امام جمعه بندرانزلی:

احضار و اخراج سفیر فرانسه حداقل ترین کار ممکن در پی اهانت مجدد نشریه فرانسوی است

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین گفت: در این تجمع و تجمع های دیگری که در کشور انجام می شود از مسئولان و دولتمردان می خواهیم در برابر این اهانت ها موضع قاطع و صریح داشته باشند و حداقل ما از سایر کشورهای اسلامی باید جلوتر باشیم ، باید به دولت فرانسه تذکر داده می شد و حداقل سفیر فرانسه احضار و اخراج او از ایران انجام می گرفت.

احضار و اخراج سفیر فرانسه حداقل ترین کار ممکن در پی اهانت مجدد نشریه فرانسوی است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه شهرستان بندرانزلی پیش از ظهر امروز در مراسم تجمع محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی قرآن کریم و رسول اعظم (ص) در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه ۱۴۵۵ سال است که جهان کفر و شرک در همه جلوه های ویژه با دستان خائن و قلم های پر زور و زبان های آلوده در صدد مواجه و هتک حرمت از بین بردن اسلام و مقدسات اسلامی هستند اظهار کرد: دشمنان با انواع شیوه ها می‌خواهند به ساحت نورانی قرآن و شخصیت والای پیامبر توهین کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که خیلی ها خواستند در طول تاریخ اسلام نام پیغمبر را از بین ببرند اما خداوند اراده کرده این نور در عالم فراگیر شود افزود: در طول این سال های متوالی دشمنی با ما، اهانت به هدایتگر انسان‌ها اوج همه دشمنی ها بود اما مشیت الهی بر این است که جهان تحت حکومت اسلامی قرار گیرد لیکن این امر با برنامه امتحان و آزمایش انسان ها میسر میشود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه پیروزی ملت خدایی و مجاهد به رهبری امام (ره) توانست خون شهدای کربلا را در برابر دیدگان همه جهانیان به نمایش بگذارد گفت: این پیروزی ثابت کرد که این راه نورانی از بین رفتنی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند اراده کرده تا این موفقیت به کمال برسد لذا انقلاب اسلامی یک حرکت نویدبخش در راستای قیامی سراسر شور و حماسه بود و حال که ۴۰سال از انقلاب میگذرد این حرکت آگاهی بخش توانست در جهان موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه سال گذشته در سراسر دنیا دل های عاشقان و انسان های آزاده در کربلا حضور یافتند و شعار حب الحسین یجمعنا در جهان مخابره شد اما امسال با فراگیری ویروس کرونا این راه احتمالا بسته شده است اذعان کرد: شعار امسال، ما ملت امام حسینیم، است که شهید سلیمانی این جمله پرمعنی را بیان کرد و شعار سال جاری نیروهای عاشورایی قرار گرفت.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم و حمایت از این رفتارهای دشمنانه، خود نشانه پیروزی انقلاب اسلامی است و اگر ما پیروز این میدان نبودیم این دشمنی ها و جنایت ها معنی نداشت ابراز کرد: امروز مرگ بر آمریکا نه از ایران اسلامی و کشورهای مسلمان بلکه از حلقوم شهروندان آمریکایی به گوش می رسد و این پیروزی ما است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایشات رهبری در محکومیت اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم و پیامبر اسلام که فرمودند ما نباید از توطئه های دشمنان در منطقه غافل شویم، اظهار داشت: امروز در منطقه و جهان اسلام دو حرکت و اقدام انجام شده و در حال انجام است، یک حرکت مذبوحانه سازش با رژیم صهیونیست و بازکردن پای بشریت در منطقه ما که قطعا شکست خورده و خواهد خورد و در مقابل آن یک حرکت مقتدرانه و پیروزمندانه در خط مقاومت و نیروهای مقاومت وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین ادامه داد: در این تجمع و تجمع های دیگری که در کشور انجام می شود از مسئولان و دولتمردان می خواهیم در برابر این اهانت ها موضع قاطع و صریح داشته باشند و حداقل ما از سایر کشورهای اسلامی باید جلوتر باشیم ، باید به دولت فرانسه تذکر داده می شد و حداقل سفیر فرانسه احضار و اخراج او از ایران انجام می گرفت.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به محدودیت های کرونا و اینکه این موضوع نباید بهانه ای برای اروپایی ها و اهانت به ساحت مقدس شود، تصریح کرد: از مسئولان کشور می خواهیم در اهانتی که با ساحت مقدس و قرآن کریم شده حداقل از ورود و خروج و استفاده از کالاهای فرانسه خودداری شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
درود بر شرف این روحانی شجاع و دلیر تنها راه ادب کردن فرانسویان اخراج سفیر فرانسه است
در حاشیه