مداحان از خرافه‌گویی در ماه محرم پرهیز کنند

رئیس اداره تبلیغات آستانه‌اشرفیه گفت: مداحان باید از هر گونه خرافه‌گویی و تحریف در عزاداری‌های ماه محرم پرهیز کنند.

مداحان از خرافه‌گویی در ماه محرم پرهیز کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام سید رضا مطهری در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت‌ امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان این شهرستان اظهار کرد: محرم ماه شور حسینی است و باید این شور تبدیل به شعور حسینی شود.

وی با بیان اینکه در جلسات محرم باید برای تبیین قیام امام حسین (ع) از عالمان دینی استفاده کرد افزود: باید از تحریفات و اشعار و مرثیه‌سرایی خلاف واقعیت و خرافه‌گویی در ماه محرم پرهیز شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه امروز دشمن در صدد است که فلسفه قیام عاشورا را به سمت تحریفات ببرد، تصریح کرد: مداحان اباعبدالحسین (ع) با تلمذ از محضر علمای دینی در تبیین مفاهیم عاشورایی می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

وی به بازسازی عتبات عالیات و صحن حرم فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و یادآور شد: سهم گیلان در صحن حرم فاطمه زهرا (س) ۴ میلیارد تومان و ساخت در سامرا ۶۰۰ میلیون تومان است که عزاداران امام حسین (ع) می‌توانند نقش مهمی در این بازسازی داشته باشند.

رئیس اداره اطلاعات آستانه‌اشرفیه نیز در مراسم مذکور به مشکلات تحمیلی توسط دشمن در بخش مواد مخدر و تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: هیئت‌های عزاداری پرچمدار حرکت برگرفته از خون امام حسین (ع) هستند و نظام اسلامی ما نیز برگرفته از خون ابا عبدالحسین (ع) است.

وی با اشاره به حوزه تبلیغ در انجام فرایض ماه محرم و توجه هیئت‌های مذهبی به ترفندهای دشمن افزود: ذات خبیثانه دشمن این است که چهره دیگری از تشیع نشان دهد و اگر هیئت‌های مذهبی مقایسه درست را برای عزاداران ترسیم نکنند نمی‌توانیم فلسفه امام حسین (ع) را تبیین کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن درصدد ضربه زدن به مردم و انقلاب و اسلام است و از مشی و رفتار خود کوتاه نمی‌آید.

وی با بیان اینکه دشمن اسلام و قرآن تنها درصدد آن نیست که به ایران اسلامی ضربه و آسیب برساند، یادآور شد: هدف دشمن ضربه زدن به تمام مسلمانان جهان و به همه‌ کسانی است که بر اساس آموزه‌های الهی در مقابل ظلم و استبداد پایداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه نیز در مراسم مذکور به برقراری امنیت مطلوب برای عزاداران حسینی اشاره کرد و گفت: پلیس در ایام محرم در کنار مردم و در خدمت عزاداران امام حسین (ع) است.

منوچهر محبوبی با تشریح ورود و خروج هیئت‌های مذهبی و تسهیل در امور ترافیکی گفت: همیاران پلیس محرم که توسط هیئت‌های مذهبی معرفی می‌شوند می‌توانند در ایجاد امنیت و نظم‌بخشی به کمک پلیس بیایند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه نیز در ادامه گردهمایی ائمه جماعات، هیئت‌امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مداحان، به مدیریت و ساماندهی هیئت‌های مذهبی این شهرستان اشاره کرد و از روسای هیئت‌های مذهبی و هیئت‌امنای مساجد و مداحان خواست که با مدیریت خود از فضای شور و شعور حسینی به نحو مطلوب استفاده کنند.

حسین داداشی محور برنامه‌های عزاداری آستانه‌اشرفیه را مراسم بزرگ اربعین حسینی نام برد و خاطرنشان کرد: آستانه‌اشرفیه به‌واسطه وجود بارگاه سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) یک شهر مذهبی و آزمونه برای مردم گیلان است که امروزه اجتماعات عزاداران حسینی را در دیگر شهرهای گیلان با یک پرچم واحد حسینی مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دشمن از انسجام و وحدت هیئت‌های مذهبی در شکل یک تجمع عظیم عزاداری در هراس است و تلاش‌های خود را انجام می‌دهد تا با ایجاد تشکل‌های کوچک در بین آنها نفوذ کرده و مقاصد شوم خود را به نتیجه برساند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آستانه‌اشرفیه از اجتماع عزاداران خواهر در صحن حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف با عنوان «پیروان زینبی» خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌ها با هیئت‌های مذهبی، این اجتماع بزرگ با رعایت شعائر اسلامی و آیین‌های ویژه در ۱۲ ماه محرم برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه