حسن هانی زاده در گفتگو با ۸دی:

آمریکا در آستانه یک انفجار بزرگ است/ شکست دونالد ترامپ در انتخابات دور از انتظار نیست

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به شرایط ناپایدار آمریکا، گفت: سیاست‌های دونالد ترامپ نشأت گرفته از خون نژادپرستانه است، جامعه آمریکا تبدیل به جامعه ای دو قطبی بین سیاه پوستان و رنگی پوستان از یک سو و سفید پوستان نژاد پرست از سوی دیگر تقسیم شده است که همین عوامل منجر به فروپاشی تدریجی و اجتماعی آمریکا خواهد بود.

آمریکا در آستانه یک انفجار بزرگ است/ شکست دونالد ترامپ در انتخابات دور از انتظار نیست

“حسن هانی زاده” کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه آتش زدن پرچم امریکا توسط شهروندان این کشور نشان دهنده تزلزل ارزش ها و اختلافات نژادپرستانه مردم آمریکا است اظهار کرد: در سال های اخیر عملکرد نژادپرستانه دونالد ترامپ منجر به تشدید جنبش ضدسیاه پوستان توسط سفیدپوستان امریکا شده است.

وی با اشاره به قتل جورج فلوید یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس سفیدپوست آمریکایی گفت: جنایت های بیشماری در فضای داخلی جامعه آمریکا توسط سفیدپوستان علیه سیاه پوستان انجام می شود که تشدید کننده احتمال فروپاشی آمریکا است.

شکست دونالد ترامپ در انتخابات دور از انتظار نیست

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به انتخابات پیشرو آمریکا بیان کرد: عملکرد نژادپرستانه ترامپ باعث نارضایتی مردم آمریکا و بر اساس گزارشات پیش بینی می شود که انتخابات آمریکا همراه با درگیری های خونینی خواهد بود و در نهایت شکست دونالد ترامپ در انتخابات دور از انتظار نیست.

آمریکا در آستانه یک انفجار بزرگ

وی تصریح کرد: با توجه به اختلافات داخلی جامعه آمریکا به دلیل ظلم هایی که نژادپرستان آمریکایی علیه سایر اقشار جامعه خود دارند، آمریکا در آستانه یک انفجار بزرگ است که ممکن است به تجزیه و جنگ داخلی در آمریکا منجر شود.

فروپاشی تدریجی و اجتماعی آمریکا

هانی زاده با تاکید بر شرایط ناپایدار آمریکا ادامه داد: سیاست‌های دونالد ترامپ نشأت گرفته از خون نژادپرستانه است، جامعه آمریکا تبدیل به جامعه ای دو قطبی بین سیاه پوستان و رنگی پوستان از یک سو و سفید پوستان نژاد پرست از سوی دیگر تقسیم شده است که همین عوامل منجر به فروپاشی تدریجی و اجتماعی آمریکا خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان اینکه آینده خوبی در انتظار آمریکا نیست افزود: آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به دلیل سیاست های تهاجمی دونالد ترامپ دچار انزوای بین‌المللی شده است و با وجود اختلافات اجتماعی و درگیرهای خیابانی که در ایالات مختلف این کشور وجود دارد، آمریکا در آستانه یک جنگ داخلی، انفصال و جداشدن ایالت های مهم خود است.

ایران در نقطه قابل اتکا و با ثباتی قرار دارد

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و قرار گرفتن ایران در نقطه امن بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارها و تحریم های ظالمانه آمریکا به لحاظ باز دارندگی و توانمندی نظامی به یک نقطه قابل اتکا و باثباتی رسیده است.

هانی زاده با بیان اینکه ایران با وجود اینکه در شرایط و اقتصاد ناپایداری قرار دارد ولی به لحاظ انسجام ملی و توانمندی نظامی به نقطه قابل قبولی رسیده است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به مسیر خود برای یک اقتدار پایدار در سطح منطقه و جهانی مقتدرانه ادامه میدهد و تلاش و فشارهای همه جانبه امریکا برای یک اجماع جهانی علیه ایران موفقیت آمیز نبوده است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل از سازمان ملل بعنوان یک نهاد فلج و بی خاصیت یاد کرد و افزود: آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند و با وجود اینکه شورای امنیت یک نهاد بسیار مهم و تأثیرگذار در سطح جهانی اما بنظر می رسد وجود یا عدم وجودش تأثیری در امور ندارد و عملا در خدمت آمریکاست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه