زودتر ماجرای احسان طهماسبی را مشخص کنید!/از خیانت تا تهمت به تیم دو و میدانی

طهماسبی شائبه خیانتش به تیم ملی و مردم ایران رد می‌کند و می‌گوید: «من اگر می‌خواستم ندوم اصلاً در این بازی‌ها شرکت نمی‌کردم.

زودتر ماجرای احسان طهماسبی را مشخص کنید!/از خیانت تا تهمت به تیم دو و میدانی
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، صحبت از خیانت شد. خیانت به وطن. خیانت به ورزش دوومیدانی و ملت ایران در مسابقات آسیایی اینچئون. مهدی زمانی یکی از چهار عضو تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر و نفر سوم این تیم می‌گوید: «این «آقا» بازندگی همه ما بازی کرد!». این «آقا» یعنی «احسان طهماسبی» دیگر عضو تیم ۴ در ۴۰۰ متر مردان ایران.
ماجرای خیانت به ایران چیست؟!
ماجرا ازآنجا شروع شد که مهدی رحیمی، مهدی زمانی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی برای ایران در این ماده می‌خواستند بدوند. مهدی رحیمی استارت زد و چوب را به مهدی زمانی رساند. او از دالان تعویض چوب رد شد اما وقتی به احسان طهماسبی رسید، نتوانست چوب را به دست طهماسبی برساند و این‌گونه شد که تیم ایران در همان دور مقدماتی حذف شد و سجاد هاشمی بهترین ملی‌پوش ایران در این ماده که قرار بود نفر آخر باشد اصلاً فرصت حضور در این رقابت را پیدا نکرد.
زمانی درباره این اتفاق می‌گوید: «واقعاً تا الان هم من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، نه برخوردی پیش آمد و نه دلیلی برای خطا وجود داشت. من در یک‌فاصله پنج سانتی‌متری با نفر سوم گروه می‌دویدم؛ اما او چوب را از من نمی‌گرفت‌»
اینکه طهماسبی چوب را از زمانی نمی گرفته یا نتوانسته آن را بگیرد نقطه ابهامی است که هنوز رفع نشده و حرف‌وحدیث‌های زیادی در طول این مدت به وجود آورده.
البته اتهام خیانت به احسان طهماسبی تنها از سوی مهدی زمانی نیست؛ تیمور غیاثی، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی هم او را ‌به خیانت متهم می‌کند و می‌گوید: «‌او طبق مقررات جریمه می‌شود، چراکه او فقط به خودش بدی نکرده، بلکه به یک کشور و سه جوانی که با آرزو به اینچئون رفته بودند، خیانت کرده است و اینکه گفته می‌شود، شوخی کردم توجیه‌کننده نیست‌. ما از احسان طهماسبی توضیحات قانع‌کننده می‌خواهیم و قطعاً با توجه به قوانین او را تنبیه می‌کنیم، چراکه طهماسبی به یک کشور خیانت کرده است‌.»
farhangnews_99181-285317-1414563047
سجاد هاشمی دیگر عضو تیم ملی ایران دراین‌باره می‌گوید: «این ماده یکی از شانس‌های ایران برای کسب مدال طلا بود! اتفاقی که در اینچئون افتاد اصلاً ناهماهنگی نبود، چون اگر ناهماهنگی بود در روزهای قبل از مسابقه باید اتفاق می‌افتاد. درحالی‌که ما هماهنگی لازم را داشتیم و مدت‌ها بود که کنار هم تمرین می‌کردیم. هرروز تعویض چوب را تمرین می‌کردیم و حتی قبل از مسابقه در پیست تمرین بار دیگر روی تعویض چوب کارکردیم.
همه ما دونده‌های حرفه‌ای بودیم و این اتفاق نباید برای ما می‌افتاد. همه گفتند مهدی زمانی نتوانست چوب را به احسان طهماسبی برساند؛ اما من مهدی زمانی را اصلاً مقصر نمی‌دانم. شاید اشتباهی که مهدی داشت این بود که چون احسان طهماسبی چوب را از او نمی‌گرفت عصبانی شده بود. بعدازاینکه مهدی از دالان تعویض چوب رد شد می‌توانست یک‌بار دیگر به دالان برگردد؛ اما آن‌قدر عصبانی شده بود که نتوانست در لحظه این تصمیم را بگیرد. این تنها اشتباه مهدی بود.»
واکنش طهماسبی به شایعه خیانتش به تیم ملی
همه این اتهامات به طهماسبی در حالی است که وی شائبه هرگونه خیانتی را رد می‌کند و ناهماهنگی را اصلی‌ترین دلیل اتفاق به وجود آمده در اینچئون عنوان می‌کند: «من از یک ماه قبلش حرف می‌زنم. از جایی که مثلاً ما در اردو بودیم. می‌دانید مشکل کجا بود که آن اتفاق افتاد؟ عدم هماهنگی بین بچه‌ها. ما در ایران حتی یک‌بار هم باهم ندویده بودیم.
من بارها به مربیان گفته بودم که بچه‌ها باید باهم تمرین کنند اما…تیمی مثل آمریکا دونده‌هایش ۴ سال کنار هم هستند؛ اما در ایران رفتارهای خیلی عامیانه بود. آقایان می‌گفتند می‌رویم در همان کره تیم را جمع‌وجور می‌کنیم.»
وی در واکنش به اظهارات هم‌تیمی‌هایش که گفته بودند «این ماده یکی از شانس‌های ایران برای کسب مدال طلا بود!» می‌گوید: «کدام طلا؟ الکی جو داده بودند. با توجه به رکوردهایی که ما در اینچئون دیدیم شاید پنجم می‌شدیم. ژاپنی‌ها ۳.۲،کره و عربستان ۳.۳ و رکورد ملی ایران ۳.۷ بود. ما حتی اگر رکورد ملی ایران را هم می‌زدیم باز مدال نمی‌گرفتیم. من نمی‌دانم بر چه اساسی آقایان می‌گفتند که مدال طلا می‌گیریم.»
طهماسبی ماجرا را این‌گونه تعریف می‌کند: « وقتی زمانی می‌خواست چوب را به من برساند سرعتش با من همخوانی نداشت. ما اصلاً به هم نرسیدیم که من بخواهم چوب را بگیرم. زمانی می‌گفت نباید صبر کنی. او می‌گفت من دونده ۸۰۰ متر هستم و به تو می‌رسم. من هم همین کار را کردم و به مسیرم ادامه دادم اما دیدم او به من نرسید.
سرعتم را کم کردم اما دیگر از دالان تعویض چوب خارج‌شده بودیم. این اتفاق در لحظه افتاد  هیچ قصد و غرضی هم نبود. حالا بچه‌ها رفته‌اند و علیه من مصاحبه کرده‌اند. ما حتی باهم یک ماه هم تمرین نداشتیم . حتی در تمرین‌ها یک‌بار هم چوب را تعویض نکرده بودیم. شاید باور نکنید اما ما برای اعزام به این بازی‌ها اصلاً رکورد هم نگرفتیم.»
farhangnews_99181-285318-1414563047
وی شائبه خیانتش به تیم ملی و مردم ایران رد می‌کند و می‌گوید: «من اگر می‌خواستم ندوم اصلاً در این بازی‌ها شرکت نمی‌کردم. بیان این صحبت‌ها از حرفه‌ای گری به دور است. قبل از رقابت‌ها همه می‌گفتند ما باهم یک تیم هستیم و باهم رفیقیم. اما همین‌که یک مشکل پیش آمد همه‌چیز به هم‌ریخت.»
فدراسیون و وزارت  ورزش تکلیف را روشن کند!
اظهارات ضدونقیض طرفین در ماجرای حذف تیم ۴ در ۴۰۰ متر مردان ایران (دوومیدانی) در دور مقدماتی از بازی‌های آسیایی حالا یک سؤال اساسی به وجود آورده و آن این است که به‌راستی خیانتی در کار بوده یا خیر؟!
شاید بتوان فدراسیون دوومیدانی و وزارت ورزش و جوانان را بهترین مراجع برای بررسی اتفاقات ذکرشده در اینچئون کره جنوبی نام برد. به نظر می‌رسد اکنون‌که پای واژه «خیانت» به رسانه‌ها و ورزش کشور بازشده است، فدراسیون و وزارت ورزش این وظیفه خطیر را بر عهده‌دارند تا هر چه زودتر پاسخ این سؤال را بیابند و به مردم اعلام کنند. آیا به‌راستی کسی به تیم ملی و کشور ایران خیانت کرده یا عده‌ای از روی دشمنی و حسادت اقدام به اتهام زنی به یک ملی‌پوش دومیدانی نموده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه