گزارش برخورد با متخلفین از دستورات قضایی را ارایه کنید

اولتیماتوم به عنوان یک واژه فرانسوی به معنای حرف آخر و اتمام حجت است…

گزارش برخورد با متخلفین از دستورات قضایی را ارایه کنید
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر، چند روزی از پایان مهلت یک ماهه معاون اول رییس قوه قضاییه به وزیر ارتباطات جهت “فرآهم آوری زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی” می گذرد و البته هنوز از نتایج این اولتیماتوم گزارشی ارایه نشده است.
 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۳ نامه ای را خطاب به وزیر ارتباطات منتشر کرد که طی آن، ضمن گلایه از عدم اقدام موثر پیرامون “در خصوص فرآهم آوری امکان مسدودسازی و پالایش هوشمند محتوای مجرمانه در شبکه های موصوف و ارائه شبکه های اجتماعی داخلی هم سطح با شبکه های مذکور” در فرصت ۳ ماهه قبلی که تقاضای استمهال شده بود، اولتیماتوم یک ماهه ای را در همین رابطه تعیین کردند و در پایان نامه نیز نوشتند: “با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود”.
اینک، چند روزی از پایان مهلت یک ماهه می گذرد و در حالی که ماجرای عجیب اسیدپاشی توسط شبکه های ماهواره ضدانقلاب و شبکه های اجتماعی مدنظر معاون اول قوه قضاییه یک بحران تصنعی را در فضای رسانه ای کشور به وجود آورد، اما از اقدامات وزارت ارتباطات پیرامون تکالیف قانونی که دارد و در نامه فوق نیز به آن تصریح شده بود، گزارشی ارایه نشده است.
به نظر می رسد تسامح و تساهل در زمینه اولتیماتوم های اینچنینی و عدم توجه به آن موجب سست شدن پایه های قانونی در کشور و ترویج بی قانونی و در نهایت بی اعتمادی بشود.
این در حالی است که اولتیماتوم به عنوان یک واژه فرانسوی به معنای حرف آخر و اتمام حجت است، بنابراین، شایسته است قوه قضاییه با توجه به عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف وزارت ارتباطات، به چگونگی برخورد دستگاه قضا با “متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای” گزارشی را به مردم ارایه دهد تا برای دیگرانی که احیانا بخواهند نسبت به دستورات این قوه بی تفاوت باشند، درس عبرت باشد.
لازم به ذکر است که در نامه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به وزیر ارتباطات، از ۳ شبکه موبایلی “واتس آپ، وایبر و تانگو” به عنوان نمونه هایی از شبکه های اجتماعی مدنظر دستکاه قضا نام برده شده بود که هر سه این برنامه ها، همچنان فعال هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه