آیت الله فلاحتی در دیدار مدیران حوزه های علمیه استان گیلان:

ابلاغ احکام خدا به مردم بزرگ ترین رسالت عالمان دین است/ حوزه های علمیه طلاب را انقلابی تربیت کنند/ لزوم ترویج حفظ قرآن بین طلاب در تمام حوزه های علمیه

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تربیت انقلابی طلاب توسط حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: انقلابی بودن طلبه ها موجب می شود دیگران نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

ابلاغ احکام خدا به مردم بزرگ ترین رسالت عالمان دین است/ حوزه های علمیه طلاب را انقلابی تربیت کنند/ لزوم ترویج حفظ قرآن بین طلاب در تمام حوزه های علمیه

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران حوزه های علمیه استان با اشاره به تلاش و دغدغه مسئولان حوزه ها نسبت به تربیت طلبه ها در محیط مذهبی و الهی اظهار کرد: قدردان تلاش مدیران و استادان حوزه های علمیه هستم و خود را شریک مشکلات شما می دانم.

وی به روایتی از امام صادق(ع) مبنی براینکه علما وارث انبیا هستند، اشاره کرد و افزود: رساندن پیام خدا به مردم، رسالت بزرگ انبیا بود و این رسالت امروز به عهده علمای دین است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین مامور ابلاغ احکام خدا به مردم هستند، تصریح کرد: این ماموریت بزرگ ترین رسالت علمای دین است بنابراین به حوزه های علمیه نباید کم توجهی شود.

آیت الله فلاحتی، دستاوردهای بشر در عرصه های مختلف را محصول تعالیم انبیای الهی دانست و بیان کرد: پیام انبیای الهی حتی به جوامع غیر توحیدی رسیده است.

وی، رسالت عالمای دین در دنیای امروز را به مراتب سخت تر عنوان کرد و گفت: طلبه به فکر رسالت خود است و دیگر امور را فرعی می داند ضمن اینکه اکنون سطح زندگی علما و طلاب دینی در نازل ترین حد است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر توجه مسئولان نظام اسلامی به حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن رسالت دین توسط طلبه ها و علما بین مردم حائز اهمیت است بنابراین حوزه های علمیه باید طلبه هایی تربیت کنند که بتوانند رسالت دینی را بین مردم ترویج دهند.

آیت الله فلاحتی بر اهمیت استعدادیابی طلبه های علاقمند به امر دین توسط حوزه های علمیه تاکید کرد و یادآور شد: در تمام عرصه ها نیازمند طلبه های دلداده نسبت به دین هستیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت طلبه کار جهادی و مستمر را طلب می کند، اظهار کرد: با توجه به آموزش به صورت مجازی به دلیل شیوع بیماری کرونا، حضور در محضر استاد و کلاس درس جایگزینی ندارد.

امام جمعه رشت، وجود رهبر معظم انقلاب را بزرگ ترین نعمت خدادادی عنوان کرد و افزود: باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار ترویج حفظ قرآن بین طلاب در تمام حوزه های علمیه شد و تصریح کرد: استعداد طلاب با حفظ قرآن شکوفا می شود.

وی با تاکید بر دایر کردن سنت مباحث بین طلاب در حوزه های علمیه، بیان کرد: مباحثه به طلبه سعه صدر می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت ارتقای جایگاه حوزه های علمیه در جامعه، خاطرنشان کرد: مدیران حوزه های علمیه مانند روسای اداره های دیگر باید در جلسه های شهرستانی و مدیریتی دعوت شوند.

آیت الله فلاحتی بر تربیت انقلابی طلاب توسط حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی محصول تلاش هزار ساله حوزه های شیعی است.

وی ادامه داد: اکنون مشکل قدرت های جهانی با کشورهای دیگر اسلامی نیست و تمام ترس دشمن از ایران است بنابراین انقلابی بودن طلبه ها موجب می شود دیگران نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه موضوع عقیده، مسجد و عزاداری برای مردم مهم است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستم بنابراین اگر شیوه نامه بهداشتی رعایت شود حضور مردم در مساجد مشکلی ندارد ضمن اینکه نمازگزاران بهترین مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند.

آیت الله فلاحتی، طلاب را شاگردان مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: حوزه های علمیه آینده سازان جامعه را تربیت می کنند.

آغاز سال تحصیلی جدید در ۹۵ درصد حوزه های علمیه گیلان

مدیر حوزه های علمیه برادران گیلان نیز در دیدار مذکور به آغاز سال تحصیلی جدید در ۹۵ درصد حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: کلاس درس پایه های اول و دوم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و از پایه سوم کلاس ها به صورت مجازی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری از ابلاغ تقویم آموزشی به تمام حوزه های علمیه گیلان خبر داد و بیان کرد: ارتباط بیشتر امامان جمعه با مدیران مدارس علمیه حائز اهمیت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه