تجلی مذهب شیعه با حضور امام رضا(ع) در ایران/ امامی که مظهر رضای خدا است

امام رضا (ع) مظهر اسم رضای خدا است، اگر قصد طلب رضای الهی را دارید به امام رضا (ع) متوسل شوید.

تجلی مذهب شیعه با حضور امام رضا(ع) در ایران/ امامی که مظهر رضای خدا است

به گزارش ۸دی، امام علی ‌بن موسی‌الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام، در یازدهم ذی‌قعدۀ الحرام سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودندْ پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم(ع)پیشوای هفتم شیعیان و مادر گرامیشان نجمه خاتون است.

خصوصیات اخلاقی و زهد و تقوای آن حضرت به‌گونه‌ای بود که حتی دشمنان خویش را نیز شیفته و مجذوب خودکرده بود.

امام رضا(ع) با مردم درنهایت ادب تواضع و مهربانی رفتار می‌کردند و هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نمی‌دانستند. همواره متبسم و خوش‌رو بودند؛ بهترین بخش غذای خود را قبل از تناول، برای گرسنگان جدا می‌ساختند.

ایشان ازنظر علمی در دوران خویش زبانزد عام و خاص بودند، از این‌رو به دستور مامون مناظره‌هایی با دیگر ادیان و شخصیت‌ها برگزار می‌شد که درنهایت مغلوب امام رضا(ع) می‌شدند، همچنین امام در این راستا شاگردان بسیاری را تعلیم دادند و تربیت کردند. امام رضا (ع) در سن ۳۵ سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان شدند و حیات ایشان مقارن با خلافت خلفای عباسی بود که به دستور مأمون وارد خراسان شدند و سرانجام مأمون عباسی این امام همام را در سن ۵۵ سالگی در سحرگاه روز آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رساند و پیکر پاک ایشان با مشایعت بسیاری از شیعیان و دوستداران آن حضرت در مشهد دفن شد و امروز پناهگاه عاشقان اهل‌بیت(ع) است.

امامی که مظهر رضای خدا است

حجت الاسلام طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگار هشت دی، اظهار کرد: معصومین (ع) جامع تمام صفات هستند و به انسان کاملی تعبیر می‌شوند که دارای همه صفات در زمینه ها مختلف هستند اما برخی از معصومین مظهر یک اسم یا صفت خداوند هستند که در آن زمینه خداوند یک‌ برجستگی بیشتری به آنان عطا کرده است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) مظهر و تجلی رحمت الهی هستند، بیان کرد: وقتی خداوند صفات رئوف و رحیم را برای غیر خودش بکار نبرده اما در مورد پیامبر (ص) از این صفات استفاده می کند این نشان دهنده برجسته ترین ویژگی ایشان است.

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه قبر مطهر پیامبر(ص) نیز رحمت دارد گفت: امام حسن (ع) کریم اهل بیت است و چندین بار اموال و زندگی خود را در راه رسیدگی به محرومین انفاق کردند.

طیبی، صبر و بردباری را برجسته ترین ویژگی امام مجتبی (ع) دانست و افزود: صلح امام حسن (ع) به عنوان زمینه ساز عاشورا نیز تعبیر می شود.

جهت الاسلام طیبی امام رضا (ع) را مظهر رضای خدا خواند و ادامه داد: اگر قصد طلب رضای الهی را دارید به امام رضا (ع) متوسل شوید.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران مأمنی برای شیعیان و منشأ پایگاه شدن ایران برای شیعیان شد خاطرنشان کرد: در هیچ جایی از دنیا کشوری وجود ندارد که قانون اساسی و مذهب آن شیعه باشد و شیعیان به عنوان زمینه سازان ظهور باشند.

وی گفت: با حضور امام رضا (ع) در ایران امروز کشور ما تنها کشور با مذهب رسمی شیعه است که ولایت فقیه در آن جاری است.

حجت‌الاسلام طیبی با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب فصل الخطاب و باتوجه به دید عمیق ایشان است ابراز کرد: ایشان حجت بر روی زمین هستند و خودشان مراسم بزرگ اربعین را به شیوه بهداشتی برگزار می‌کنند‌.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه در شرایط کنونی توقع می‌رود با دلی شکسته در خانه عزاداری کنند افزود: امروز وظیفه این است که سلامتی خود و افراد جامعه را اولویت قرار دهیم زیرا رضایت امامان معصوم(ع) هم در این است که خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه