آیت الله فلاحتی در جمع خبرنگاران:

منطقه حیران جزء جدایی ناپذیر گیلان است/ ضرورت عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از مردم گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان، منطقه حیران را جزو جدایی ناپذیر این استان عنوان کرد و گفت: قراردادن حیران در کنار اردبیل در کتاب های درسی موجب جریحه دار شدن اندیشه مردم گیلان شده و می طلبد وزیر آموزش و پرورش از مردم این استان عذرخواهی کند.

منطقه حیران جزء جدایی ناپذیر گیلان است/ ضرورت عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش از مردم گیلان

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از سفرهای شهرستانی خداقوت گویی به مسئولان محلی است اظهار کرد: انتقال مشکلات و گرفتاری شهرستانی به مسئولان استانی و مرکز و برنامه ریزی برای برطرف شدن این مسائل را در سفرهای شهرستانی پیگیری می کنیم.

وی، دیدار مردم مناطق مختلف را از اهداف مهم سفرهای شهرستانی عنوان کرد و افزود: حضور خدمت خانواده معظم شهدا را وظیفه اساسی خود می دانیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در بعضی کتاب های درسی کنار «حیران» اردبیل را نوشتند، تصریح کرد: ناسیونالیستی فکر نمی کنیم و ایران را متعلق به تمام مردم کشور می دانیم اما این عمل آموزش و پرورش سبب جریحه دار کردن افکار و اندیشه مردم منطقه شده است.

آیت الله فلاحتی، حیران را جزو جدایی ناپذیر استان گیلان دانست و بیان کرد: منطقه حیران از گذشته متعلق به گیلان بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع مذکور را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش می رسانیم، اظهار کرد: نماینده مردم آستارا نیز غفلت آموزش پرورش را در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نوشتن اردبیل در کنار حیران از مردم این استان شد و گفت: مردم اردبیل نیز مسلمان و ایرانی هستند اما مسئولان باید دقت داشته باشند مناطق جغرافیایی که موجب جریحه دار شدن افکار و اندیشه های مردم می شود، را انجام ندهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه