معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در نشست خبری:

اجرای ۵۰۰برنامه شاخص فرهنگی توسط سپاه قدس گیلان/ نباید بگذاریم حماسه هشت سال دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در رابطه با زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، گفت: باید این فرهنگ برای نسل آینده باقی بماند و نباید بگذاریم حماسه هشت سال دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود.

اجرای ۵۰۰برنامه شاخص فرهنگی توسط سپاه قدس گیلان/ نباید بگذاریم حماسه هشت سال دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ حسین مصطفی پور، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه سال ۹۹ مصادف با چهلمین سال دفاع مقدس است اظهار کرد: ۴۰سال قبل در چنین زمانی رژیم عراق حمله ای را علیه کشور ما آغاز کرد که ۸سال به طول انجامید و در مقابل شاهد ۸سال دفاع جانانه ملت ایران بودیم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جا غرب و شرق به اتحاد نرسیدند و تنها برای کمک به صدام همدست شدند، بیان کرد: همه استکبار جمع شد به طوریکه ملت ایران در مظلومیت کامل و با دست خالی از خود دفاع کرد اما توکل به یاری پروردگار، توسل به ائمه اطهار(ع) و وحدت مردم به حفظ نظام و آرمان های آن کمک کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان مهم ترین دلیل پیروزی در دفاع جانانه را پای کار بودن همه جانبه ملت و گوش به فرمان رهبر بودن دانست و ابراز کرد: ما همیشه باید قدردارن حضور حماسی این مردم در عرصه های مختلف باشیم و امروز اگر می‌خواهیم بار دیگر سربلند شویم فقط باید به خداوند، مردم و ظرفیت های داخلی تکیه کنیم.

مصطفی پور در ادامه‌ افزود: ایران پیروز این میدان بوده زیرا به اهداف خود مانند باج ندادن به دشمن رسید و آیندگان به مردم و بزرگان خود در آن دوره افتخار خواهند کرد که چنین پای کار بودند.

وی هدف از بزرگداشت هفته دفاع مقدس را حفظ فرهنگ، معارف و داشته هایمان دانست و گفت: باید از این معارف و فرهنگ ناب انگیزه بسازیم؛ این اعتقاد در جان ما ریشه دوانده است که همیشه برای موفقیت باید شیوه دفاع مقدس را پی بگیریم چون یک راهِ تجربه شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: ما شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های شدید را در ابتدای انقلاب تجربه کردیم و امروز برای مقابله‌ با تحریم سخت باید از فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اعتماد به جوانان انقلابی و جهادی افزود: باید به خود اعتماد کنیم، نگاه امیدوارانه را به داخل برگردانده و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

مصطفی پور با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در رابطه با زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، گفت: باید این فرهنگ برای نسل آینده باقی بماند و نباید بگذاریم حماسه هشت سال دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به شروع کارهای فرهنگی و تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس توسط همه دستگاه ها از ۳خرداد تا پایان سال ادامه داد: در گیلان ایثارگران در طول سال تجلیل و تقدیر می‌شوند.

اجرای ۵۰۰برنامه شاخص فرهنگی توسط سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس

وی ارتباط تصویری با رهبر انقلاب را شاخص ترین برنامه اولین روز از هفته دفاع مقدس دانست و افزود: در گیلان حدود ۵۰۰برنامه شاخص فرهنگی توسط سپاه قدس گیلان در شهرستان های مختلف و اقشار مختلف بسیج انجام خواهد شد.

افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومان در گیلان و ۸۷واحد مسکن سیل زدگان در گمیشان گلستان

سرهنگ مصطفی پور با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی ـ رزمی به نام “اقتدار” در منطقه دانشگاه آموزشی امام خامنه ای سپاه در زیباکنار، پخش زنده برنامه گنج بی پایان، افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن محرومان در گیلان، افتتاح ۸۷واحد مسکن سیل زدگان منطقه گمیشان استان گلستان، توزیع بسته های معیشتی و لوازم تحریر، دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافعان سلامت به عنوان شاخص ترین برنامه های گیلان افزود: روایت گری راویان دفاع مقدس در فضای مجازی و برخی از ادارات، رونمایی از ۳عنوان کتاب دفاع مقدس، رونمایی از مستند شهید فرهاد خوشه‌ بر، تولید برنامه تلویزیونی همسفران صبور ویژه همسران شهدا و تولید و پخش مسابقه تلویزیونی ۸هزار قهرمان در شبکه باران از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به شعار ما قوی هستیم افزود: همایش نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی بسیجیان و صعود آنها به قله درفک، همایش رسانه ای سه ساله های حسینی، مسابقه کتاب خوانی و نقاشی در فضای مجازی، ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی در حاشیه نماز جمعه و در مناطق محروم در قالب طرح شهید رهنمون، اجرای میز خدمت و اجرای طرح ثامن با محوریت موضوع روشنگری و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در فضای مجازی برخی دیگر از سایر برنامه‌های هفته‌ دفاع مقدس در گیلان است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در موضوع تبیلغ و گسترش ارزش های دفاع مقدس رسالت سنگینی بر عهده دارند خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه پیروی کننده و ادامه دهنده‌ راه شهدای رسانه هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه