در گفتگو با ۸دی مطرح شد:

انتقاد نماینده رشت از هجوم مسافران به شمال کشور/ دولت برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا یک تصمیم جدی بگیرد

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متأسفانه آمار فوتی ها افزایش یافته است، گفت: همچنان شاهد سیل جمعیت و هجوم مسافران به شمال کشور هستیم در حالی که دولت باید عزم خود را جزم کند و جلوی این سفرها را بگیرد.

انتقاد نماینده رشت از هجوم مسافران به شمال کشور/ دولت برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا یک تصمیم جدی بگیرد

محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با لزوم کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: باید یک اراده جدی برای رفع شیوع کرونا صورت گیرد چرا که این موضوع هم دغدغه مردم و هم دغدغه رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: بسیاری از مراسمات مذهبی تعطیل شد یا به شیوه متفاوتی برگزار شد برای اینکه زنجیره شیوع کرونا قطع شود اما در حال حاضر در خصوص این بیماری رکود زدیم که باید دولت یک تصمیم جدی بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت بعنوان مسئول ستاد مبارزه با کرونا و شخص رئیس جمهور باید یک تصمیم جدی برای رفع این مشکل بگیرند، ادامه داد: در کشور چین که کانون شیوع ویروس کرونا بوده، وضعیت سفید اعلام شده است اما در کشور ما روز به روز خطرات بیشتر می شود.

وی به لزوم توجه دولت به فراهم کردن تجهیزات بهداشتی و پزشکی، گفت: برخی ها تماس می گیرند که تجهیزات پزشکی مورد نیاز مثل دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها نداریم، دولت باید یک تصمیم جدی در این رابطه بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: در یک برهه زمانی اعلام می‌کردند در خانه بمانید اما اکنون این موارد کمتر تبلیغ می شود باید دولت و مسئولین یک عزم جدی انجام دهند تا این زنجیره قطع شود، هر روز نگرانی مردم و رهبری بیشتر می شود.

وی گفت: در حال حاضر برای کنترل این بیماری هیچ راهی جزء قطع زنجیره آن نداریم که این امر هم با در خانه ماندن و حذف مسافرت های غیر ضروری، صورت می گیرد.

احمدی افزود: همچنان شاهد سیل جمعیت و مسافرت به شمال کشور یا استان های دیگر هستیم در حالی که دولت باید عزم خود را جزم کند و جلوی این سفرها را بگیرد.

وی تصریح کرد: برخی مشکلاتی که دولت برای مردم ایجاد می کند را به گردن نمایندگان مجلس می اندارند، اما نماینده ی مجلس  که نمی تواند جلوی مردم برای رفتن به مسافرت را بگیرد، نظارت بر اجرای توصیه ها باید از سوی دولت عملی شود.

احمدی ادامه داد: خیلی ها رعایت می کنند و از ماسک استفاده می کنند اما یک عده ای هستند که رعایت نمی کنند که دولت باید وارد میدان شود و این زنجیره را قطع کند زیرا روز به روز آمار بیشتر می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: مجلس قانون وضع می کند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شده و در این رابطه تصمیم گیری می کند، از طرفی مجلس یا مسئولین مرتبط تذکرات لازم را می دهند اما مهم اینست که اجرا دست دولت است.

احمدی افزود: دولت باید وزیر کشور را مجاب کند تا نیروی انتظامی جلوی سفرها را بگیرد چرا که ابزار دست دولت است.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: باید زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود، نباید لجام گسیخته در جامعه عمل کنند، دولت باید به جد ورود کند چون آمار فوتی ها در حال افزایش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه