آیت الله فلاحتی در دیدار جمعی از علمای معمرین گیلان:

پیشنهادهای علمای دین در مسائل فرهنگی راهگشا است/ ضرورت مطالعه زندگی عالمان دین توسط طلاب جوان

نماینده ولی فقیه در گیلان تمدن سازی اسلامی را از اهداف نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: روحانیت سال ها مبارزه کرد تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد و امروز عزت روحانیت در جامعه بیش از طول گذشته است.

پیشنهادهای علمای دین در مسائل فرهنگی راهگشا است/ ضرورت مطالعه زندگی عالمان دین توسط طلاب جوان

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جمعی از علمای معمرین و معنونین استان با درود به روان پاک روحانیونی که سال های گذشته در حیات بودند و اکنون نیستند اظهار کرد: در طول تاریخ عالمان دین تلاش کردند مردم را در صراط مستقیم نگه دارند و امروز سر سفره عالمان دین نشسته ایم.
وی به خون دل خوردن عالمان دین برای در صراط مستقیم نگه داشتن مردم اشاره کرد و افزود: امروز آنچه از دین و آداب و سبک زندگی بین مردم وجود دارد از عالمان دین رسیده است.
امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت مطالعه زندگی عالمان دین توسط طلاب جوان، بیان کرد: دیدار با علمای معمر یک ارزش محسوب می شود.
آیت الله فلاحتی در ادامه به وضعیت مسائل فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل اقتصادی نیز از مشکلات مردم است البته پس از انقلاب دولت ها با گرانی و تورم مواجه بودند اما در این دوره بیشتر شده که بخشی از مشکلات از بیرون کشور است.
وی با بیان اینکه دشمن سخت ترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کرده است، تصریح کرد: تحریم های بانکی از آخرین حربه های دشمن محسوب می شود که علیه ملت ایران اعمال کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ارائه پیشنهادها در مسائل فرهنگی توسط علما و روحانیون را راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهادهای روحانیون در مسائل فرهنگی را می توان در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کرد.
آیت الله فلاحتی، تمدن سازی اسلامی را از اهداف نظام اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: روحانیت سال ها مبارزه کرد تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد و امروز عزت روحانیت در جامعه بیش از گذشته است.

حجت الاسلام صفر قربانپور معاون فرهنگی و امور مساجد دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در دیدار مذکور بر ضرورت بهره گیری فکری، همفکری و پشتیبانی روحانیت از حاکمیت اسلامی تاکید کرد و گفت: حضور و ظهور روحانیت در مظاهر اجتماعی اثرگذار است.

گفتنی است در این نشست تعدادی از روحانیون به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در جامعه پرداختند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه