فرماندار رودسر معارفه شد/ استاندار گیلان: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با جدیت استمرار یابد

ارسلان زارع در جلسه معارفه فرماندار جدید رودسر بر ضرورت صیانت از اشتغال موجود و اهتمام به رونق فعالیت واحدهای تولیدی و لزوم تسهیل سرمایه گذاری و انجام اقدامات عملی در جهت رفع موانع پیش روی تولید تاکید کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با جدیت استمرار یابد.

فرماندار رودسر معارفه شد/ استاندار گیلان: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با جدیت استمرار یابد

به گزارش ۸دی، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای اداری رودسر با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان، با تسلیت روزهای پایانی ماه صفر و قدردانی از مردم برای برگزاری مراسم سوگواری با رعایت توصیه های بهداشتی به قرارداشتن در آستانه سالروز رحلت جانگداز پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره و اظهار کرد: سیره رسول گرامی اسلام (ص) و اخلاق، سلوک، شجاعت و شهامتی که در قرآن ذکر آن به میان آمده؛ در زندگی امام حسن مجتبی (ع) مشاهده می‌شود و همه اینها، درس آموز است.

وی قرآن را کتابی مبارک و سراسر خیر و برکت برای جامعه انسانی دانست و افزود: نگاه به قرآن عبادت به شمار می رود و گرچه حفظ آن نیز ثواب بسیاری دارد، اما در عین حال  آنچه مهم است اینکه باید از قرآن تبعیت، آیات آن را در زندگی  و جامعه مشاهده کنیم و آن زمان است که مورد رحمت خداوند قرار می گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با گرامیداشت بیستم مهرماه روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی، شاعری که کلامش برگرفته از وحی است، گفت: پیش از آنکه این شاعر پرآوازه به عنوان حافظ ملقب شود، با مصحف شریف مانوس بود و به دیگران نیز تعلیم می داد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان ملت ایران افزود: اطمینان دارم این نبرد نیز همچون نمونه های پیشین با پیروزی ملت ایران به پایان می رسد اما مقاومت و ایستادگی ستودنی و مثال زدنی مردم در برابر دشمنی های استکبار جهانی باردیگر در تاریخ ماندگار شد.

استاندار گیلان حضور در جبهه جنگ تحمیلی اقتصادی را روز مقاومت و ایستادگی عنوان و در این مسیر نقش فعالان عرصه های تولیدی و نیز روستاییان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: زندگی ملت ایران با شرایط سختی مواجه است، اما با روحیه بلند و قامتی استوار در برابر توطئه‌ها ایستاده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر حفظ وحدت و انسجام، جهاد اقتصادی می تواند جبهه ما را در مقابل صف آرایی دشمنان بیش از پیش، تقویت کند، افزود: باید فعالیت در بخش های اقتصادی را با جدیت و اهتمام دنبال کرده و نسبت به تسهیل امور این حوزه، اقدامات عملی انجام دهیم.

 زارع خاطرنشان کرد: تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی و شعار امسال که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، فراتر از فعالیت های معمول، کار و تلاش مضاعف در چارچوب برنامه ریزی های عملیاتی را می طلبد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور همچنان سرپاست؛ بمعنای نبود مشکل در این بخش نیست بلکه بمعنای آنست که با وجود بسیاری از دشواری ها ، واحدهای تولیدی و صنعتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه از اشتغال موجود باید صیانت و فعالیت های واحدهای تولیدی با قوت استمرار یابد، تصریح کرد: تعطیلی هر بخش تولیدی، بمعنای ایجاد خلل در فرآیند جهاد اقتصادی، از بین رفتن فرصت های شغلی و آسیب زننده به برنامه های توسعه ای استان است که به هیچ وجه، آن را نمی پذیرم.

وی بر لزوم اهتمام تمامی مدیران برای تسهیل سرمایه گذاری و اقدامات عملی در جهت رفع موانع پیش روی تولید و تولیدگران تاکید و تصریح کرد: در کنار اهمیت تأمین منابع مالی، شناسایی و رفع موانع اداری و ساز و کارهای دست و پاگیر پیش روی بخش تولید ، اهمیت دارد و در چنین شرایطی مسیر تحرک و جهش برای تولید هموار می شود.

استاندار گیلان موضوع تولید و تامین امنیت غذایی جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: در شرایط جنگ اقتصادی علیه مردم ایران تامین امنیت غذایی با افزایش تولید و خودکفایی در تامین نیازمندی های کشور میسر می شود.

وی فعالیت های کشاورزی را یکی از مولفه های اصلی اقتصاد کشور به ویژه گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: در این میان، شهرستان رودسر با توجه به فراهم بودن شرایط طبیعی و منابع انسانی، نقش بیشتری در این فرآیند دارد.

 زارع تصریح کرد: لازم است با توجه به تنوع منحصر به فرد تولیدات کشاورزی و باغی در رودسر و نیز ظرفیت های این شهرستان در بخش های منابع طبیعی، آبزی پروری و گردشگری، استفاده ای بهینه از این ظرفیت ها صورت گیرد.

وی بر ضرورت اجرای کامل طرح یکپارچه سازی و نوسازی اراضی کشاورزی در جهت افزایش تولید و همچنین توسعه آبیاری تحت فشار مزارع برنج و چای تاکید کرد و گفت: با توجه به تولید حدود ۸۵ درصد محصول فندق کشور در گیلان و جایگاه خوب رودسر در تولید این محصول و دیگر تولیدات گیاهی ازجمله گل گاوزبان، باید آموزش باغداران با برنامه‌ریزی‌های مدون ترویج و در خصوص به‌نژادی باغات فندق اقدام شود چراکه به‌زعم کارشناسان؛ جوان‌سازی باغات در افزایش تولید این محصول موثر است.

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات از طریق ارائه تسهیلات را گام اثرگذاری در توسعه اشتغال این بخش دانست و افزود: باید با برنامه ریزی مدون در این خصوص علاوه بر مصارف خشکباری، از این محصول ارزشمند در محصولات بهداشتی و دارویی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی و زیرساختی مناسبی در رودسر در دست تکمیل است، به بازدید از روند عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی پلرود در اوایل خردادماه امسال همراه با رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این سد یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که علاوه بر تامین آب باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان را هم برطرف می سازد.

استاندار گیلان ادامه داد: پیگیری هایی در سطح ملی برای تکمیل سد پلرود انجام داده ام و انتظار دارم دستگاه های استانی نیز اهتمام کافی برای تکمیل آن داشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به توسعه مسیرهای ارتباطی رودسر و بهسازی و آسفالت راه های روستایی، اظهار داشت: موضوع حراست از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از مواردی است که پیوسته در جلسه های مختلف بر آن تأکید دارم.

 زارع خاطرنشان کرد: در کنار اهمیت حفظ مزیت های طبیعی استان که پیوند تنگاتنگی با وضعیت اشتغال و معیشت ساکنان آن دارد؛ بروز حوادث و بلایایی طبیعی که رودسر نیز از آنها بی‌نصیب نبوده، به سبب دست‌اندازی‌های بشری به محیط زیست است که باید از آن جلوگیری شود.

اجرای سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید همراه با تلاش مضاعف برای حفظ آرامش اجتماعی و بهبود شاخص های امنیتی همراه با تکریم مردم از توصیه های استاندار به فرماندار جدید شهرستان بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه