آقای رئیس جمهور! چرا جاده ی شمال را نمی بندید؟! + فیلم

در حالی که با افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا، مدیریت و ممنوعیت سفرها، مخصوصا در ایام تعطیل و الزامی شدن رعایت ضابطه ها ضروری به نظر می رسد اما دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون هیچ تصمیم جدی در این باره نگرفته اند.

آقای رئیس جمهور! چرا جاده ی شمال را نمی بندید؟! + فیلم

به گزارش هشت دی، رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان اخیرشان که در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح بیان شد به ایراد یک موضوع اساسی و شفاف پرداختند.

ضرورت ضابطه‌گذاری‌های الزامی در مبارزه با بیماری کرونا

رهبر انقلاب فرمودند: «ضابطه‌گذاری‌ها بایستی حاکمیّتی و الزامی باشد. البتّه این را من از مدّتها پیش به مسئولین محترم، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران هم گفته‌ام؛ که بایستی الزام بشود. یک مواردی هست که بعضی از فعّالیّت ها بایستی تعطیل بشود، بعضی از سفرها بایستی ممنوع بشود. همچنان که ملاحظه کردید، سفر اربعین را مردم متدیّن و مؤمن ما پذیرفتند که گفتیم نروید به طرف مرز، نرفتند؛ این خیلی مهم است. در قضیّه‌ِی عزاداری‌ها که ستاد ملّی مبارزه‌ی با این بیماری ضابطه معیّن کرد، مردمِ مؤمن و متدیّن که پایبندند، ضابطه را دقیق رعایت کردند. این باید در زمینه‌های گوناگون تسرّی پیدا کند و بایستی اجباری و الزامی بشود. جلوی بعضی از سفرها واقعاً باید گرفته بشود؛ گاهی بعضی از سفرها موجب میشود که شیوع، بی‌محابا و بدونِ قابلیّتِ کنترل انجام بگیرد که واقعاً مایه‌ی تأسّف است. بنابر‌این، هم در زبان، هم در عمل، بایستی همه مراقبت بکنند تا ان‌شاءالله بتوانیم از این بیماری خلاص بشویم و ملّت بتواند ان‌شاءالله خودش را آسوده کند از این ابتلاء عظیمی که وجود دارد».

این تأکید مقام معظم رهبری بر ممنوعیت برخی سفرها از خواسته های مهم کادر درمان نیز هست.

از طرفی مردم استان های شمالی نیز از هجوم بی رویه مسافرانی که در این روزهای کرونایی بدون هیچ دغدغه ای به شمال سفر می کنند و می توانند ناقلان درجه یک کرونا باشند به ستوه آمده اند.

این در حالی است که ارسلان سالاری رئیس علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تعداد فوتی‌ها و کاهش بهبودیافتگان در هفته‌های گذشته، اظهار کرد: متأسفانه تعداد فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در گیلان افزایش و شمار ترخیص شدگان کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کرونا همچنان در گیلان فعال است، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۶۶ کرونایی جدید در گیلان شناسایی شد.

دولت برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا یک تصمیم جدی بگیرد

محمدرضا احمدی نماینده رشت در گفتگو با هشت دی، اظهار کرد: بسیاری از مراسمات مذهبی تعطیل شد یا به شیوه متفاوتی برگزار شد برای اینکه زنجیره شیوع کرونا قطع شود اما در حال حاضر در خصوص این بیماری رکود زدیم که باید دولت یک تصمیم جدی بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت بعنوان مسئول ستاد مبارزه با کرونا و شخص رئیس جمهور باید یک تصمیم جدی برای رفع این مشکل بگیرند، ادامه داد: در کشور چین که کانون شیوع ویروس کرونا بوده، وضعیت سفید اعلام شده است اما در کشور ما روز به روز خطرات بیشتر می شود.

وی گفت: در حال حاضر برای کنترل این بیماری هیچ راهی جزء قطع زنجیره آن نداریم که این امر هم با در خانه ماندن و حذف مسافرت های غیر ضروری، صورت می گیرد.

احمدی افزود: همچنان شاهد سیل جمعیت و مسافرت به شمال کشور یا استان های دیگر هستیم در حالی که دولت باید عزم خود را جزم کند و جلوی این سفرها را بگیرد.

وی تصریح کرد: برخی مشکلاتی که دولت برای مردم ایجاد می کند را به گردن نمایندگان مجلس می اندارند، اما نماینده ی مجلس  که نمی تواند جلوی مردم برای رفتن به مسافرت را بگیرد، نظارت بر اجرای توصیه ها باید از سوی دولت عملی شود.

سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد

“غلامرضا مرحبا” نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه دولت متولی اصلی ایجاد محدودیت در سفرهای غیرضرور است، گفت: با بلایی روبرو هستیم ‌که با کسی تعارف ندارد و احتمال مرگ و میر دارد حتی آنهایی که به این ویروس مبتلا شده و بهبود یافته اند، شرایط سخت، دردناک و وحشتناکی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به تعطیلی تهران، گفت: اگر تهران تعطیل شده برای این است که مردم در منازل بمانند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند نه اینکه به مسافرت بروند.

مرحبا عنوان کرد: اکنون دیگر سفر رفتن با قتل نفس خیلی تفاوت ندارد و خطر مرگ و میر به همراه دارد.

به گزارش هشت دی، در حالی که مدیریت و ممنوعیت سفرها، مخصوصا در ایام تعطیل و الزامی شدن رعایت ضابطه ها ضروری به نظر می رسد اما دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکنون هیچ تصمیم جدی در این باره نگرفته اند که به نظر می آید مسئولان باید در این رابطه تجدیدنظر کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه