۴۷ درصد از راه‌های روستایی شهرستان رشت آسفالت است

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه،۴۷ درصد از راه‌های روستایی شهرستان رشت آسفالته است، گفت: این آمار نسبت به میانگین ۸۷ /۴۴ درصدی استان از جایگاه بالاتری برخوردار است.

۴۷ درصد از راه‌های روستایی شهرستان رشت آسفالت است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان از گیلان، سیدعیسی مهدوی، فرماندار شهرستان رشت امروز(۲۸ مهر) در نشست شورای اداری بخش لشت نشا که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در بخشداری لشت نشا برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع راه روستایی گیلان بیش از چهار هزار کیلومتر مربع آسفالت شده است.

مهدوی با بیان اینکه ۴۷ درصد از راه‌های روستایی شهرستان رشت آسفالته است، افزود: هم اکنون ۴۷/۲ درصد از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت بوده که نسبت به میانگین ۸۷ /۴۴ درصدی استان از جایگاه بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان رشت ۵۴ کیلومتر مربع راه روستایی آسفالت شد، تصریح کرد: امسال نیز ۱۹ کیلومتر مربع به راه‌های روستایی آسفالته این شهرستان افزوده شده است.

مهدوی از مطالعات جاده لشت نشا به کوچصفهان خبر داد و افزود: بر اساس این مطالعات عملیات اجرایی جاده‌ای که با عبور از سراوان، سنگر، کوچصفهان، لشت نشا به زیباکنار ختم می شود با اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری آغاز می شود.

وی در ادامه اذعان کرد: امسال از محل اعتبارات تبصره ۲۲، تعداد پنج پروژه مصوب شده است، که ۷۰۰ میلیون تومان از مجموع دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتباری که از محل تبصره ۲۲ تامین شده به بخش لشت نشا اختصاص یافته است.

مهدوی با بیان اینکه در سال جاری هزار و یکصد متر مربع شبکه آبرسانی در بخش لشت نشا توسعه یافته است، از سرازیر شدن ۳۰ لیتر در ثانیه فاضلاب شهر لشت نشا به رودخانه‌ها، خبر داد.

وی ادامه داد: تا کنون در بخش لشت نشا سه هزار جلد سند روستایی صادر شده و ۸۰۰ جلد سند روستایی نیز تا پایان امسال به متقاضیان تحویل داده می شود.

گفتنی است، بخش لشت نشا با ۳۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۴۷ روستا بوده و هشت هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کوچصفهانی
فقط سوال اینه چرا فرماندار همش گردنش کجه؟
در حاشیه