امکانات کتابخانه های عمومی گیلان در هفته کتاب معرفی می شوند

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان بیان کرد : امکانات کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب و کتابخوانی معرفی می شوند .

امکانات کتابخانه های عمومی گیلان در هفته کتاب معرفی می شوند

به گزارش ۸دی نیوز، ‘ هادی بادروح’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امروز تعداد اعضای کتابخانه ها شایسته گیلان با پیشینه غنی فرهنگی نیست و به همین منظور یکی از مهمترین دستاوردهایی که می توان در هفته کتاب بدان دست یافت آگاهی بخشی به مخاطبان و عموم مردم در زمینه امکانات موجود در کتابخانه هاست .

وی اظهار کرد : روسای کتابخانه ها می بایست هفته کتاب را فرصتی برای تعامل و تعمیق روابط با سایر دستگاهها دانسته ،تا از ظرفیتهای موجود استان به نحو شایسته بهره برداری شود .

وی ادامه داد : همچنین ، کتابخانه های گیلان نیز می بایست همه توانمندیهای خویش را در هفته کتاب و کتابخوانی در قالب برنامه ریزی منسجم به مردم ارایه دهند .

بادروح افزود : برای بهره مندی از ظرفیتهای استان در زمینه کتاب و کتابخوانی ،امسال گرامیداشت هفته یاد شده با همکاری دستگاههای فرهنگی گیلان انجام می شود .

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد : استان به لحاظ سرانه مطالعه رتبه نخست دارد اما متاسفانه به لحاظ برخورداری از فضای کتابخانه ای سی امین استان کشور است .

بادروح ، افزود : به ازای هر صد نفر در گیلان ، یک متر فضای کتابخانه ای وجود دارد این در حالیست که کتابخوانان برای استفاده از ظرفیت کتابخانه های استان صف می ایستند .

وی کل فضای کتابخانه ای شهر رشت را یک هزار و ۲۰۰ متر مربع عنوان و اظهار کرد : تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی رشت یکی از اولویت های این اداره کل است که با تکمیل این پروژه هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع به فضای کتابخانه ای رشت اضافه می شود .

بادروح ، همچنین از خیران استان خواست یاریگر نهاد کتابخانه های عمومی استان در توسعه فضای کتابخانه ای و همچنین رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشند .

هفته کتاب و کتابخوانی از بیست و چهارم ماه جاری آغاز می شود .

گیلان دارای ۷۳ کتابخانه عمومی با بیش از ۵۳ هزار عضو است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه