سنگ بنای مراسم عزاداری ماه محرم در استان گیلان در آستانه‌اشرفیه است

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به جایگاه آستانه‌اشرفیه در برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم گفت: سنگ بنای مراسم عزاداری ماه محرم در استان گیلان در آستانه‌اشرفیه است.

سنگ بنای مراسم عزاداری ماه محرم در استان گیلان در آستانه‌اشرفیه است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  آستان‌خبر، فرامرز مصطفوی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فرهنگی ماه محرم در جمع دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی آستانه‌اشرفیه با تشریح جایگاه شهر مذهبی آستانه‌اشرفیه گفت: وجود مرقد مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف و ۴۸ بقاع متبرکه در این شهرستان باعث شده است که چهره‌ای متفاوت از این شهر مذهبی در استان مطرح شود.

بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه با برشمردن برخی از مراسم‌های سنتی در روستاهای آستانه‌اشرفیه گفت: سنگ بنای مراسم عزاداری ماه محرم در استان گیلان در آستانه‌اشرفیه است.

مصطفوی به تحریفاتی که در ایام محرم در قالب اشعار و مرثیه‌سرایی صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: مداحان به‌جای مرثیه‌سرایی و مقتل‌خوانی نباید از ترانه در مداحی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در مساجد به خصوص در چنین ایامی گفت: حضور روحانیون در مساجد و مکان‌های عزاداری برای بیان فلسفه قیام امام حسین (ع) همانند ماه مبارک رمضان ضروری است.

بخشدار آستانه‌اشرفیه تأکید کرد: از بدعت‌های نادرست چون قمه‌زنی در سطح روستاها که باعث استفاده ابزاری دشمن می‌شود باید پرهیز نمود.

مصطفوی در پایان از دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی این شهرستان خواست با سیاه‌پوش کردن روستا و نصب پرچم عزا در باشکوه‌تر برگزار مرام سوگواری ماه محرم حضوری گسترده داشته باشند.

 

فرماندهی نیروی انتظامی آستانه‌اشرفیه نیز پیش از وی به تمهیدات این نیرو در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: بدعت‌های نادرست در مراسم عزاداری، آسیب‌های اجتماعی را همراه دارد.

سرهنگ منوچهر محبوبی افزود: باید با نگاه فرهنگی و تبیین قیام امام حسین (ع) نسل جوان ما را بافرهنگ‌های نادرست غرب آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در امنیت و برقراری نظم به‌خصوص در چنین ایامی بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: نیروی انتظامی با در اختیار گذاشتن لباس‌های شب‌نما به مردم از آن‌ها برای همکاری در برقراری نظم مراسم سوگواری و دستجات عزاداری دعوت می‌کند.

فرماندهی نیروی انتظامی آستانه‌اشرفیه در پایان گفت: با علم و آگاهی بر فرهنگ روستای محل زندگی در اشاعه فرهنگ عاشورایی می‌توانیم نقش مؤثری داشته باشیم.

گفتنی است از دیگر برنامه‌های این نشست می‌توان به پخش کلیپ با موضوع آسیب‌شناسی مراسم عزاداری و قرائت فاتحه برای آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه