درس شهدا حرکت در مسیر ولایت می باشد/ صیانت از آرمانهای شهدا مهمترین رسالت مسئولان نظام است

فرزند شهید نامجو با تاکید بر اینکه صیانت از آرمانهای شهدا مهمترین رسالت مسئولان نظام است گفت: شهید نامجو در هر دوره از زندگی خود و در هر سمت و مسئولیتی که بر عهده داشت سعی می کرد به نحوه احسن ادای وظیفه نماید.

درس شهدا حرکت در مسیر ولایت می باشد/ صیانت از آرمانهای شهدا مهمترین رسالت مسئولان نظام است

افسر طلوعی همسر شهید سید موسی نامجو(وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران) در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز شهید نامجو را یک شخصیت ملی، مذهبی خواند.

وی با این توضیح که بعد از گذشت ۳ دهه، مسائل سر به مهر بسیاری در خصوص شهدا باقی مانده است افزود: تحقیق و تفحص در خصوص این انسانهای آزاده و حضور در یادوار ه های شهدا و دیدار با همرزمان آن بزرگواران هر روز در تازه ای را برای شناخت آنها بر روی انسان می گشاید.

namjoo

وی با تاکید بر اینکه شناخت شهدا کاری بسیار سخت و دشوار است اظهار کرد: نامجو مرد تقوا و استقامت بود.

همسر شهید نامجو با اشاره به بارزترین ویژگی شهید نامجو، این شهید بزرگوار را فردی متواضع و فروتن معرفی کرد.

وی با این توضیح که نامجو فردی دانشگاهی و مدیری مدبر و توانا بود خاطرنشان کرد: همسرم خود را سرباز امام (ره) می‌دانست.

طلوعی با تاکید بر اینکه شهید نامجو بر استقلال سیاسی، فرهنگی و مکتبی تاکید ویژه‌ای داشت افزود: مهمترین درس شهدا حرکت در مسیر تبیین شده توسط ولایت است.

وی با بیان اینکه بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم ابراز نمود: قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود.

طلوعی پاسداری از خون شهدا را وظیفه همه اقشار جامعه دانست و با اشاره به اینکه امروز ما به آن مقصد نهایی که پیروزی و سرافرازی ایران اسلامی در دنیا است دست یافته ایم گفت: با توجه به سرعت روز افزون علم در دنیا امروز وظیفه جوانان است تا با عظمت انقلاب ابرقدرتهای جهان را به زانو درآورند.

سید مهدی نامجو فرزند سوم شهید نامجو نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با بیان اینکه شهدا چراغ راه هستند و یاد و خاطره هر شهید دفاع مقدس سالها در یاد و خاطره ملت ایران خواهد ماند افزود: نگاهی به زندگی شهدا به ما یاد آوری می کند که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که انسانهای گرانقدری در آن زیسته اند که در صیانت از آرمان‌های اسلام ذره‌ای کوتاه نیامده و سر سوزنی شک به خود راه نداده‌اند.

mehdi-namjoo

فرزند شهید نامجو با بیان این که اگر اخلاق و منش شهدا برای جوان امروز به الگو تبدیل شود دیگر خطر هجمه های دشمن ما را تهدید نمی کند، اذعان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه جاودان و پایدار است و ما باید ضمن حراست و پاسداری، آن را بصورت یک فرهنگ معنوی و یک اصل در همه ابعاد زندگی نهادینه سازیم.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از آرمانهای شهدا مهمترین رسالت مسئولان نظام است تصریح کرد: شهید نامجو در هر دوره از زندگی خود و در هر سمت و مسئولیتی که بر عهده داشت سعی می کرد به نحوه احسن ادای وظیفه نماید.

وی خاطر نشان کرد: اگر تک تک آحاد جامعه در هر سمت و جایگاهی که هستند از شهدا الگو بگیرند و هرکس به نحوه احسن در جایگاه خود تلاش کند به هدف والا و نهایی شهدا نزدیک می شود.

فرزند شهید نامجو با این توضیح که هدف شهید نامجو در دوران قبل از انقلاب کادر سازی در ارتش بود استقرار و بقاء حکومت اسلامی را هدف نهایی این شهید بزرگوار عنوان کرد و افزود: دانشجویانی که این شهید نامجو پرورش دادند و کادر سازی هایی که صورت دادند موید این مطلب است.

لازم به ذکر است که سید موسی نامجو در سال ۱۳۱۷ در بندرانزلی بدنیا آمد و پس از انجام تحصیلات ابتدایی و متوسطه به تحصیل در دانشکده افسری ادامه داد و به درجه افسری رسید. او پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در مسئولیت‌هایی چون عضو هیئت علمی و فرماندهی دانشکده افسری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مشغول به کار شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حادثه سقوط پرواز هرکولس سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش ایران ۱۳۶۰ همراه با تعدادی از فرماندهان دیگر به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه