استاندار گیلان در حاشیه افتتاح بیمارستان نورانی تالش:

نقش مؤثر بیمارستان نورانی تالش در ارتقاء سلامت مردم منطقه/ تجهیزات جدیدی به این بیمارستان افزوده می شود

استاندار گیلان بیمارستان شهید نورانی تالش را در ارتقاء شاخص سلامت مردم منطقه موثر دانست و گفت: تجهیزات و امکانات جدیدی طی ماه های آینده به این بیمارستان افزوده می شود.

نقش مؤثر بیمارستان نورانی تالش در ارتقاء سلامت مردم منطقه/ تجهیزات جدیدی به این بیمارستان افزوده می شود
به گزارش ۸دی، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش که توسط رئیس جمهوری از طریق ارتباط تصویری صورت گرفت، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از آنجائیکه بیمارستان قدیمی تالش به قدمت بیش از چهار دهه با فرسودگی و ظرفیت محدود امکان پاسخگویی به بیماران و گردشگران را نداشت، احداث بیمارستان جدید یک ضرورت برای این منطقه بود.
وی با یادآوری اینکه بیمارستان تازه ساخت تالش در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: به سبب فعالیت موثر وزارت راه و شهرسازی و تامین اعتبار به ویژه طی دو سال اخیر شاهد بهره برداری رسمی از این بیمارستان با ظرفیت ۲۳۱ تخت با دستور رئیس جمهوری هستیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیمارستان جدید تالش می تواند نقش موثری در سلامت مردم این شهرستان داشته باشد، گفت: به سبب قرارگرفتن این بیمارستان در مسیر ترانزیتی و موقعیت خاص شهرستان تالش ، در خدمت رسانی اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: تا قبل از آغاز دولت یازدهم، شاخص برخورداری از تخت های بیمارستانی در گیلان به ازای هر هزار نفر، یک و ۲۱ صدم بود که این عدد اکنون به یک و ۵۱ صدم ارتقاء یافته و باید برای رشد بیشتر آن و نزدیکی به متوسط کشوری اهتمام شود.
استاندار گیلان افزود: امیدواریم با همت مجموعه راه و شهرسازی به عنوان مجری ساخت بیمارستان ها و حمایت سازمان برنامه و بودجه، شاهد بهره برداری از بیمارستان ۴۲۰ تخت خوابی سایت لاکان رشت تا قبل از پایان دولت دوازدهم باشیم و به میانگین کشوری شاخص برخورداری از تخت های بیمارستانی برسیم.
وی به هزینه بالغ بر یکصد میلیارد تومان برای احداث بیمارستان تازه ساخت تالش توسط دولت اشاره و خاطرنشان کرد: برای تجهیز این بیمارستان نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.
 زارع اظهار داشت: تجهیزات و امکانات جدیدی نیز طی ماه های آینده به این بیمارستان افزوده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه