علت اصرار یک مقام دولتی برای واردات سیگار مارلبرو چیست؟

یک مقام دولتی در روزهای اخیر فشار بیش از حدی را برای اعطای مجوز واردات رسمی سیگار مارلبرو به یک تاجر خارجی وارد آورده است.

علت اصرار یک مقام دولتی برای واردات سیگار مارلبرو چیست؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مشرق، یک مقام دولتی در روزهای اخیر فشار بیش از حدی را برای اعطای مجوز واردات رسمی سیگار مارلبرو (وابسته به رژیم صهیونیستی) به یک تاجر خارجی وارد آورده است.

این مقام دولتی به مسئولان ذی‌ربط فشار می‌آورد تا مجوز واردات رسمی سیگار مارلبرو را به تاجری به نام (ح . م) که بازار این سیگار در عراق را نیز در انحصار خود دارد و در دولت گذشته نیز با نزدیکی به جریان انحرافی قصد داشت این مجوز را به دست آورد، اعطا کنند.

پس از فشارهای این مقام دولتی، مسئولان تصمیم‌گیر درباره واردات سیگار با اعطای این مجوز موافقت اولیه کرده، اما ورود دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به این ماجرا باز هم دست سودجویان از ورود رسمی این نوع سیگار به کشور را کوتاه کرد.

بنابر نظر دستگاه‌های نظارتی، سیگار مارلبرو به شرکت( ف. م) وابسته است. این شرکت یکی از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل بنا به نظر دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشورمان، همکاری تجاری با آن ممنوع است.

nf00388433-2

مسئولانی که در حال اعطای مراحل نهایی مجوز امتیاز واردات سیگار مارلبرو به تاجر مذکور بودند، پس از آگاهی از نظر رسمی دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشورمان، درخواست این مجوز را بازپس گرفته و آن را ابطال کردند، اما این پایان ماجرا نبود و فشارها از سوی مقام پرنفوذ دولتی ادامه پیدا کرده تا جایی که شنیده شده برخی مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه دخانیات، استعفا داده شده‌اند.

nf00388433-1

گفتنی است در دولت دهم نیز افراد وابسته به جریان انحرافی به دنبال به دست گرفتن انحصار واردات سیگار مارلبرو به کشور بودند؛ جالب آن که یکی از افرادی که جریان انحرافی قصد داشت واردات مارلبرو را به آن اعطا کند، همین فردی است که مقام دولتی یازدهم هم‌اینک به دنبال اعطای مجوز واردات سیگار مارلبرو به او است.

n00388433-t

با توجه به ممنوعیت واردات سیگار مارلبرو به کشور، این نوع سیگار به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود که ارزش سالانه آن چند صد میلیارد تومان تخمین زده شده است. به همین دلیل، جریان‌های فرصت‌طلب در دولت‌های مختلف به دنبال آن بوده‌اند که با اخذ مجوز واردات رسمی محصولات مارلبرو، به درآمد هنگفت و آسانی دست پیدا کنند. با این حال، وابستگی کارخانه تولیدکننده سیگار مارلبرو به صهیونیست‌ها، مهمترین مانع در صدور مجوز واردات رسمی این نوع سیگار به کشور بوده است.

جالب آن که در دولت‌های مختلف، افرادی که به دنبال اخذ مجوز واردات مارلبرو به کشور بوده‌اند، هم‌زمان نیز تلاش فراوانی کرده‌اند تا وابستگی مارلبرو به صهیونیست‌ها را از زبان نهادهای رسمی، منتفی اعلام کنند که تاکنون به خواسته خود نرسیده‌اند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه