به دنبال حواشی نیستیم/۱۵درصد نیروهای جدید به سازمان اضافه می شوند

رئیس سازمان چای گفت : به هیچ عنوان دنبال حاشیه نیستیم و به زراعی باغات چای،تقویت سرمایه گذاری در گیلان و صادرات از اصلی ترین برنامه های پیش روی ما است.

به دنبال حواشی نیستیم/۱۵درصد نیروهای جدید به سازمان اضافه می شوند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان» ، محمدعلی روزبهان رئیس سازمان چای لاهیجان در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار «لاهیجان» با بیان اینکه شرایط اقتصادی تغییر کرده و مشکلاتی در زمینه چای بوجود آمده که باید متناسب با آن این شرایط را تغییر دهیم و به شرایط مطلوب برسیم افزود: ما در بهترین شرایط برای رشد و پیشرفت استان قرار داریم و در این شرایط چای هم در وضعیت مناسبی نسبت به این جهش و رشد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ تا نود درصد صنعت چای در استان گیلان وجود دارد افزود:استاندار گیلان در مناطق نزدیک به چایکاری زندگی کردند و آیت الله قربانی در زمینه چای صاحب نظر هستند که می توانیم از حمایت های ایشان بهره مند شویم.

محمدعلی روزبهان در ادامه با بیان اینکه روسیه که یکی از واردکننده های بزرگ چای است و با توجه به تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه انجام داده روسیه هم اتحادیه اروپا را تحریم کرده افزود:اکنون این کشور به دنبال آن است که نیازهای کشاورزی خود را از طریق کشور ایران تهیه کند.

رئیس سازمان چای در اولین روز کاری خود با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت های داخلی استان های چای خیز از اولویت های برنامه های ما است گفت:برنامه های ارائه شده توسط استانداری استان های گیلان و مازندارن و همکاری با افراد کاردان و کارشناس در مجموعه چای و نگاه به نیروهای داخلی مجموعه رویکرد اصلی ما می باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد نیرو از بیرون به این مجموعه اضافه خواهد شد گفت: اما پشتوانه اصلی سازمان چای نیروهای خود سازمان است .

محمدعلی روزبهان با اشاره به اینکه چای یک موضوع علمی است و نمی توان با نسخه های ۱۰ سال قبل مشکلاتش را حل کرد افزود: استفاده از نظرات علمی و فنی کارشناسان در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه مراکز علمی و تحقیقاتی همانند پژوهشکده چای که بازوی سازمان بوده و باید از نظرات علمی آنها استفاده کرد افزود: ما به هیچ وجه به دنبال هیچ گونه حاشیه ای نیستیم و باید همکاران نیز خودشان را از حواشی دور کنند و در راستای سیاست های کلی دو استان گیلان و مازندران گام برداریم .

محمدعلی روزبهان با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری در استان را در بخش چای تقویت کنیم و فناوری و تکنولوژی جدید را به این بخش وارد کنیم افزود: سرمایه گذاری ثروت و اشتغال می آورد و برای ما بازار جدید خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز کارخانه ها و نوسازی آنها و مکانیزه کردن باغ ها برای تولید خوب از برنامه های پیش رو است افزود: باید درصدی از بودجه صرف فعالیت های پژوهشی شود و این گونه فعالیت ها تقویت شوند.

محمدعلی روزبهان در ادامه با بیان اینکه باید شصت میلیارد که دولت برای ما در نظرگرفته را جذب کنیم و جهت عملیات به زراعی در باغات چای تزریق کنیم افزود: با صادرات می توانیم دلار و ارز وارد کشور کنیم و براساس دیدگاه رقابتی محصول تولید کنیم.

محمدعلی روزبهان در پایان با اشاره به اینکه چای گیلان و مازندران ویژگی های صادر شدن را دارد افزود: ما به چای سم نمی زنیم چون سرمای استان های شمالی باعث از بین رفتن آفات چای می شود. و از این طریق در حال تولید محصول بدون سم هستیم.

وی افزود: باید در تولید چای نگاه به توجه و علاقه مصرف کننده داخلی و خارجی داشته باشیم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه