بدهی میلیاردی دستگاه‌های دولتی گیلان به شهرداری رشت

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیارد تومان مطالبه شهرداری رشت از دستگاه‌های مختلف است، گفت: از این مبلغ حدود ۴۳ میلیارد تومان مطالبات دولتی است.

بدهی میلیاردی دستگاه‌های دولتی گیلان به شهرداری رشت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس از، علی بهارمست امشب در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر در پاسخ به پرسش‌های یکی از اعضای شورای این درباره وضعیت پیگیری مطالبات شهرداری اظهار کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف مطالبه داریم که حدود ۴۳ میلیارد تومان مطالبه دولتی است.

وی، با بیان اینکه در دریافت مطالبات از بخش حقیقی دچار چالش نیستیم، افزود: در دریافت مطالبات از دستگاه حقوقی با مشکل مواجه هستیم زیرا برای پرداخت نکردن مطالبات شهرداری انواع اتلاف وقت را انجام می‌دهند و پرونده را به طرف وقت‌کشی می‌کشانند.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به درخواست از استانداری گیلان برای صدور دستور ویژه به دستگاه‌های دولتی در پرداخت مطالبات شهرداری، تصریح کرد: این موضوع از عالی‌ترین مقام اجرایی استان درخواست شد.

وی، درباره تعطیلی لوایح شهرداری، افزود: با اتفاق‌های شورای دوره سوم لوایح شهرداری تعطیل شد و کمیسیون لوایح را تشکیل دادیم و اقدام‌هایی صورت گرفت اما به دلیل نبود فیبرنوری و سیستم ساختمان‌های شهرداری اجرای اتوماسیون اداری به تأخیر افتاد.

بهارمست، با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سیستم فیبرنوری سه ماه زمان برای آموزش لازم است، تصریح کرد: در این زمینه با انفورماتیک اداره باید مکاتبات صورت گیرد. 

*پیشگیری از تخلفات برنامه مهم در شهرداری رشت

وی، درباره ساماندهی چارت سازمانی، اذعان کرد: کارهای اداری برای اصلاح چارت جدید در حال انجام است.

سرپرست شهرداری رشت به لایحه پیشگیری از تخلفات اداری اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه تلاش شده تا با بازرسی و فعالیت حوزه‌های نظارتی از تخلفات شهرداری پیشگیری شود.

وی، پیشگیری از تخلفات اداری را یکی از برنامه‌های مهم شهرداری ذکر کرد و متذکر شد: راه‌های تخلف باید بسته و به جای نظارت بر افراد روند فعالیت‌ها اصلاح شود.

بهارمست، جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و یادآور شد: در بحث درآمدی شهرداری رشت نسبت به سال گذشته، در نیمه نخست امسال ۲۰ درصد افزایش درآمد داشتیم.

وی، بخش عمده درآمدهای شهرداری را به ساخت و ساز و شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: قوانینی که در این زمینه گذاشته شد بر درآمدهای شهرداری تأثیر منفی داشته است.

این مسئول، افزود: وجود ضوابط و مقررات لازم است اما مجموع شرایط باید در نظر گرفته و قوانین سه مرحله‌ای در کمسیون ماده ۱۰۰ بسیاری از شهرها اعلام شود. 

*هیچ عزلی در شهرداری رشت صورت نگرفت

وی در بخش عزل و نصب‌های شهرداری بیان کرد: هیچ‌گونه عزلی در شهرداری صورت نگرفته اما برخی از بخش‌های اداری شهرداری که جای خالی وجود داشت نیازمند جذب نیرو هستیم.

بهارمست، اقدام شهرداری در ساماندهی سد معبرها را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: ستاد سد معبر فعال شد و با قوت فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی، بودجه شهرداری رشت را ۱۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: تمام اهداف شهرداری رشت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است. 

*۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب رشت نیازمند لایروبی است

سرپرست شهرداری رشت، در بحث ساماندهی آب‌های سطحی تصریح کرد: در رشت ۳۴ مسیر بحرانی شناسایی شده که در ۱۱ مسیر پروژه ساماندهی آب‌های سطحی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با انتقاد از شرکت آب و فاضلاب شهری در لایروبی نکردن شبکه‌های فاضلاب، متذکر شد: این شرکت ۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب رشت دارد که تنها ۶۹ کیلومتر لایروبی کرده است و در صورتی که تمام شبکه‌های فاضلاب لایروبی انجام شود آبگرفتگی در رشت به وجود نمی‌آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه