تخریب‌ها، تمسخرها و طعنه‌ها مطمئناً نمایندگان را از انجام مسئولیت خود باز نمی‌دارد/ آمارهای متناقض، مبهم و غیرملموس، مردم و برنامه‌ریزان را سرگردان کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این تخریب‌ها، تمسخرها و طعنه‌ها مطمئنا نمایندگان را از انجام مسئولیت خود باز نمی‌دارد. مجلس بر معیارها و شاخص‌های ارزشی، انقلابی و مردمی خود بیشتر تکیه خواهد کرد.

تخریب‌ها، تمسخرها و طعنه‌ها مطمئناً نمایندگان را از انجام مسئولیت خود باز نمی‌دارد/ آمارهای متناقض، مبهم و غیرملموس، مردم و برنامه‌ریزان را سرگردان کرده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  تسنیم، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، وی را مرد ادب، جهاد، اخلاق، سیاست، علم، فرهنگ، مدیریت و صلح و صفا دانست.

وی با بیان اینکه پیشرفت و تعالی در کشور موضوعی است که همه خدمتگذاران موظف به تلاش در راه آن هستند، افزود: هر موفقیت و پیشرفتی که حاصل می‌شود، مردم شریف را خوشحال و سرزنده می‌کند. امروز تلاش در عرصه تولید و بهبود اقتصاد، مورد انتظار و مطالبه رهبری و مردم است لذا باید به این نکته توجه شود که با آمارهای مبهم و بعضا مخدوش، آدرس‌های غلط داده نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمارهای ارائه شده باید برای مردم ملموس باشد، تأکید کرد: آمارهای متناقض، مبهم و غیرملموس، مردم و برنامه‌ریزان را سرگردان کرده و می‌کند مثلا وقتی ترکیب سهم تولید کشاروزی و صنعتی در فصول مختلف سال متفاوت است، وقتی مردم و مسئولان خشکسالی و کاهش تولید کشاورزی را لمس کرده‌اند و وزارت نیرو اعلام بحران می‌کند، وقتی صنعت و صنایع کشور به شدت متکی به عوامل برون‌زا هستند و توجه جدی به اقتصاد مقاومتی نشده است، وقتی رشد ارزش افزوده خدمات و صنایع به قیمت‌های جاری بسیار کاهش یافته، وقتی بسیاری از خانواده‌ها از محل پس‌اندازهای قبلی خود مصرف می‌کنند و وقتی درآمد بسیاری از خانواده‌ها کاهش یافته و وقتی‌های دیگر، چگونه می‌توان رشد اقتصادی را ۴۸ درصد بیان و اعلام کرد که رکود تمام شده است؟ مردم، جامعه و کارشناسان و نخبگان هیچ‌کدام این آمارها و ادعاها را قبول نکرده‌اند.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه این روزها شاهد تلاش برای تضعیف مجلس هستیم. عدم التزام عملی دولت به نظارت قانونی توسط مجلس، کاملا مشهود و بیانگر قانون‌گریزی جدی دولت است. مجلس در طول بیش از یک سال‌ونیم گذشته، به شهادت عملکردها و آمارها، همواره تلاش کرده که برای پیشرفت و حل مشکلات با دولت همراه و هماهنگ باشد، اما متأسفانه هر روز با تمسخر مجلس مواجه هستیم. این شیوه راه به جایی نمی‌برد.

وی در همین زمینه ادامه داد: متأسفانه هیئت‌رئیسه مجلس نسبت به این توهین‌ها و تمسخرهای انجام گرفته، راه سکوت را انتخاب کرده است. به سخره گرفتن مجلس در شأن رئیس دولت نیست. رئیس‌جمهور می‌توانستند در جلسه استیضاح حضور پیدا کند؛ نباید کاهلی خود را با تخریب مجلس جبران کنیم. این تخریب‌ها، تمسخرها و طعنه‌ها مطمئنا نمایندگان را از انجام مسئولیت خود باز نمی‌دارد. مجلس بر معیارها و شاخص‌های ارزشی، انقلابی و مردمی خود بیشتر تکیه خواهد کرد، اما این سؤال مطرح است که این تمسخرها و توهین‌ها تا کی ادامه خواهد داشت؟ بهتر است از رئیس‌جمهور خواسته شود تا در مجلس حاضر شود و در این زمینه توضیح دهد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید به جای حاشیه‌سازی، به مسائل اصلی کشور بپردازد، افزود: تجربه نشان داده است، حاشیه‌سازی توسط رئیس دولت، دامن او را می‌گیرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش آموزش عالی را پیشرانه پیشرفت کشور و عزت دانست و تأکید کرد: هرگونه فعالیتی که این سکان را متزلزل کند، ظلم به کشور است. تربیت دکتری نیازمند عده و عُدّه است. کشور ما به تحصیلات تکمیلی‌اش افتخار می‌کند؛ متأسفانه شاهدیم که دانشگاه آزاد در صدد افزایش توده‌ای ظرفیت دوره دکتری است. ظرفیت ۲۰۰۰ نفره نیازمند سرمایه‌گذاری حداقل ۱۲ میلیارد دلار و حداقل ۱۰ هزار استاد و دانشیار است. چرا برمدرک تحصیلی ایران خدشه وارد می‌کنید؟ دانشگاه باید کارخانه آدم‌سازی و نه مدرک‌سازی با پول باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش برخورد قوه قضاییه با فتنه‌گران و مفسدان را جدی دانست و تصریح کرد: مطالبه بیشتر مردم گسترش آن و سرعت بخشیدن به رسیدگی به پرونده‌ها، است. مردم، نخبگان و نمایندگان مجلس و همه انتظار دارند که دادگاه‌های مربوط به مفسدان اقتصادی و فتنه‌ای، خصوصا برای افراد خاص، دانه درشت، نورچشمی و به خصوص اگر آقازاده‌ باشد، علنی برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خواستار ضرورت افزایش اعتبار دومین سبد کالا از سوی دولت شد و گفت: گسترش دایره شمول آن، مورد تقاضا و مطالبه مردم است که حداقل اعتبار آن باید به اندازه تورم افزایش یابد.

سلیمانی همچنین اصلاح امور بانکی و در ریل قرار دادن آنها برای کمک به تولید و پیشرفت کشور را از مطالبات جدی مردم و اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: انتظار دارم که کمیسیون اقتصادی مجلس هر چه زودتر طرح الحاق ۷ ماده به قانون پولی و مالی کشور را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کند. البته همه گردن کلفت‌ها با این طرح مخالفت می‌کنند و علیه آن بسیج شده‌اند، اما این درحالی است که این طرح با امضای ۱۱۸ نماینده و به خصوص نمایندگان اقتصاددان مجلس امضا شده و تقدیم کمیسیون اقتصادی مجلس شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه