هشت دی گزارش می دهد:

سرگردانی بیماران دیالیزی در لنگرود/ نورمحمدی: مسئولان پروژه های ناتمام را افتتاح کرده و مردم را گرفتار می‌کنند

یکی از مشکلاتی که بیماران دیالیزی شهر لنگرود با آن مواجه هستند، عدم دیالیز شدن بیماران در بیمارستان جدید این شهر است که اخیرا افتتاح شده، این در حالی است که بیماران برای دیالیز شدن باید به بیمارستان امینی لنگرود منتقل شوند، موضوعی که در برخی مواقع جان بیماران را به خطر می اندازد.

سرگردانی بیماران دیالیزی در لنگرود/ نورمحمدی: مسئولان پروژه های ناتمام را افتتاح کرده و مردم را گرفتار می‌کنند

به گزارش هشت دی، دیالیز رایج ترین روش برای درمان بیمارانی است که نارسایی کلیه در آنها به مراحل نهایی رسیده باشد. بیمارانی که در طول هفته به امید چند صباحی زندگی بیشتر چندبار دیالیز می شوند.

اما یکی از مشکلاتی که بیماران دیالیزی شهرستان لنگرود با آن مواجه هستند عدم دیالیز شدن بیماران در بیمارستان جدید لنگرود است که اخیرا افتتاح شده این در حالی است که بیماران برای دیالیز شدن باید به بیمارستان امینی لنگرود منتقل شوند.

یعنی بیمارانی که در بیمارستان تازه تأسیس لنگرود بستری شده برای دیالیز باید به بیمارستان امینی منتقل شوند زیرا بیمارستان شهید حسین پور فاقد بخش دیالیز است که این موضوع با ناراحتی شدید بیماران مواجه شده است.

یکی از شهروندان لنگرودی در این باره به خبرنگار ۸دی، گفت: بیمارستان امینی لنگرود تقریبا در مرکز شهر قرار دارد و نسبت به بیمارستان دیگر این شهر که اخیرا افتتاح شده فاصله دارد.

وی افزود: بیمارستان جدید تأسیس لنگرود فاقد بخش دیالیز است و اگر به طور مثال بیماری در این بیمارستان بستری شود که تحت مراقبت های ویژه باشد و در بخش آی سی یو بستری شده باشد، اگر همزمان به دیالیز هم نیاز داشته باشد باید به ناچار به بیمارستان امینی منتقل شود که این موضوع جان بیماران را به خطر می اندازد.

 

معلوم نیست دولت داریم یا نه، مردم هم سرگردان شده اند

“میر احمد نورمحمدی” مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی لنگرود در گفت و گو با خبرنگار هشت دی در رابطه با مشکلات بیماران دیالیزی در بیمارستان های لنگرود، اظهار کرد: این حکایت گیلان ما است که مسئولانش به هر ترتیبی شده قصد افتتاح پروژه در هفته دولت را دارند و رسیده و نرسیده، آماده و غیر آماده پروژه ها را افتتاح کرده و مردم را گرفتار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امینی قدمت ۵۰ساله دارد و الان سی تی اسکن و امکانات در این بیمارستان است اما بیمار جای دیگری یعنی در بیمارستان تازه تأسیس بستری است، گفت: عمدا این کار را کردند که یک ضربه ای به لنگرود بزنند و فقط گزارش بدهند بگویند ما کار کردیم.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی لنگرود با بیان اینکه ۲۰۰بیمار را در اینجا رها کردند و رفتند جای دیگر افزود: وقتی با آنها صحبت می کنیم می‌گویند: «مأموریم و معذور، به ما گفتند از بیمارستان امینی به بیمارستان جدید بروید و رفتیم»، دیگر کاری ندارند که بیمار بمیرد یا نمیرد.

نورمحمدی با تأکید بر اینکه با رئیس بیمارستان صحبت کردم و نامه هم با امضای بیماران به وزارتخانه ارسال شده است، بیان کرد: صد در صد مسئولین در این رابطه مقصر هستند.

وی افزود: پیشنهاد من این است جلسه بگذاریم و اجازه دهند، بیمارستان امینی که خصوصی و وقفی است را هیئت امنا راه اندازی کند که ما بخش اورژانس و بخش های دیگر را راه اندازی کنیم و حداقل پزشک داشته باشیم.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی لنگرود با بیان اینکه متأسفانه مسئولان علوم پزشکی می گویند چیزی که ما می گوییم درست است، گفت: اصلا معلوم نیست دولت داریم یا نه، مردم هم سرگردان شده اند.

وی با بیان اینکه لنگرود ۹۴بیمار دیالیزی دارد که هفته ای ۳ جلسه باید دیالیز شوند افزود: ۲۰ دستگاه این شهرستان برای همه این بیماران کفایت نمی کند اما فعلا دستگاه ها گران شده و کسی به کسی نیست دولت هم که هیچ و فقط به امید خیرین ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی لنگرود با اشاره به این شعر که خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتر است کارم از گریه گذشته به آن می خندم، ادامه داد: دولت فقط حقوق پرسنل خود را می دهد و سرگردانی برای مردم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه