ماجرای درگیری فیزیکی دخترِسگ گردان با شهروند رشتی/ آیا پارک های رشت جای خانم های محجبه نیست؟!

خانمی که توسط یک دخترِ سگ گردان در یکی از پارک های شهر رشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، در گفتگو با ۸دی، گفت: مگر قرار است همه سگ را دوست داشته باشند؟! یکی هم از این حیوان می ترسد، جای چوب زده خوب می‌شود اما از آن مسئولی دلم گرفته که به من می گوید چرا به پارک رفتی؟ مگر من در ترکیه قدم می زدم؟ من در پارک نزدیک خانه خودم و در یک فضای بزرگ، مردمی و شلوغ پیاده روی می کنم.

ماجرای درگیری فیزیکی دخترِسگ گردان با شهروند رشتی/ آیا پارک های رشت جای خانم های محجبه نیست؟!

به گزارش هشت دی، ماجرای درگیری فیزیکی دختری که سگ هایش منجر به ایجاد ترس و آزار و اذیت شهروند رشتی که برای پیاده روی به یکی از پارک های شهر رشت رفته بود، با حاشیه هایی در فضای مجازی همراه شده است.

خانم “زینب رشیدی” یکی از شهروندان شهر رشت است که عصر روز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال جاری در یکی از پارک های شهر رشت در حال پیاده روی بود اما توسط یک دخترِ سگ گردان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

وی در تشریح این حادثه به خبرنگار  ۸دی، گفت: من در بوستان کشاورز واقع در خیابان رسالت نزدیک منزل خودم برای پیاده روی رفته بودم، این کاری است که ۱۵ سال است هر روز یا یک روز درمیان انجام می دهم، آن روز خانمی که چند باری در پارک او را دیده بودم با سگ های خود در پارک نشسته بود این سگ‌ها بندهای بسیار بلندی داشتند که می‌توانستند خیلی از صاحب خود دور شوند، هنگامی که دیدم سگ ها به طرف من می‌آیند مسیرم را تغییر دادم و سمت دیگری رفتم چون از سگ می ترسم.

این شهروند رشتی ادامه داد: بعد از یک دور پیاده روی به روی نیمکتی نشستم و دیدم که این خانم با آقایانی در رابطه با اینکه چطور به سگ ها غذا می دهد یا رسیدگی می کند در حال صحبت است، من نیز با گوشی کار می‌کردم که ناگهان متوجه شدم زیر پای من سگ است که خیلی ترسیدم و به صاحبش گفتم: «اگر نمی توانید این سگ ها را نگهدارید بیرون نیاورید، مگر پارک جای سگ است» که این خانم به من گفت: «نه! این پارک جای سگ هایی مثل شماست!»

وی ادامه داد: به سمت آن خانم رفتم و گفتم با منی؟ سگ های آن خانم که به طرف من دویدند این خانم هم سمت من پرید، من دست خود را محافظ خود کردم اما او مرا داخل حوضچه پارک هل داد و نمی گذاشت که بیرون بیایم و گلوی من را فشار می داد ناگهان همه چیز برایم سیاه شد و فقط صداهایی می شنیدم که می گفتند: «تکون نمی خوره! بزار بیاد بیرون». وقتی از آب بیرون آمدم دیدم که چند آقایی که آنجا بودند به آن خانم گفتند: «سگ هایت را بردار و برو!» گفتم: «برای چه می گویید برو؟ مگر من را نزده نگهش دارید تا پلیس بیاید».

رشیدی با بیان اینکه من نه به آن خانوم حرف بدی زدم و نه او را کتک زدم افزود: این دلم را به درد آورده است که ۱۵ سال در این پارک رفت و آمد می کنم و همه مرا می شناسند اما به این خانم می گفتند برود.

وی با بیان اینکه با موبایلم که کاملا خیس شده بود توانستم دو عکس خیلی بی کیفیت بگیرم گفت: وقتی این خانم متوجه شد که من عکس گرفتم، دوباره به سمت من پرید سرم را چندین بار به میله زد که دیگر من گیج شدم، بعد مرا به زمین انداخت و گوشه دیوار شروع به لگد زدن کرد تنها چیزی که می شنیدم این بود که می‌گفتند: نکن! هیچ کس او را از من جدا نکرد و هیچ کس دست مرا نگرفت، فقط چند خانوم بازنشسته ای که مدت هاست یکدیگر را در پارک می‌شناسیم رسیدند که در آن زمان دیگر آن دختر فرار کرده بود.

این شهروند رشتی با بیان اینکه در همین شرایط یک آقا به همراه همسرش آمد و گفت من سرهنگ نیروی انتظامی در پشتیبانی ناجا هستم و به من کمک کرد و هم خودم و هم ایشان با پلیس تماس گرفتیم.

وی اذعان کرد: من در پارک منتظر نشستم تا پلیس برسد در این زمان حتی نگهبان پارک هم نیامد و من با لباسی که کاملا خیس شده بود تا زمانی که هوا تاریک شده بود با آن آقای سرهنگ منتظر نیروی انتظامی ماندم.

رشیدی افزود: زمانی که نگهبان پارک آمد خانم ها به او گفتند: «مگر تو نبودی و ندیدی!» پس چرا به پلیس تماس نگرفتی که گفت: «من هیچ دستوری ندارم هر وقت نامه آوردید من دخالت می کنم».

وی ادامه داد: بعد از حادثه همه رفتند و فقط همان شخص پلیس به همراه همسرشان با من ماند و گفت که شما هم نروید و بمانید تا پلیس بیاید و بنویسد؛ زمانی که نیروی انتظامی آمد آن آقا هم شهادت داد و شماره خود را گذاشت و گفت هر جا شاهد خواستید می آیم و گفت چون محجبه هستید و شما را اینطوری زدند و هیچکس جلو نیامده من می‌مانم و شهادت می‌دهم.

این شهروند رشتی با اشاره به اینکه روز بعد به حراست فضای سبز رفتم و حادثه را شرح دادم افزود: یکی از مسئولین آنجا به من گفت شما همیشه ورزش می روید؟ چرا تنها می‌روید؟ و چرا پارک بانوان نمی روید؟ نمی دانم پارک‌بانوان را دیده اید یا نه این پارک از هر طرف اشراف دارد در واقع فقط اسما پارک بانوان است! آنجا هر کس هر طور بخواهد رفتار می کند کما اینکه دوازدهم روز محرم به آنجا رفتم و شاهد برگزاری تولدی در آنجا سه روز بعد از عاشورا بودم، پس ترجیح می‌دهم به یک پارک عمومی بروم.

وی ادامه داد: مشکل من پارک نیست مشکل من این است که این آدم چرا باید سگ را بیاورد داخل پارک! مگر قرار است همه سگ را دوست داشته باشند؟! یکی هم از این حیوان می ترسد، جای چوب زده خوب می‌شود اما از آن مسئولی دلم گرفته است که به من می گوید چرا به پارک رفتی؟ مگر من در ترکیه قدم می زدم من در پارک نزدیک خانه خودم و در یک فضای بزرگ، مردمی و شلوغ پیاده روی می کنم.

رشیدی با اشاره به اینکه ۹ بار اربعین به کربلا رفتم و در۴ سفر از این سفرها تنها و بدون همسرم بودم گفت: مگر می‌شود در مملکت خودم همچین بلایی سرم بیاید.

وی با بیان اینکه به من گفتند آدمی که به عنوان نگهبان در این پارک حضور دارد هیچ وظیفه ای ندارد و تنها یک کارگر فضای سبز است که محافظ اموال عمومی است گفت: به من گفتند الان فضا طوری است که محجبه ها نباید هر جایی بروند! مگر من هر جایی رفتم؟ من یک مادر ۳۹ ساله هستم که یک دختر ۱۷ ساله دارم و شاید هزاران مشکل داشته باشم که در روز باید یک ساعت پیاده روی کنم.

این شهروند رشتی با تاکید بر اینکه بیشتر از چوبی که خوردم از مردمانی که در آنجا بودم ناراحت هستم افزود: یک آقا به من گفت آن خانوم فکر کرد شما به سگش آسیب می رسانید من گفتم بترسید از روزی که ناموس خودتان زیر دست و پا بماند!

وی در رابطه با شکایت خود بیان کرد: اینقدر سلسله‌مراتب دارد که وکیل گرفتم، شاید اگر نگهبان پارک زنگ میزد پلیس زودتر می رسید و اگر زودتر نیروی انتظامی می‌آمدند خانم های دیگری هم بودند تا شهادت بدهند اما انقدر دیر کردند که همه رفتند و فقط من و همسرم با آقای سرهنگ و همسرشان ماندیم.

رشیدی با بیان اینکه به حراست فضای سبز رفتم تا ببینم چرا نگهبان پارک دستور دخالت ندارد افزود: به من گفتند این نگهبانان ما چیزی ندارند و اگر در دعوا دخالت کنند فردا روزی به آنها حمله می کنند گفتم کسی که مرا زد یک خانم بود و هیچ سلاحی سردی هم همراه نداشت و شاید اگر ضربه ناگهانی به من وارد نمی‌شد و کمبود اکسیژن در آب را تجربه نمی کردم می‌توانستم از خود دفاع کنم، که گفتند این افراد پشت دارند!

وی ادامه داد: آیا ما خانم ها باید سلاح سرد یا شوکر همراه خود داشته باشیم؟ چطور در این شرایط بچه های خود را به بیرون بفرستیم؟

این شهروند رشتی با بیان اینکه در این شب ها نمی دانم به کدام اتفاق فکر کنم افزود: چند شب است که از فکر خفه شدن نمی توانم بخوابم، وقتی آب می خورم احساس می کنم در حال غرق شدن هستم، تمام آب های کثیفی که در آن حوض بود و به خوردم رفت به کنار، اما حرف های حراست فضای سبز در سرم می پیچد.

وی با اشاره به آسیب شدید ناحیه گردن و کتف ادامه داد: تاکنون ندیدم که این پارک دوربین داشته باشد اما شاید کسبه محل داشته باشند. تمام خانم های پارک که برای پیاده روی می‌آیند به من گفتند حتماً شکایتم را پیگیری کنم و به ویژه الان که شنیدند نگهبان پارک هیچ مسئولیتی ندارد بیشتر ترسیدند. اگرچه در اینجا غریب هستم و خانواده ام کنارم نیستند اما این شکایت را پیگیری می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
باسلام اگر پلیس زودتر می آمد چه کار می کرد ؟ صورت جلسه وگرنه صد جور کلیپ در فضای مجازی در رابطه با رفتار پلیس وحقوق بشر تهیه می شد . اگر شهرداری اجازه ورود حیوان را ندهد هم کلی مطالب محیط زیست می دهند که با وحشی گری به حیوانات اجازه حیات نمی دهیم . اجازه نگه داری حیوانات در تمام کشور ها با مجوز است واگر این مجوز پیگیری شود این حیوان دیگر نمیتواند در شهر زندگی کند چون جهت خدمات مانند دامپزشکی و...همانند یک شهروند محرومیت دارد ولی در کشور ما ظاهر هر چیزی تقلید میشود سگ قله دار باید مانند مجرم قابل شناسایی باشد وگرنه هرچه بگوییم با فعالان حقوق بشر محکوم می شویم
ناشناس
تف تو ذات بی غیرتها
ناشناس در پاسخ به
واقعا متاشفم برای اینهمه بی غیرتیو بی شرفی!
ناشناس
واقعا اوف به بی غیرتی های مردانی که فقط از مردی اسمشو‌یدک میکشن. اوف به مسئولین بی تدبیر. واقعا خود من همین مشکلو دارم هر وقت میخام برم دست هر کی یه سگه.بچه کوچیک دارم ادم دلش میگیره حتی ی پارک نمیتونه‌بره هیچ مسئولی هم جلوشو‌ نمیگیره. واقعا جای یه اعتراض دسته جمعی بابت این مسئله لازمه. چون اونقد هم هار هستن دهن باز کنی تیکه پارت میکنن.‌این جور ادما سگشون خیلی با اخلاق تر از صاحبشونه. از مسئولین محترم مصرانه تقاضا داریم این پرونده رسیدگی فوری بشه وگرنه ما دیگه امنیت جانی نداریم.‌
ناشناس در پاسخ به
من از سگ‌های محترم خواهش میکنم میان پارک قلاده صاحبشون رو رها نکنن #بانوی_گیلانی 👤آرما
ناشناس در پاسخ به
با بی احترامی کاری درست نمیشه. ما که نمیخوایم به دیگران توهین میکنیم میخوایم رفتار اشتباه شون رو نقد کنیم، همین
یک‌ شهروند عادی
با سلام از حادثه رخ داده برای این خواهر گرامی واقعا آزرده خاطر شدم. اینکه پلیس بموقع در صحنه حاضر نشد. اینکه نگهبان آن پارک نسبت به حادثه پیش آمده بی تفاوت بود. اینکه حراست فضای سبز به جای حل مساله دنبال پاک کردن صورت مساله است و.... همه تاسف بار است . اما آنچیزی که زنگ هشدار باید تلقی شود این سطح از بی تفاوتی مردم هست. اینکه چه بر سر این مردم آمده است؟چرا کسی دیگر از درد مردم دردش نمی گیرد؟ واقعیت امر این است که جامعه ایرانی دچار یک پارادوکس شده است. از طرفی برای کوچکترین موضوعی در فضای مجازی زمین را به آسمان می دوزد اما در فضای حقیقی این گونه بی تفاوت از کنار مسایل عبور می کند. به راستی حقیقت جامعه ایرانی چیست؟ مسخ و سکوت بیرون یا غوغای مجاز ، که بی شک هر دو نشان از بحران و تهدیدی است که زوال اخلاقی و انسانی آینده و حال امروز ما ایرانیان را تهدید می کند. در همین‌حادثه مشهد علی رغم‌اینکه عمل آن مامور نیروی انتظامی ۱۰۰ درصد اشتباه بوده ولی باید قبول کرد که آن مامور هم یک‌انسان است و ممکن الخطا. اما آن‌چیزی که در بین غوغاسالاری رسانه ها و نظرات موافقین و مخالفین این‌عمل پنهان ماند نقش افراد حاضر در صحنه بود. اینکه چگونه کسی از آن‌جمعیت تماشاچی، آن مامور را دعوت به آرامش نکرد؟ اگر کسی از آن جمعیت لیوان آبی دست آن مامور یا مرحوم سپهری می داد و آنها را دعوت به آرامش می کرد آیا چنین رخداد تاسف بار و هزینه زایی رقم می خورد؟ مطلب پیش گفته باید به شدت مورد توجه پلیس قرار گیرد که مدعی است شعار مشارکت جویی،مشارکت پذیری ، جامعه محوری و هوشمندی از اصول مهم ماموریتی اوست. ضمن آن که: ۱- این سطح از بی تفاوتی اجتماعی در جامعه باید مورد بررسی جدی دستگاه های فرهنگی قرار بگیرد. ۲- اقدام ارزشمند آن افسر پلیس که به کمک‌ این خواهر گرامی آمد را نیز نباید از نظر دور داشت . مهدی صاحب ساده کار
ناشناس در پاسخ به یک‌ شهروند عادی
پاسخش مشخصه شهروند عزیز باید ببینید در این 40 سال چه بر سر مردم آمده که یک خانم محجبه در جمهوری اسلامی امنیت ندارد
حسین در پاسخ به
ضمن همدردی و ناراحتی برای اتفاق پیش آمده نسبت به آن خواهر گرامی، خواستم عرض کنم مشکل هیچ کدام این موضع گیری های احساسی نیست! مشکل اینجاست که ما مردم متاسفانه در گیر دو قطب احساسی و افراطی شده ایم! یا اینوری یا اونوری و چون حد وسط و تعادل در کار نیست، آسیب اش را می بینیم. مساله مهم درباره این نوع مشکلات آن هست که وجود یک مساله را بپذیریم. متاسفانه همه و هیچ می کنیم....هر وقت مساله ای را قانون مند کردیم و اجازه آموزش، اطلاع رسانی و البته مجازات عادلانه دادیم قطعا به مرور شاهد رفع آسیب و به حداقل رسیدن آن خواهیم بود. در کشور بیش از 3 میلیون سگ و گربه خانگی داریم اما مواضعمان اخلاقی و قانونی نیست؛ یا می گوییم باید حذف شوند و حق حضور در پارک ندارند و یا آنکه آنها می گویند ما آزادیم همیشه در هر جایی حاضر شویم! این دو نگاه هر دو افراطی هستند. اگر وجود این افراد و حیوانات شان را به رسمیت بشناسیم در مرحله بعد باید برای تردد آنها قانون وضع کنیم و متخلفان را مجازات کنیم. نه اینکه مردم مجبور به درگیری با هم شوند و خانواده های مان آسیب ببینند
ناشناس
واقعا این حجم از ناامنی برای کسی که طبق دینش عمل کرده واز هوای نفسش پیروی نمیکنه نامردیه!! که حالا اگه یه نگاهی به تویتر بندازیم می بینیم همین آدمهای سگ دوست وبی دین چطور توهین کردن به این خانمی که تازه مورد ضرب وشتم قرار گرفته نا سلامتی کشورمون اسلامیه...ویه سک ها بگید صاحبشونو رها نکنن:))حتما پیگیری بفرمایید خانوم رشیدی انشاءالله که هر چه زود تر عافیت یابید وما؛ تک تک خانم های محجبه روی ما تونو می بوسیم ومنتظر خبرای خوبیم برای یه عده بی قانون...امیدوارم
ناشناس در پاسخ به
خیلی جالبه! یعنی اگه این خانوم محجبه نبود مشکلی پیش نمیومد؟ شما فقط دلتون به حال محجبه ها میسوزه؟ اگر به بی حجاب کتک میخورد اشکال نداشت؟ ظاهرا مسلمان هستید وگرنه مسلمان واقعی نگران همه مردم دنیاست با هر عقیده و مذهبی. همین عقایدتون هست که نمیتونید افراد غیرمذهبی رو جذب کنید
ناشناس
اگه جنگه پس مذهبی ها هم شمشیرشون رو از غلاف در بیارن راحت میتونن با حمایت نظام حملات دامنه د اری به مخالفان اعتقاداتشون وارد کنن نگران حقوق بشر هم نباشن مگه تحریمی مونده علیع ایران انجام بدن؟ کشورای دیگه مثل عربستان و اسراییل موقع بمباران فلسطینی ها و یمنی ها از ترس رسانه ها و افکار عمومی یکم مراعات میکنن حالا که افکار عمومی جهانی مارو کاملا وحشی و داعشی می پندارن پس دلیلی برای اینکه سعی کنیم چهره خودمون رو سالم نگه داریم نیست حمله کنید جامعه رو برای امثال اونها نا امن کنید
ناشناس در پاسخ به
\" پس دلیلی برای اینکه سعی کنیم چهره خودمون رو سالم نگه داریم نیست\" خودت جواب خودت و دادی یعنی چهره تون سالم نیست درسته همینه ذات شما
ناشناس در پاسخ به
مذهبی ها قرار نیست به جای عقل از خشونت استفاده کنن، با فکر و منطق کار رو پیش میبریم، شما مذهبی بودن رو با داعشی بودن اشتباه گرفتید. شما کاری نکنید، ما به قول قرآن به روش احسن عمل می کنیم
مهدی
متاسفم برای ان دسته مردان بی غیرتی که اونجا حتی نکردن یه تماس با پلیس بگیرن.بعد این باید با سلاح سرد بریم بیرون وگرنه امنیت جانی نداریم. یه زمانی از سگ میترسیدیم حالا سگا تربیت شدن ولی صاحباشون سگ شدن. از مردم فهیم ایران عذر میخام منظورم صاحبان سگایی مثل این خانومه.که انسانیت سهله ،سگارم زیر سوال بردن.کاش سگام میتونستن از حقوقشون دفاع کنن.
ناشناس
خدا لعنتت ن کنه مملکت کردن سگ خانه، خاک تو سر اون مردم چه زن و چه مرد بی غیرت حداقل سوا میتونستن کنند الاغ ها، خواهر جان پیگیری کن، مگر قانون ممنوعیت سگ گردانی نداریم اما کجا جریمه می شوند
عماد
مشکل اینه که رشت پلیس پارک نداره نگهبان و کارگر که ضابط قضایی نیستند و نمیتونه دخالت کنه اصلا جایگاه قانونی نداره
ناشناس
توی این اوضاع و احوال کرونا فقط پارک رفتن و ورزش و پیاده روی کم بود ه ...و شما خواننده نسبتا محترمی که چشمتو بستی و دهنتو باز میکنی و ی بلا نسبت نمیگی ..اول خودتو اصلاح کن بعد انتقاد نه فحاشی ..این توهین رو همه بلدن اما فهم و شعور خوبه
ناشناس
کسانیکه از حیوانی نگهداری میکنن نسبت به ادمهای دیگر مهربانتر و رئوف ترن چون نگهداری از حیوانات دل بزرگ و صبور و تحمل میخواد اینکه بهت حمله کرده حتما فحاشی کردی و امروزه مشکلات زیاده و صبوری کم ...بخاطر همین اگه فحاشی نمیکردی این درگیری بوجود نمیامد این وسط اون زبون بسته ها تحریم میشن و از هوای ازاد محروم
ناشناس
ای داد از دست ما که حیوانات هم از دستمون در امان نیستن. رو به زوال داریم میریم واقعا. کافیه تو خیابون به سمت این سگهای بی پناه بری اینقدر چوب خوردن که از بیست قدمی فرار میکنن. حالا قراره با سگها مبارزه کنیم و یه موقع هم به گربه ها خواهیم رسید. و در آخر همدیگرو تکه و پاره میکنیم این جامعه رو به زوال و بی دانش هست که مثل موریانه آرام آرام از بین میریم و فقط جنازه متعفن که گویا اسم بشریت رو به سنگینی حمل می‌کنه باقی میمونه
ناشناس
باسلام این دیگه یه چیز جدیده چرا برای سگ گردانی میخواهید قانون بزارید ولی برای حیوان ازاری قانونی نیست حیوانات هم مثل ما انسانها افریده خدا هستن وحق زندگی دارن در قران هم نوشته شده که خداوند گفته همانطور که انسان را خلق کردم حیوان راهم افریدم وشما حق ندارید که انها را بکشید در صورتی که درایران از این خبرا نیست وهر روز حیوان ازاری بیشتر میشود وحتی به حیوانات تجاوز هم شده پس قانون کجاست که این ادمای روانی رو محاکمه کنه هرکسی اشتباه میکند پس بخشش کجای کار هست وچه معنی دارد والا توشهردای دعوا میشود وچاقو در میارن کسی جلو نمیره چون مردم دیگه حال وحوصله ای ندارن با این هم مشکلات و گرانی مردم همه دیوانه شدن تو خیابان برای خودشان حرف میزن والا به خدا به مشکلات اصلی برسید که یه کارگر شهرداری بخاطر ۳۰ هزارتومان یه سگ بیگناه را نکشه ونان حرام برای زن وبچه نبره وتوله های اون سگ مادر رو یتیم نکنه مسلمانی کجا رفته امیدوارن که واقعا مشکلات اصلی حل بشه واین همه دنبال فرعی ها نباشیم
شهرام
سلام خواهرم - مدتی منتظر بمان اگر این شهر صاحب داشت و به دادت رسیدند که هیچ - وگرنه خودت برو و تلافی کاری که آن دختر کرد را بر سر خودش خانواده اش و سگ های ولگردش در بیار - یا اینکار را بکن و یا با ذلت زندگی کن
ناشناس
یه عارفی میگفت وقتی خیلی از انسانهارو حیوان خطاب میکنی در حقیقت داری بهشون ارتقا سطح وجودی میدی و بهشون احترام میزاری خیلی از انسانها به درجه حیوانیت هم نرسیدن چون حیوانات به اصول و قوانینی که هوشمندی و شعور حاکم بر جهان هستی تو نرم افزار وجودیشون طراحی کرده به طور طبیعی و بی نقص عمل میکنن تنها موجودی که از قوانین کائنات تخطی میکنه انسانه نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است
ناشناس
بقول یکی از دوستان مشکل ما افراط و تفریطه اینقدر حمایت از حیوانات رو تو سرمون خوندن که از اونور بوم افتادیم همه جا شده سگ دونی، یک کم که از هسته مرکزی شهرها فاصله میگیری اینقد سگ زیاد شده که باید شیشدنگ حواست باشه به سگ نزنی . اگه هم زدی خرج ماشینت که بمونه عذاب وجدان و حقوق حیوانات و .... بجای خود. هر چیزی باید بجای خودش باشه اگه می خوایم به حقوق حیوانات احترام بذاریم باید بذاریم اونها در جایی که به اون تعلق دارن باشن نه اینکه برای رفع مشکلات عاطفی خودت بهش قلاده بزنی برداری بیاری توی دود و دم و ترافیک و ایجاد مزاحمت برای اونهایی که حالا یا بخاطر اعتقادات مذهبی شون یا بخاطر ترس از حیوانات خوششون نمیاد . آیا واقعا حمایت از حقوق حیوانات ینی این؟در مورد این خانم ضارب هم نظر من اینه که خوی انسانیتش به سمت سگهاش متمایل شده چون اگر هم حتی بهش فحاشی شده باشه نباید در این حد وحشیانه رفتار میکرد.امیدوارم بتونیم زندگی اجتماعی در کنار هم رو یاد بگیریم.
ناشناس
متاسفانه کشور ما اسما اسلامی است، شما آزادید به محجبه ها، دین، خدا و همه مقدسات توهین کنید و خیالتان راحت باشد کسی متعرض تان نمی شود. نمیدونم چرا به اینجا رسیدیم؟
در حاشیه