آسیب شناسی مشکلات در حوزه شهری برای ارائه خدمات به شهروندان

رییس شورای شهر رشت در این جلسه پی گیری و آسیب شناسی مشکلات در حوزه شهری را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به موانع سرمایه گذاری در بخش مسکن اظهار کرد: باتوجه به مشکلاتی که سرمایه گذران در این بخش با آن دست و پنجه نرم می کنند این امر نیازمند پی گیری جدی تر است.

آسیب شناسی مشکلات در حوزه شهری برای ارائه خدمات به شهروندان

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، رضا جمشیدی‌چناری رئیس شورای اسلامی  شامگاه یکشنبه در جلسه شورای شهر این شهر ضمن تبریک روز آتش نشان به خانواده بزرگ آتش نشانی کلانشهر رشت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان با اشاره به فعالیت ۳ هفته گذشته و پی گیریهای صورت گرفته در کمیسیونهای شورای شهر رشت مهم ترین مشکل پیش رو شهر رشت را بدهی دو ایستگاه CNG  به شرکت گاز عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که شهروندان در این خصوص با آن مواجه اند رفع این مشکل باید سریعا از طرف شورا با دعوت مدیرعامل شرکت گاز در جلسه شورا پی گیری شود.

وی پی گیری  و آسیب شناسی مشکلات در حوزه شهری را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به موانع سرمایه گذاری در بخش مسکن اظهار کرد: باتوجه به مشکلاتی که سرمایه گذران در این بخش با آن دست و پنجه نرم می کنند این امر نیازمند پی گیری جدی تر است.جمشیدی چناری ا نهایی شدن طرح تفضیلی رشت پس از ۲۳ سال خبرداد و بیان کرد: بدین صورت موانع سرمایه گذاری مسکن در شهر رشت مرتفع می گردد.

وی با اشاره به حکم قضایی برای جمع آوری د ست فروشان ابراز نمود:رفع مشکل سد معبر به صورت قانونی در جریان است و راهکارهایی برای ساماندهی دست فروشان اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر دریافت مطالبات قشر آسیب پذیر کارگرانی که با شرکتهای خصوصی در قالب قراردادهای برون سپاری فعالیت می کنند افزود: احقاق حقوق این عزیزان وظیفه ماست.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به قرارداد ۳۳ میلیون دلاری احداث زباله سوز با شرکت چینی اذعان کرد: مطالعات ژئوتکنیک و ساختاری مربوط به پلان های جانمایی انجام شده است تا بتوانیم اطلاعات لازم را به شرکت پینی ارائه دهیم تا شرکت  طرف قرارداد به تعهدات خود در ۲۷ ماه جامه عمل بپوشاند.2

وی کاهش هزینه های شهرداری ،رفع معضل ترافیک ،را از مواردی عنوان کرد باید یه سرعت اعضای شورای به آن بپردازند.

چمشیدی چناری با اشاره به وقفه ایجاد شده در روند اجرای پروژه متروی رشت افزود: ان شاالله کمیسیون مربوطه شورا این پروژه را پی گیری می نماید تا در سالهای آینده دچار بحران نشویم.

در ادامه این جلسه طبق برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر مصاحبه اعضای شورای شهر با داو طلبان تصدی کرسی شورای شهربر طبق حروف الفبا ، سید رضا شفیعی نسب و عظیم نوربخش  هر یک با ارائه برنامه های پیشنهادی خود در یک فرصت ۳۰ دقیقه ای به سوالات اعضای شورای شهر رشت پاسخ دادند جابر کوچکی‌نژاد یکی دیگر از دعوت شده گان   به مصاحبه در این شب بود با اعلام انصراف خوددر صحن علنی شورا حضور نیافت.

 سید رضا شفیعی نسب با اشاره به چالشها و موانعی که شهر رشت با آن دست به گریبان است برنامه ریزی متناسب با سند چشم انداز در سند توسعه شهری را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه توسعه متوازن شهر رشت اولویت اول وی است ،مشارکت پایین شهروندان در مدیریت شهری ،ساختار نامناسب شهرداری ،کمبود فضاهای سبز و پارکها ،سطح کم سرمایه گذاری در شهر ،بودجه ریزی نامناسب و اندک شهرداری فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی را مورد انتقاد قرارداد و افزود:سیستم مدیریت شهری باید متناسب با این چالشها ساماندهی شود.

این کاندیدای شهرداری رشت  با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات شهر رشت بنیادین و اصلی هستند برخی از مشکلات را ناشی از مدیریت نادرست عنوان کرد و افزود: مشکلات بادکنکی بسیاری در شهر رشت وجو دارند که اگر برنامه ریزی برای آنها صورت نگیرد مشکل ساز خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه  اولین گام برای رسیدن به اهداف اصلاح ساختاراداری و نیروی انسانی شهرداری رشت است اذعان کرد: شهرداری رشت در دوسطح درون سازمانی و برون سازمانی دچار چالش است.

شفیعی نسب ضمن ارائه پیشنهاد جایگزینی قطار سبک به جای مترو در کلانشهر رشت دلیل ان را ریسک بالا و هزیته های بسیار مترو عنوان کرد و افزود:قطار سبک شهری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل اجراست اما مترو یک پروژه امنیتی و ملی است و پروژ های بسیار سنگین است دست زدن به این کار که حداقل ۳۰ سال شهر رشت را درگیر خواهد کرد تا زمانی که تامین اعتبار آن به طور کامل انجام نشده است ریسک بزرگی است.1

عظیم نوربخش دیگر کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به مشکلات فراوانی که رشت با آن مواجه است تاکید کرد: رشت نیازمند ان است که یک عزم جمعی انجام شود که عظمت گدشته آن را احیا کند.

وی هدف خود را ساخت شهری با رونق اقتصادی و شاداب عنوان کردو ابراز نمود: متاسفانه  نگاه بدبینانه‌ای نسبت به سرمایه‌گذار در رشت وجود دارد،  و ی در ادامه با تاکید بر توانمندسازی شهرداری و ایجاد فضای قابل اعتماد برای توسعه فضای کسب و کار ، بهترین راه برای تملک حاشیه رودخانه‌های رشت،  را استفاده از سرمایه‌های متراکم در شهر دانست وبا تشویق بر ایجاد کانونها و تشکلهای سرمایه گذاری افزود: حسابداری تعهدی باید در شهرداری اجرایی شود.

وی در پایان نگاه توسعه ای به رودخانه های شهر را مورد توجه قرادادو اظهار کرد:رودخانه های رشت به عنوان یک فرصت اقتصادی و طبیعی باید مدنظر قرار گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه