وزیر پیشنهادی علوم به صورت شفاف نقش آفرینی غیر مستقیم خود در فتنه ۸۸ را پاسخ دهد

ایرج ندیمی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان اظهار داشت: وزیر پیشنهادی علوم باید به دو مورد به صورت شفاف پاسخ بگوید اول نامه یکی از مجامع دانشگاهی در مورد نقش آفرینی غیر مستقیم وی در فتنه ۸۸ که به نوعی اعلام حمایت از سران فتنه بوده است و دوم سوابق اجرایی.

وزیر پیشنهادی علوم به صورت شفاف نقش آفرینی غیر مستقیم خود در فتنه ۸۸ را پاسخ دهد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، نامه معرفی محمود نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت چهارشنبه هفته گذشته به مجلس ارائه شده و امروز پس از قرائت در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

پیش از این وزارتخانه علوم نامزدهای مختلفی را تجربه کرده است.

نیلی منفرد اولین گزینه وزارت علوم بود که به دلیل سابقه سیاسی اش در سال ۸۸ نتوانست رای اعتماد مجلس را جلب کند. پس از آن توفیقی سرپرست وزارت علوم شد و اقدام به تغییرات گسترده در ریاست دانشگاه‌ها کرد، در شرایطی که همه فکر می کردند توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی خواهد شد دولت، فرجی دانا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی کرد و وی با حمایت فراکسیون‌های مجلس توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند. اما  اواخر مردادماه به دلیل انتصاباتش و سیاسی کاری ها در وزارت علوم استیضاح و برکنار شد.

پس از آن نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی شد و امروز نیز دولت محمود نیلی احمد آبادی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

طبق آئین نامه مجلس وزیر فرصت دارد تا ۱۰ روز پس از معرفی به بیان برنامه‌ها و دیدگاههای خود در کمیسیونها و مجامع استانی پرداخته و پس از ۱۰ روز جلسه رای اعتماد برگزار می شود. اما علیرغم این نص آئین نامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی اعلام کرد که جلسه رای اعتماد روز چهارشنبه برگزار می شود، یعنی نیلی تنها سه روز فرصت دارد تا برنامه ها و سوابق خود را برای نمایندگان تشریح کند. در همین رابطه یکی از نمایندگان که می‌خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علت برگزاری زودهنگام جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم این است که رئیس مجلس و نمایندگان به نوعی اعلام می کنند که در مورد وزیر پیشنهادی هیچ بحثی وجود ندارد و مخالف ادامه رویه وزرای قبلی در وزارت علوم هستند.

بر اساس این گزارش در هنگام اعلام وصول نامه دولت نیز تعداد زیادی از نمایندگان با فریادهای دو، دو مخالفت خود را با رای اعتماد به نیلی اعلام کردند.

نیلی  پیش از اعلام وصول نامه دولت در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای اعلام برنامه هایش حضور یافت. در این جلسه که بدون حضور علی لاریجانی به عنوان عضو فراکسیون رهروان برگزار شد نیلی برنامه ها و سوابق کاری‌اش را به اعضای فراکسیون ارائه داد.

در همین رابطه ایرج ندیمی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: وزیر پیشنهادی علوم باید به دو مورد به صورت شفاف پاسخ بگوید اول نامه یکی از مجامع دانشگاهی در مورد نقش آفرینی غیر مستقیم وی در فتنه ۸۸ که به نوعی اعلام حمایت از سران فتنه بوده است و دوم سوابق اجرایی.

وی تاکید کرد: نیلی سوابق اجرایی قابل اتکایی برای حضور در وزارت علوم ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت غیر مستقیم به نوعی عدم موافقت خودش را با نیلی در دانشگاه تهران اعلام کرده بود که این مسئله نیز در عدم رای اعتماد نمایندگان به نیلی موثر خواهد بود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین به ماجرای جشن مختلط در پردیس دانشگاه کشاورزی که نیلی سرپرست آن است اشاره کرد و گفت: نیلی در پاسخ به انتقاد نمایندگان از برگزاری این جشن گفت، به من در این خصوص گزارشی ارائه نشده اما اگر اظهارات شما درست باشد برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی علوم باید به این ابهامات پاسخ صریح و شفاف بدهد.

بر اساس این گزارش نیلی پس از پایان جلسه علنی روز یکشنبه و اعلام وصول نامه دولت در معرفی وی در فراکسیون دانشگاهیان حضور یافت تا برنامه های خود را ارائه کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه