تجمع بزرگ روز عاشورا در میدان شهرداری رشت برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری برنامه ویژه در همه شهرستان های استان گفت: تجمع بزرگ روز عاشورا در میدان شهرداری رشت با حضور هیئات مذهبی، بسیجی ها واقشار مختلف مردم برگزار می شود.

تجمع بزرگ روز عاشورا در میدان شهرداری رشت برگزار می شود

به گزارش ۸دی نیوز، حجت الاسلام مجتبی اشجری در پنجمین نشست هماهنگی روزملی مبارزه با استکبارجهانی با گرامیداشت یاد آیت ا… مهدوی کنی اظهارکرد: از دست دادن ایشان ثلمه ای برای انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید براینکه آیت ا…مهدوی کنی همه عمر خود را درخدمت به انقلاب اسلامی گذراند، عنوان کرد: او یار دیرین وصدیق امام راحل و رهبری انقلاب بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیزده آبان امسال را به دلیل تقارن با عاشورا از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست وافزود: بهره مندی انقلاب اسلامی از عاشورای امام حسین از امتیازات انقلاب اسلامی است.

اشجری با اشاره به اینکه استکبار ستیزی، شهادت طلبی و مبارزه با ظلم را درتمامی  نهضت عاشورا مشاهده می کنیم، گفت: انقلاب اسلامی تمام هویت خود را ازعاشورا گرفته است.

وی روح وپیام عاشورا را استکبار ستیزی خواند و تاکید کرد: تقارن عاشورا با سیزده آبان، یک نشانه وعلم برای حرکت های آگاهانه مردم در شناخت شمر زمانه خود است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری برنامه ویژه در همه شهرستان ها اعلام کرد:برنامه شاخص ما در میدان شهرداری رشت با حضور هیئات مذهبی، بسیجی ها واقشار مختلف مردم برگزار می شود.

اشجری به سابقه ده ساله برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان شهرداری رشت اشاره کرد وافزود: مراسم روز سیزده آبان نیز ۳۴ سال است که در میدان شهرداری برگزار می شود، وپیش نهاد می کنیم که مراسم روز تاسوعای حسینی با حضور تمامی هیئات مذهبی در میدان مصلی رشت برگزار شود.

فرمانداررشت نیز در این نشست با بیان اینکه چیزی که مسلمانان را سرپا نگه می دارد فرهنگ عاشورایی است، گفت: با توجه به هجمه دشمنان علیه فرهنگ وتفکر عاشورایی برگزاری مراسم عاشورای امسال اهمیت بسیاری دارد.

سید عیسی مهدوی فرمانداررشت با تصریح براینکه استکبار ازتفکر ظلم ستیزی عاشورایان وحشت دارد، بیان کرد: احیای ارزش های اسلامی وامربه معروف ونهی ازمنکر دلایل قیام امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به تصمیم فرمانداری رشت برای برگزاری مراسم روز عاشورا درمصلی رشت، اعلام کرد: برای ایجاد وحدت دربرگزاری مراسم روز عاشورا پیش نهاد می کنیم که مراسم ۱۳آبان یک ساعت زودتر برگزار شود وسپس مردم به سمت مصلی به عنوان محورتجمع عاشورایی حرکت کنند.

لازم به ذکر است پیش نهاد فرمانداررشت برای برگزاری تجمع عاشورایی در مصلی رشت مورد موافقت نمایندگان سازمانها وارگانهای حاضردر جلسه قرار نگرفت وپیش نهاد شد تجمع روزتاسوعا در مصلی برگزار شود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه