رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در رشت:

گیلان ششمین استان پایلوت برای توسعه اشتغال کشور شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گیلان ششمین استان پایلوت کشور برای انعقاد تفاهم‌نامه برای توسعه اشتغال است گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، خدمات تخصصی، ملموس و قابل شمارش به مردم ارائه خواهد شد.

به گزارش ۸دی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، صبح امروز در جریان نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی در گیلان که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد گیلان برگزار شد با بیان اینکه آخرین پارادایم مدیریت، مدیریت بر مبنای هدف است گفت: این نوع مدیریت به مشارکت افراد در تعیین هدف تأکید می‌کند و انقلاب اسلامی این پارادایم را عملی کرد و پارادایم رهبری خدمتگزاری به مردم را به منصه ظهور رساند و در این مدیریت، مردم ولی‌نعمت ما هستند.

وی افزود: وقتی امام (ره) مردم را ولی‌نعمت دانستند دیگر ریاست‌ها، مسئولیت نیست بلکه پاسخگویی است و جایگاه آن خدمت‌گزاری و نوکری مردم خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، مقابله با فقر و محرومیت و جنگ اقتصادی دو برنامه اصلی سازمان بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: این دو جنگ افسران خودشان را می‌طلبند و ما باید به کمک این افسران در این جنگ‌ها پیروز شویم.

زهرایی اظهار کرد: در تفاهم‌نامه بین سپاه و کمیته امداد، دو نهاد مقدس و انقلابی برای یک امر مقدس‌تر در کنار هم قرارگرفته‌اند تا مسئله اشتغال و بیکاری را حل کنند. هر جایی که پدیده‌ای انقلاب اسلامی را تهدید کند بسیج وظیفه دارد آن تهدید را تبدیل به فرصت کند و این کار هم با کمک و مشارکت مردم انجام می‌شود. سایر نهادها هم می‌توانند در این مبارزه مردم را محور قرار دهند و به جنگ با مشکلات بروند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این تفاهم‌نامه شاید خیلی گسترده و بزرگ نباشد و نتواند مشکلات اقتصاد را در همه کشور حل کند اما نقطه زنی این تفاهم‌نامه درست است. روشی و مدل و الگوی رفتاری این تفاهم‌نامه مردمی است که اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و به لحاظ علمی و عملی آزمون شده است.

زهرایی با تأکید بر اینکه مردم امروز خدمات عملی و ملموس می‌خواهند اظهار کرد: مردم امروز از دست و شعار خسته شده‌اند و ما باید خدمات خودمان را تخصصی، ملموس و قابل شمارش به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان ۶ امین استان پایلوت انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه و کمیته امداد برای توسعه اشتغال است گفت: بخشی از شبکه عظیم نیروی انسانی بسیج در آموزش، ایاب و ذهاب، مکان و هر آنچه بسیج می‌تواند برای ایجاد اشتغال کمک کند به میدان خواهد آمد و کمیته امداد به عنوان متولی این بخش که تسهیلات کم‌بهره‌ای را از دولت دریافت می‌کند و ردیف اعتباری دارد در کنار بسیج امور را پیش خواهند برد.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج سازندگی و کمیته امداد برای توسعه اشتغال در گیلان صبح امروز با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در رشت به امضا رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه