فرمانده سپاه رشت:

عدم خودباوری در بین مسئولین احساس می‌شود/ اگر می خواهیم بر مشکلات پیروز شویم باید به شیوه دوران دفاع مقدس برگردیم

سرهنگ اکبر قاسمی با بیان اینکه کمبود احساس اتکا به نفس، عزت، استقلال، خودباوری چیز هایی است که این روزها به شدت در بین مسئولین احساس میشود گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات امروز خصوصا در حوزه اقتصادی حل شود باید به دوران دفاع مقدس و خود باوری برسیم.

عدم خودباوری در بین مسئولین احساس می‌شود/ اگر می خواهیم بر مشکلات پیروز شویم باید به شیوه دوران دفاع مقدس برگردیم

به گزارش ۸دی، سرهنگ سید اکبر قاسمی، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت صبح امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه، هفته دفاع مقدس را نورانی ترین دوره تاریخ ایران دانست و اظهار کرد: ما درس عزت، شهامت، شهادت و ایستادگی مقابل ستمگران را از شهدا آموختیم.

قاسمی با بیان اینکه همه جهان در مقابل ایران سر تعظیم فرود آوردند اذعان کرد: استعداد، هوش و توانایی در دفاع مقدس در نهایت خود به نمایش گذاشته شد؛ ما توانستیم شعار «ما میتوانیم» را باور و عمل کنیم و افتخار میکنیم در چهلمین سالگرد انقلاب شعار ما قوی هستیم را با صدای بلند اعلام کنیم.

فرمانده سپاه رشت با بیان اینکه هدف از جنگ فقط اشغال ایران نبود و می‌خواستند انقلاب را از بین ببرند گفت: هدف دشمن حذف اسلام از انقلاب بود.

وی با اشاره به ویژگی هایی چون استقامت و شجاعت فرماندهان، شیوه رهبری امام و قاطعیت ایشان در تصمیم گیری ها، حضور زنان در پشت جبهه ها، نقش روحانیت، جهاد رزمندگان و معنویت جبهه ها در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با محوریت اسلامیت شروع شد.

قاسمی جهاد در راه خدا را تراوزیی برای سنجش ایمان دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس رهبری فرماندهی و مدیریت حکیمانه امام در ۳ صحنه بین المللی، منطقه ای و داخلی تاثیر گذار بود.

فرمانده سپاه رشت ادامه‌ داد: وحدت و انسجام مردم و بسیجیان، اشتباهات استراتژیک صدام در عدم شناخت ملت ما از دیگر عوامل پیروزی ما در جنگ بود.

وی فرهنگ دفاع مقدس را یک ابر فرهنگ دانست که در زیرمجموعه خود هزاران فرهنگ دیگر دارد و ادامه داد: درخشش فرهنگی دفاع مقدس به گونه ای بود که تمام خرده فرهنگ های غلط را به حاشیه ‌کشید به طوری‌که مخالفین جمهوری اسلامی نیز حرمت شهدا جانبازان و ایثارگران را گرامی میدارند.

قاسمی با تاکید بر اینکه ایرانیان صد ها سال دیگر هم این شکوه و عظمت را گرامی می‌دارند گفت: ما قدرت خدا را در دوران دفاع مقدس دیدیم، در این دفاع همه ملت یکپارچه شدند و فرزندان خود را در میدان فرستادند.

فرمانده سپاه رشت با تاکید بر اینکه همه آمار شهدا در استان ها نشان از همکاری همه کشور در این پیروزی دارد افزود: اگر خودباوری ملت ایران نبود حتما سرنوشت جنگ به سود دشمن رقم می‌خورد اما امام راحل چنان خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان تزریق کرد که هیچ کس با ما توان مقابله نداشت.

وی با بیان اینکه کمبود احساس اتکا به نفس، غزت، استقلال، خودباوری چیز هایی است که این روزها به شدت در بین مسئولین احساس میشود ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکلات امروز خصوصا در حوزه اقتصادی حل شود باید به دوران دفاع مقدس و خود باوری برسیم.

قاسمی راه برون رفت از مشکلات را بازگشت به دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که برای حفظ امنیت باید رو پای خود بایستیم و به دشمنان دل نبندیم.

فرمانده سپاه رشت گفت: امروز اگرچه جنگ نظامی نداریم اما دشمنان به دنبال تغییر ذهن ها، افکار و ادراک ما هستند و تلاش می‌کنند تا جوانان را به این نتیجه برسانند که ما راهی نداریم جز اینکه به دشمن پناه ببریم.

وی با تاکید بر اینکه سازش با دشمن به هیچ طریقی مشکلات ما را حل نمی کند خاطرنشان کرد: ما باید به دوران دفاع مقدس و شهدا تکیه کنیم، بزرگترین قدرت در حوزه خلیج فارس هستیم پس دشمن همیشه به دنبال ضربه زدن به ما است.

قاسمی ادامه داد: ما از شهدا آموختیم که ایستادگی در مقابل دشمنان فقط مقاومت میخواهد و با سر میز نشستن،صحبت کردن و قهوه خوردن مشکلات حل نمیشود.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس با اجرای بیش از ۸۰ برنامه محوری و شاخص در سطح رشت و بیش از ۴۰۰ برنامه توسط پایگاه های بسیج، حوزه های بسیج و دستگاه های اجرایی در سطح رشت با شعار ما قوی هستیم ابراز کرد: اولین روز هفته دفاع مقدس با شعار اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی با همایش تجلیل از رزمندگان در سالن اجتماعات ناجا آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه رشت با اشاره به نشست گفتگو محور پاسخ به شبهات در فضای مجازی در قالب طرح ثامن، نواختن زنگ ‌مقاومت در شبکه شاد و برخی مدارس، برگزاری مسابقه در موضوع دفاع مقدس، جشنواره و تجلیل از سربازان، نشست های بصیرتی، جشنواره های صنایع دستی یادواره دفاع مقدس، برپایی میز خدمت در مناطق محروم رشت و نشست های سیاسی و روشنگری ادامه داد: تجلیل از ۲۴۰نفر از فرهنگیان بسیجی، اهدای ۱۵۰ بسته لوازم تحریر به دانش آموزان نیازمند، میهمانی لاله ها، حضور در میان خانواده های شهدا، افتتاح ساخت پایگاه مقاومت بسیج، نشست های بصیرتی با موضوع گام دوم انقلاب و افتتاح ۱۰واحد‌مسکن محرومین از مجموع برنامه های سپاه ناحیه رشت در هفته دفاع مقدس است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه