آیت الله فلاحتی در ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان گیلان:

انقلاب اسلامی چهره سیاه آمریکا را نمایان کرد/ ۱۳ آبان احیای یکی از ارزش های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: از جمله بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که توانست چهره سیاه قدرت های استکباری به ویژه آمریکا را نمایان کند.

انقلاب اسلامی چهره سیاه آمریکا را نمایان کرد/ ۱۳ آبان احیای یکی از ارزش های انقلاب اسلامی است

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان “روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” اظهار کرد: ۱۳ آبان احیای یکی از ارزش های انقلاب اسلامی است.

وی، انقلاب اسلامی را بعثتی بزرگ در تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: پس از بعثت انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص)، هیچ حرکت و بعثتی مانند جایگاه قدسی انقلاب اسلامی نیست.
امام جمعه رشت، انقلاب اسلامی را واجد تمام ارزش ها دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با توجه به مشکلات پیش رو، همواره پیشرفت داشته است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به رفتار ناموزون استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی، بیان کرد: سیلی که آمریکا از ملت ایران خورده، هیچگاه به حالت عادی بر نمی گردد بنابراین انقلاب اسلامی مورد توجه ملت ها قرار گرفته است.

وی انقلاب اسلامی را سبب به باور رسیدن ملت ها مبنی براینکه آمریکا شیطان بزرگ است، عنوان کرد و گفت: از جمله بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که توانست چهره سیاه قدرت های سلطه طلب را نمایان کند و اکنون آمریکا در منطقه زبون شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تبیین ارزش های اتقلاب اسلامی برای نسل معاصر تاکید کرد و یادآور شد: رسانه، دانشگاه بزرگ انتقال ارزش ها به نسل معاصر محسوب می شود و هیچ سازمانی مانند رسانه تاثیرگذار نیست.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر استفاده از چهره های دانشگاهی و حوزوی دلسوخته، تحلیلگر و هوشمند برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: ارزش های انقلاب اسلامی باید به صورت زیبا، ظریف و هوشمندانه به نسل معاصر انتقال داده شود.

وی، استفاده از حوزویان و دانشگاهیان فکور و عاقل در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: نظام اسلامی در مسیر تمدن سازی حرکت می کند و می طلبد چهره شرورانه آمریکا برای ملت ها تبیین شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه همه سازمان ها و نهادها باید تمام امکانات خود را در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی به کار گیرند، تصریح کرد: ۱۳ آبان یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی محسوب می شود و می طلبد ارزش های انقلاب برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین شود.

اجتماع باشکوه بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس ملت ایران به اهمیت و جایگاه ویژه یوم‌الله ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز بزرگ یادآور سه رخداد مهم در سه مقطع حساس تاریخ ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۴۳ به دنبال ایراد سخنرانی مخالفت با قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و قانون انجمن های ایالتی و ولایتی، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در جریان این سخنرانی ابرقدرت های شرق و غرب را در پلیدی و غارت منابع ایران یکسان دانستند و بر استقلال کشور تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، شهادت جمعی از دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ به جرم استقلال خواهی و مبارزه با استکبار و استبداد در محوطه دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن را دومین رخداد تاریخی اثرگذار و نقش آفرین در حرکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با شهادت دانش آموزان مظلوم در آن روز، شمارش معکوس برای سقوط رژیم فاسد پهلوی آغاز شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی از حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ به عنوان «انقلاب دوم» یاد کرده‌اند، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره سوم در اقدامی انقلابی یوم الله ۱۳ آبان را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری کرد.

وی یوم‌الله ۱۳ آبان را تقابل ملت ایران با استکبار جهانی دانست و عنوان کرد: «استکبار» یک مفهوم قرآنی است که رویه ظالمانه زورمداران عالم را تبیین می کند. در واقع خداوند متعال در قرآن کریم فرعونیان زمان را نماد استکبار می داند و همواره فرستادگان الهی در برابر زورگویان مستکبر ایستادگی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به ظهور استکبار در عصرها و دوره های مختلف، خاطر نشان کرد: آمریکای جهانخوار بزرگترین مستکبر عصر حاضر است و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمریکا را مصداق اتم استکبار برشمرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) آمریکا، شیطان بزرگ است؛ اظهار کرد: جمله راهبردی و تاریخی امام راحل که فرمودند «ما می گوییم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» یکی از حقایق صحنه امروز و فردای جهان است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی استکبارستیزی به ویژه در نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ارتقای آگاهی و شناخت مردم به ویژه جوانان نسبت به سیاست ها و خیانت های آمریکا علیه ملت ایران، توجه ویژه به مسئله نفوذ به عنوان هدف محوری استکبار و زمینه سازی ظهور و نمایاندن ظرفیت های ضداستکباری مردم از جمله اهداف بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان است.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری، ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر آمریکا، تبیین عبارت «هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است» و برجسته سازی تروریسم دولتی آمریکا به‌ویژه به شهادت رساندن سردار صلح و امنیت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را از دیگر اهداف بزرگداشت روز جهانی استکبار جهانی دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان افزود: تبیین آثار افول آمریکا و تقبیح تلاش مذبوحانه این کشور در پیشبرد اهداف جنایتکارانه خود با علنی کردن روابط رژیم اشغالگر قدس و برخی از سران سرسپرده و مرتجع عربی به عنوان یکی از نشانه های افول شیطان بزرگ باید در دستور کار قرار گیرد.

وی، تعطیل ناپدیر بودن و سلامت محور برگزار کردن مراسم یوم الله ۱۳ آبان را امری منطقی و عقلایی دانست و یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا، در برگزاری میدانی برنامه های ملی و مذهبی با محدودیت هایی مواجه هستیم اما همانند مراسم عزاداری روز عاشورا، می توانیم مراسم یوم الله ۱۳ آبان سال‌جاری را به صورت اجتماع محور همراه با رعایت توصیه های بهداشتی در مکان های غیرمسقف در تمامی شهرستان ها برگزار کنیم و در صورت اعلام وضعیت اضطراری ناشی از شیوع بیماری نیز اطلاع‌رسانی های لازم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با تاکید بر اینکه شهرداری ها، فضاسازی های محیطی و تبلیغات شهری را با موضوع استکبارستیزی بیش از سال های گذشته انجام دهند، گفت: تشکیل نمادین زنجیره انسانی با رعایت فاصله گذاری فیزیکی در شهرهای ساحلی به منظور اعتراض به سازش برخی از سران کشورهای عربی با رژیم غاصب اسرائیل توسط ستادهای شهرستانی سازماندهی شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تقارن یوم‌الله ۱۳ آبان سال‌جاری با روز ۱۷ ربیع الاول، سالروز ولادت پیامبر عظیم الشان خداوند(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، تاکید کرد: از این تقارن فرخنده برای ابراز خشم مردم مسلمان از سیاست های خصمانه و تحریم های ناجوانمردانه و دشمنی های کینه تورانه آمریکا نسبت به ملت ایران بهره‌برداری می‌شود.

وی از برگزاری ۱۴۵ ویژه برنامه یوم الله ۱۳ آبان در سطح استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجتماع استانی روز ملی مبارزه با استکبر جهانی ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹ در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت به صورت میدانی همراه با فاصله گذاری فیزیکی و رعایت توصیه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه