“قمه‌زنی”ابزاری برای تخریب چهره تشیع/وقتی VOA ایران را متهم به تحریف عاشورا می‌کند!

در سالهای گذشته بسیاری از شبکه‌های ضدانقلاب مانند BBC و VOA میزگردهایی با عنوان “تحریف عاشورا” تشکیل می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان تحریف‌کننده سنت‌های اسلامی و به‌عنوان مخالف این سنت دیرینه! شیعیان معرفی می‌کنند.

“قمه‌زنی”ابزاری برای تخریب چهره تشیع/وقتی VOA ایران را متهم به تحریف عاشورا می‌کند!
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز،  پروژه اسلام هراسی مدت‌هاست که در دستور کار دشمنان قرارگرفته و این دشمنان با عناوین مختلف درصدد نشان دادن چهره غیرواقعی از اسلام و مسلمانان به جهانیان؛ که پدیده نوظهور “داعش” نمونه‌ای از این اقدام است.ضمن اینکه، تفرقه میان شیعه و سنی نیز مدت‌هاست که در دستور کار قرارگرفته و البته با نزدیک شدن به ایام محرم و ترویج قمه‌زنی، پروژه نشان دادن چهره وحشی از شیعیان و تخریب چهره تشیع، نیز در دستور کار این دشمنان قرارگرفته است!
این مسئله وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم بیش از ۱۵ شبکه ماهواره‌ای با چهره اسلام، درصدد ترویج این عمل هستند و بدون توجه به نظرات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و بسیاری از مراجع تقلید شناخته‌شده، مردم را در سراسر جهان به سنت غلط و خرافی “قمه‌زنی” دعوت می‌کنند. نکته‌ای که بسیاری از مراجع تقلید به دلیل نشان دادن چهره خشن و نامطلوب از شیعیان در جهان امروز، آن را جایز ندانسته و حتی برخی بر حرمت آن حکم داده‌اند؛ بنابراین توجه به این انذارها در شرایطی که برخی گروه‌های تندرو چهره‌ای خشن از اسلام در جهان ارائه می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است.
باید توجه داشته باشیم که یکی از مهم‌ترین دلایلی که بزرگان درباره ممنوعیت قمه‌زنی مطرح کردند و آن را علت تحریمشان معرفی نمودند، مسئله سوءاستفاده رسانه‌های دشمن از این مراسم و بی‌آبرو شدن تشیع به‌وسیله این کار بود.
جالب اینجاست که این رسانه‌ها حجاب، نماز، حج و جهاد را به سخره می‌گیرند تا بلکه با این روش، مسلمانان از این اعمال دست‌بردارند و کمتر به دشمنان ضربه بزنند، اما قمه‌زنی را ترویج می‌کنند و خودشان قمه می‌سازند و مراسمش را در کشورهایشان آزاد می‌گذارند تا از این راه بتوانند مسلمانان و شیعیان را مسخره کنند و شیعیان را گروهی متوحش و بی‌منطق نشان دهند و بیشتر به اسلام ضربه بزنند.
یعنی دشمن به دو روش و برای دو انگیزه کارهای ما را مسخره می‌کند. نوع اولش این است که یکی از احکام اسلام، مانند حجاب، درست در برابر نقشه‌های دشمنان برای افساد مسلمانان قرار می‌گیرد و جلوه‌ای از زن مسلمان نشان می‌دهد که بسیاری از زنان جهان حسرت آن را می‌خورند. روشن است که با این وضعیت دشمن باید باحجاب مبارزه کند. یکی از شیوه‌های دشمن برای مبارزه باحجاب هم تمسخر حجاب و معرفی به‌عنوان ابزار “مانع آزادی” است!
البته از روش‌های دیگر هم باحجاب و عزاداری و دیگر کارهای اسلامی مبارزه کرده است؛ قوانین مختلفی که در کشورهای مختلف جهان و در دوران‌های مختلف وجود داشته‌اند و به شکل‌های مختلف سعی کرده‌اند، با این مظاهر اسلامی مبارزه کنند و محدودشان سازند، بهترین گواه بر این ادعاست.
اما در مورد “قمه زنی”، داستان کاملاً برعکس است. در اینجا دشمن، قمه می‌سازد و یواشکی بر این کار تشویق می‌کند و شرایطی فراهم می‌کند تا این عمل وحشتناک و غیر عرفی در تمام جهان آزاد باشد و صدها نفر شیعه! نادان در خود آمریکا و در قلب اروپا قمه بزنند و صحنه‌های وحشتناکی به نمایش بگذارند تا آن‌ها هم این صحنه‌ها را در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت و فضاهای مجازی پخش کنند و به مردم جهان بگویند: این کاری که می‌بینید، یکی از اعمال دینی مسلمانان یا شیعیان است. اسلام چنین دینی است!
جالب اینجاست که در سالهای گذشته بسیاری از شبکه‌های ضدانقلاب مانند BBC و VOA میزگردهایی با عنوان “تحریف عاشورا” تشکیل می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان تحریف‌کننده سنت‌های اسلامی و به‌عنوان مخالف این سنت دیرینه! شیعیان معرفی می‌کنند.
امروزه، میدان برای تاخت‌وتاز و میدان‌داری خرافه سازان، خرافه گستران و تاریک اندیشان، باز و بسیار گسترده شده است. نه کانون‌های علمی و دینی از گزند و زخم زدن پیوسته آنان در امان مانده‌اند و نه کوچه و بازار، مسجدها و محفل‌ها و مجلس‌ها و خانواده‌ها.
farhangnews_99144-285269-1414563379
برپایی مجلس قمه زنی در بیت آیت الله سید صادق شیرازی + عکس !
بی‌شک جاری شدن این تفکرات به مزرعه جامعه و مردمان و بازتاب آن‌ها در رفتارهای دینی و اجتماعی آنان، نشأت‌گرفته از غفلت، ناهشیاری، خواب‌زدگی و ناآگاهی کسانی بوده است که باید پلک فرو‌نمی‌بستند و بیدار می‌ماندند و هشیارانه از هجوم آن به زندگی مردم جلوگیری می‌کردند.
بیان احکام و فلسفه قیام عاشورا از وظایف مهم مبلغان مذهبی است. امام حسین (ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت‌طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد؛ بنابراین مجالس عزاداری محرم باید به محلی برای بیداری و بصیرت افزایی آحاد مختلف مردم تبدیل شود. آفت ها و بدعت های دینی زدوده و اهداف عالی عاشورا ترویج و باید تلاش شود این سنت حسنه در جامعه ترویج پیدا کند.
ضمن اینکه به‌هرحال برای برگزاری مراسم متناسب با شأن امام حسین (ع) ویارانش، هم از سوی عزاداران و عاشقان حسین (ع) و هم مبلغین، مداحان، شاعران، نویسندگان و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عزمی جدی و فراگیر باید به کار گرفته شود تا تحریف‌های موجود از چهره عزاداری‌ها زدوده شود و همه از برکت‌های بی‌پایان عزاداری سرور و سالار شهیان عالم بهره‌مند شوند.
باید توجه داشته باشیم مجالس مذهبی فرصتی منحصربه‌فرد در بیان درس‌های مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی‌بخش، بیدارگر، امیدوارکننده، وحدت‌آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرارداد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه