این بار مجوز سخنرانی سه نماینده منتقد دولت در دانشگاه مازندران لغو شد

آقای روحانی در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۲ از اساتید دانشگاه ها خواسته بود تا به میدان آمده و از توافق ژنو حمایت کنند، اما توضیح نداده بود که در قبال برخوردهای امنیتی و قضایی با اساتید منتقد این توافقنامه موضع دولت چه خواهد بود؟

این بار مجوز سخنرانی سه نماینده منتقد دولت در دانشگاه مازندران لغو شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا، در راستای لغو مجوز جلسات سخنرانی های منتقدان دولت یازدهم، این بار مجوز برنامه سخنرانی سه تن از نمایندگان مجلس در دانشگاه مازندران لغو شد.

در حالی که آقایان سید محمود نبویان، مهدی کوچک زاده و جواد کریمی قدوسی سه تن از نمایندگان منتقد دولت یازدهم قرار بود عصر امروز سه شنبه در دانشگاه مازنداران در جمع دانشجویان این دانشگاه به سخنرانی بپردازند، مسئولان دانشگاه مازندران اجزاه برگزاری این برنامه را به دانشجویان ندادند.
در همین راستا، نبویان با تایید خبر فوق به خبرنگار رجانیوز گفت: «متاسفانه این دولت در ایجاد فضای اختناق برای نمایندگان مجلس بسیار قوی عمل می کند.»
این اتفاق در حالی بوقوع می پیوندد که همزمان بسیاری از حامیان دولت و اساتید دانشگاه همسو با رییس جمهور، با حضور در دانشگاه های مختلف کشور آزادانه به ایراد سخنرانی پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان می کنند.
پیش از این نیز در چندین نوبت برنامه هایی که قرار بود طی آن منتقدان دولت یازدهم سخنرانی کنند، لغو مجوز شده بود که از جمله آن می توان به لغو برنامه سخنرانی حجه الاسلام نبویان در دانشگاه علامه طباطبایی در اسفند ۹۲ اشاره کرد.
گفتنی است چندی قبل نیز دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از نبویان به خاطر سخنرانی علیه توافق ژنو شکایت کرده بود.
طی یک سال و نیم گذشته تعدادی دیگر از منتقدان دولت یازدهم نیز با محدودیت های فراوانی روبرو شده اند که از جمله آنها لغو چند باره برنامه های سخنرانی دکتر سعید زیباکلام در شهرستان های مختلف از جمله بندر دیر، جهرم، لار، فسا و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه امیرکبیر بوده است.
دکتر سعید زیباکلام نیز همچنین به خاطر نقد توافق ژنو مورد شکایت قرار گرفته و تاکنون در چند جلسه بازپرسی در دادسرا حضور پیدا کرده است.
لازم به ذکر است آقای روحانی در تاریخ ۱۵ بهمن ۹۲ از اساتید دانشگاه ها خواسته بود تا به میدان آمده و از توافق ژنو حمایت کنند، اما توضیح نداده بود که در قبال برخوردهای امنیتی و قضایی با اساتید منتقد این توافقنامه موضع دولت چه خواهد بود؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه