امام جمعه رضوانشهر در گفت و گو با ۸دی:

خروج از برجام یکی از گزینه های جمهوری اسلامی در برابر اجرای مکانیسم ماشه است

امام جمعه رضوانشهر گفت: خروج از برجام، آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم و خروج از پروتکل الحاقی از راهکارهای مقابله ایران با اجرای احتمالی مکانیسم ماشه است.

خروج از برجام یکی از گزینه های جمهوری اسلامی در برابر اجرای مکانیسم ماشه است

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی، درباره تهدیدهای اخیر آمریکا برای اجرای مکانیسم ماشه اظهار کرد: آمریکا از برجام خارج شده است و به لحاظ حقوقی نمی تواند درخواست مکانیسم ماشه را ارائه کند و این موضوع در قوانین بین المللی هم آمده است.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها هماهنگ و همگام با آمریکایی‌ها حرکت می کنند افزود: اینکه امروز اروپایی ها با درخواست آمریکا مخالفت می‌کنند در واقع نوعی تقسیم کار است که با هماهنگی خود آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: برخی با این تصور که اروپایی‌ها همچنان در برجام حضور دارند می‌توانند به ایران کمک کنند به سمت مذاکره با آن‌ها رفتند اما اروپایی‌ها می‌خواستند با اینستکس ما را دور بزنند و عدم اجرای معاهدات این فرآیند هم به اعتماد نداشتن ما دامن زد و در واقع به ما ثابت شد که مخالفت اروپا با آمریکا تنها یک نوع تقسیم کار برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی بود ضمن اینکه نخست‌وزیر انگلیس هم قبلا اعلام کرده بود که ما در رابطه با ایران همان راه ترامپ را خواهیم رفت.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: امروز مسئولان دیپلماسی ما و همچنین نمایندگان مجلس یازدهم باید خود را برای ایجاد شرایط جدید و مقابله با اقدامات آمریکا و اروپایی ها آماده کنند و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد را به طرف مقابل اعلام کند و دوربین های آنلاین را جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه در صورت اقدام آمریکا برای تحریم های بیشتر کشور ایران میتواند محدودیت های بازرسی ایجاد کند اظهار کرد: در مقابل اقدامات آمریکا ایران می‌تواند از برجام خارج و پروتکل الحاقی خارج شود در واقع ایران باید با اقدامات طرف مقابل، تصمیم مناسب را بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه