آقایان نماینده مجلس! ورزش، تنها سفرهای خارجی نیست، مشکل هم دارد

فراکسیون ورزش به سبب تاثیرگذاری ورزش در جامعه، نقش مهمی دارد و وظیفه اعضای آن تنها به بستن ساک و حضور در سالن‌های ورزشی و هیات رئیسه‌ها خلاصه نمی‌شود؛ آقایان نماینده! لطفا باری هم از دوش ورزش بردارید.

آقایان نماینده مجلس! ورزش، تنها سفرهای خارجی نیست، مشکل هم دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، همزمان با برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در اینچئون و اعزام کاروان ورزشی ایران به این رقابت ها، باز هم همراهی گروهی از نمایندگان مجلس در این سفرها نکته قابل توجه محسوب می شد.

شاید بتوان اعتراف کرد که کمتر سفری در ورزش بدون حضور نمایندگان مجلس صورت می گیرد که البته برخی از از این نمایندگان پای ثابت این اعزام ها هستند.

در اینکه این اعزام ها ضرورتی دارد و اینکه آیا غیبت یک نماینده در جلسات مجلس درست است و آیا این سفرها ماموریت محسوب می شود یا مرخصی، ورود نمی کنیم و  در این جزیئات دخالت نمی کنیم و بنا را بر این قرار می دهیم که این سفر ها با تائید مجلس است و خللی در عملکرد نمایندگان و مجلس ایجاد نمی کند.

همچنین از کنار این مسئله که نمایندگان در چند جلسه مجلس حق غیبت دارند نیز چشم پوشی می کنیم و بنا را بر این قرار می دهیم که حضور نمایندگان مجلس در این سفرها امری ضروری است و در روند رشد و توسعه ورزش نقش اساسی دارد.

اما آن چیزی که نمی توان ازکنارش عبور کرد نتیجه حضور این نمایندگان در سفرهای برون مرزی است. به هر حال باید به یاد داشت که اعزام نمایندگان مجلس به مسابقات برون مرزی با هزینه وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد و همراهی انها باید نتیجه مثبتی برای ورزش داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در خصوص سفر اخیر ۴ نماینده مجلس به بازی های آسیایی اینچئون گفت: سفر نمایندگان به اینچئون با هماهنگی مجلس و کمیته سفرهای مجلس نبود و نمایندگان مهمان کمیته ملی المپیک بودند و به دعوت آنها به این سفر رفتند. سفر نماینده ها به اینچئون با هزینه مجلس صورت نگرفته است.

مقداد نجف‌نژاد، نماینده مردم بابلسر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه که رئیس فراکسیون ورزش مجلس است، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه و‌ رئیس فدراسیون سوارکاری، حسین گروسی نماینده شهریار و عضو کمیسیون صنایع و عضو هیئت رئیسه فدراسیون کونگ‌فو و هادی حسینی نماینده قائم شهر و عضو کمیسیون صنایع که مخبر فراکسیون ورزش مجلس و عضو هیئت رئیسه کشتی است به بازی های آسیایی در اینچئون کره جنوبی سفر کردند.
سفر نماینده ها حتی با واکنش برخی از رسانه ها روبه رو شد به طوری که یکی از رسانه ها در مطلبی نوشت” هادی حسینی نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس، در کسوت سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در بازی‌های بین‌المللی حضوری فعال داشته است.
حضور در بازی های کشتی بلاروس، والیبال لهستان، بازی های آسیایی اینچوئن و اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی ژنو همه سفرهای سه ماه اخیر آقای نماینده است. ”

باید به یاد داشت که فراکسیون ورزش مجلس با بیشترین عضو، بزرگترین فراکسیون در مجلس محسوب می شود و بالطبع انتظارات زیادی از آن می رود اما ظاهرا فعالیت این فراکسیون تنها به سفرهای خارجی محدود شده و حضور نمایندگان در موضوعات مهم ورزش تنها به چند نماینده خلاصه شده است.
روی سخن ما با نماینگان مجلس است و می خواهیم به آنها یادآوری کنیم که ورزش کشور به عنوان یک موضوع مهم اجتماعی و فرهنگی تنها به سفرهای خارجی خلاصه نشده بلکه مشکلات زیادی در آن وجود دارد که نگاه و همیاری نمایندگان را می طلبد.

متاسفانه نمایندگان دعوت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای  همراهی کاروان های ورزشی و سفرهای خارجی را بلافاصله قبول می کنند اما دعوت آنها به گرفتن حق ورزش را نمی شنوند.

امروز که موضوع حق پخش تلویزیونی به مشکلی برای ورزش کشور تبدیل شده است بزرگترین و البته پر سفرترین فراکسیون ورزش در مقابل آن سکوت کرده است و در اینجا است که ورزشی‌ها از نمایندگان انتظار دارند که از قدرت قانونگذاری خود استفاده کنند و حق ورزش را بستانند.

اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه پاس در گفتگو با “خبرگزاری دانشجو” گفت: همه نمایندگان در سخنرانی های انتخاباتی خود از ورزش بهره تبلیغاتی می برند و اکنون نیز نباید فراموش کنند که بزرگترین فراکسیون در مجلس، فراکسیون ورزش است. نماینده ها در اغلب مسابقات خارجی هستند و به همراه تیم های مختلف به کشورهای خارجی سفر می کنند، حالا که هزینه روی دست ورزش می گذارند، باید برای گرفتن حق مسلم فوتبال و ورزش از صدا و سیما ورود کنند اما متأسفانه نمایندگان مجلس بی توجه هستند. جایی که نمایندگان نباید ورود کنند، ورود می کنند و مدام بحث آلودگی و فساد فوتبال را بزرگ می کنند ولی جایی که باید حق را بستانند و اختیار آن را نیز دارند، ورود نمی کنند.

حتی در موضوع کارت پایان خدمت جعلی بازیکنان فوتبال نیز انتظار می رفت تا اعضای فراکسیون ورزش ورود کنند اما باز هم برخلاف انتظارها نمایندگان در این قضیه ورودی نداشتند.

سکوت نمایندگان مجلس به این موارد خلاصه نمی شود بلکه آنها برای احقاق حقوق وزارت ورزش در بودجه یک درصد که به تصویب خود نمایندگان نیز رسیده است، سکوت کردند. وزارت ورزش بارها اعلام کرد که اگر این بودجه به دست وزارتخانه برسد بار سنگینی از نظر مالی از دوش ورزش برداشته می شود اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته و دست وزارت ورزش از بودجه یک درصد دور مانده است.

در برخی از موارد نیز نمایندگان مجلس موضوعات ورزش را کوچک و در شان و جایگاه خود نمی دانند و از ورود به آنها خودداری می کنند. برای مثال در مساله دیدار مسئولین باشگاه پرسپولیس با  یکی از عوامل موساد در جریان امضای قرارداد با باشگاه رئال مادرید، نمایندگان سکوت کردند و در اعلام کردند این موضوع مهمی نیست که نمایندگان در آن ورود کنند!!

به هر حال به نظر می رسد مشغله نمایندگان در سایر کمسیون ها و نگاه به فراکسیون ورزش به عنوان زنگ  تفریح و برخی اوقات نگاه تبلیغاتی به آن باعث شده تا عضویت در این فراکسیون برای برخی تنها به حضور در فدراسیون های ورزشی و باشگاه های فوتبال و سفرهای خارجی خلاصه شود. اما باز هم می گوییم که این فراکسیون به سبب تاثیرگذاری ورزش در جامعه نقش مهمی دارد و وظیفه اعضای آن تنها به بستن ساک و حضور در سالن های ورزشی خلاصه نمی شود؛ آقایان نماینده لطفا باری هم از دوش ورزش بردارید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه