نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

رودسر از نظر توسعه های عمرانی و غیر عمرانی عقب مانده است/ روستاییان ما در حال گذراندن شب های سردی هستند

حجت الاسلام صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، گفت: اگر پروژه سد پلرود باز هم بخواهد مشمول زمان شود، منطقه ما دیگر تاب و تحمل آسیب هایی که ممکن است پیش بیاید را ندارد.

رودسر از نظر توسعه های عمرانی و غیر عمرانی عقب مانده است/ روستاییان ما در حال گذراندن شب های سردی هستند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام محمد صفری، نماینده مردم رودسر و املش در جلسه معارفه فرماندار جدید رودسر با بیان اینکه همه مولفه ها باید کمک کنند تا با هم افزایی وضعیت شهرستان ارتقا یابد اظهار کرد: ما از قافله پیشرفت توسعه های عمرانی و غیر عمرانی عقب هستیم و برای رسیدن به شاخص ها باید بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه این پیشرفت با تغییر نگاه‌های مدیران استانی به‌ویژه استاندار گیلان میسر می‌شود اذعان کرد: سد پلرود علیرغم اینکه آسیب های بسیاری برای مردم منطقه داشته اما نجابت مردم آن منطقه نیز دردسر ساز شده است.

 

اداره راهداری و حمل و نقل گیلان کاملا نسبت به موضوعات حوزه کاری اش بی تفاوت است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم باز هم پروژه سد پلرود را مشمول زمان کنیم منطقه ما دیگر تاب و تحمل آسیب هایی که ممکن است پیش بیاید را ندارد گفت: حتی ۸کیلومتر مسیر خوب و مناسب در جاده ۸۰ کیلومتری مسیر اصلی نداریم و اداره کل راهداری و حمل و نقل گیلان کاملا نسبت به موضوعاتی که در حوزه کاری خودش است بی تفاوت است.

وی با اشاره به اینکه روز بارانی جمعه به عمد به برخی روستاها رفتم افزود: برای عبور از آن جاده ها باید حتماً ماشین ها کمک‌دار باشند، این مسیرها برای این مردم که سهم بسیاری در تولید استان دارند ناگوار است.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: بحث نفت و کپسول گاز را سامانه کردیم اما همین سامانه امروز جواب نمی‌دهد و مردم روستاها در حال گذراندن شب های سردی هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزود: در مناطق و روستاهای بالا دستی مردم می‌گویند که در روستاهای شهرستان رامسر کپسول گاز را درب منزل به قیمت ۱۸هزار تومان تحویل می‌دهند ولی ما باید از ییلاق چند ده هزار تومان هزینه کنیم به پایین برسیم سپس ۱۸هزار تومان کپسول بخریم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم این حوزه ها مدیریت شود خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث زباله جلسات بسیاری برگزار کردیم و نتیجه این شد که ما برای حل بحران زباله ۸۰ درصد را باید در حوزه شهرستان خود مدیریت کنیم و ۲۰ درصد دیگر باید از عنایات استان باشد.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: مجموعه بزرگ کارخانه کمپوست رودسر را رها کرده و به لنگرود بردیم و یک ساختمان مجزایی از نو ساختیم، اما اکنون هیچ ضمانتی وجود ندارد که شهرستان لنگرود زباله های شهرستان رودسر و املش را تحویل بگیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه بومیان ما نمی توانند خانه بسازند گفت: امروز روستاهای بسیاری داریم که مردم در آن زندگی می‌کنند، تقاضا دارم نیم نگاهی به این حوزه هایی داشته باشید که شاید ناچیز بنظر بیایند اما ذره ذره دردسر های عظیم ایجاد می‌کند.

خانه هایی هستند که ۱۵۰ سال قدمت دارند اما امروز منابع طبیعی بر روی آن دست گذاشته است

وی ادامه‌ داد: چطور است که من روستایی نمیتوانم در روستای خودم خانه بسازم؟ خانه هایی هستند که ۱۵۰ سال قدمت دارند و امروز منابع طبیعی بر روی آن دست گذاشته است.

حجت الاسلام صفری در پایان افزود: من خواهش دارم بیشتر رصد کنید تا دچار مشکلات اجتماعی نشویم، بنای ما کمک به مدیران شهرستانی است با فرماندار جدید شهرستان نیز همکاری‌ لازم را برای ارتقای سطح کیفی و کمی رودسر را داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه