“صداقت” و صراحت” انقلابی؛ دو معیار ولایتمداری مسئولان

هرکس که در برابر دشمنان انقلاب و ملت ایران، فتنه گران، جریان های منحرف و ضدانقلاب دچار لکنت زبان شد و از “صداقت” و “صراحت” صرف نظر نمود، را نمی توان مسئولی در تراز مورد قبول انقلاب اسلامی دانست

“صداقت” و صراحت” انقلابی؛ دو معیار ولایتمداری مسئولان
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، در پیام امام خامنه ای مانند همیشه دوران، نکات مهمی وجود دارد که همزمان، علاوه بر ترسیم جایگاه رفیع رییس فقید خبرگان، می تواند برای مسئولان کشور و نیز ملتی که پیگیر شناسایی مسئولان ولایی هستند، راهگشا باشد.
در متن پیام معظم له از دو واژه “صادق” و “صریح و صراحت” دوبار استفاده شده است که تاکید مضاعف بر این واژگان، در کنار پسوند “انقلابی” می تواند به عنوان معیاری جهت شناسایی شخصیت های ولایتمدار مورد توجه قرار گیرد.
لطفا به عبارات ذیل که در پیام تسلیت امام خامنه ای برای آیت الله مهدوی کنی آمده، دقت شود:
– “از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود”
– “در همه‌ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌‌آفرینی کرد”
– “همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد”
آنان که بر رفتار، گفتار و منش امام خامنه ای مطالعه بادقت داشته اند، به خوبی می دانند که هر حرکت معظم له و هر ادبیاتی که از آن استفاده می کنند، حتما با خود پیام های آشکار و پنهانی دارد.
به عنوان نمونه، عدم حضور ایشان در نمایشگاه کتاب امسال و البته شرکت در یک نمایشگاه جانبی کتاب های یک انتشارات، با خود پیام هایی به همراه داشت که بعضا توسط رسانه ها و تحلیلگران نیز موردتوجه قرار گرفته و خواهد گرفت.
پیام اخیر ایشان نیز که در بالا عباراتی از آن آمد، قطعا از این واقعیت دور نیست. به واقع، معظم له مطالبه اصلی خود از مسئولان را در این پیام که برای یکی از باوفاترین شخصیت های انقلاب اسلامی صادر شد، به تصویر کشیده اند.
فردی که در قامت یک مسئول در انقلاب اسلامی می خواهد ایفای نقش کند باید دارای دو خصلت “صداقت” و “صراحت” آن هم از نوع انقلابی اش باشد. همچنین، طبق رهنمود امام خامنه ای، این فرد باید “هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ای را به حیطه‌ فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه” ندهد.
با این معیاری که از جانب ولی امر مسلمین اعلام شد، دیگر به راحتی می توان سره را از ناسره تشخیص داد و بین ولایتمدار ناب با ولایتمدار تقلبی تمیز قائل شد.
بدین ترتیب، هرکس که در برابر دشمنان انقلاب و ملت ایران، فتنه گران، جریان های منحرف و ضدانقلاب دچار لکنت زبان شد و از “صداقت” و “صراحت” صرف نظر نمود، را نمی توان مسئولی در تراز مورد قبول انقلاب اسلامی دانست.
اینک و با پیامی که از جانب امام به امت صادر شد، دیگر تنها دستبوسی و پیشانی بوسی معظم له و تکرار واژه “مقام معظم رهبری” و تشکر از حمایت های ایشان در خطابه خوانی های موزون، به تنهایی معیار ولایتمداری افراد نخواهد بود. ولایتمدار واقعی کسی است که براساس رهنمود معظم له، دارای “صراحت” و صداقت” انقلابی باشد.
به قول آن عزیز در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، راه رفتن میان حق و باطل را نمی توان میانه روی نامید و دفاع صریح و صادقانه از مواضع و آرمان های انقلاب را تندروی و افراط معرفی نمود. اعتدال واقعی در همین دو کلمه نهفته است: “صداقت” و “صراحت” انقلابی.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه