقب است خودمان با اظهارات و تفکرمان باعث عقب ماندگی بیشترش نشویم!”/خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه