نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد:

کاهش برداشت برنج از شالیزارهای گیلان/ ترافیک ۱۵ کیلومتری خروجی شهر رشت در ایام تعطیل مشکل آفرین است

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه امسال با کاهش برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان مواجه هستیم، گفت: دولت باید توجه ویژه ای به کشاورزان داشته باشد تا خسارت آنان جبران شود.

کاهش برداشت برنج از شالیزارهای گیلان/ ترافیک ۱۵ کیلومتری خروجی شهر رشت در ایام تعطیل مشکل آفرین است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، با اشاره به وقوع بارش های سنگین در استان گیلان در فصل برداشت محصولات کشاورزی، اظهار کرد: شالیکاران از این آبگرفتگی ها آسیب جدی دیده اند و خسارت زیادی به محصولات آنان وارد شده است.

وی با بیان اینکه امسال با کاهش برداشت محصول برنج از شالیزارهای گیلان مواجه هستیم، گفت: دولت باید توجه ویژه ای به کشاورزان داشته باشد تا خسارت آنان جبران شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در ادامه مشکل ترافیک ورودی رشت بعد از پلیس راه امامزاده هاشم را یادآور شد و عنوان کرد: در ایام تعطیلات شاهد ترافیک ۱۵ کیلومتری در خروجی رشت به سمت تهران هستیم که برای مسافران مشکل ایجاد کرده است.

احداث ۵۰۰واحد مسکن محرومین در مسکن مهر رشت

کوچکی نژاد، با اشاره به همکاری سپاه با کمیته امداد جهت احداث مسکن محرومین، متذکر شد: در مسکن مهر رشت ۵۰۰ واحد دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است که در صورت تکمیل، آماده واگذاری به محرومین است.

وی همچنبن به سابقه نوغانداری و صنعت ابریشم در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه تولید تخم نوغان شاهد روند رو به رشد نیستیم و با توجه به وجود مرکز تحقبقات نوغانداری و شرکت ابریشم در استان باید کمیته ای ویژه برای افزایش تولید تخم نوغان تشکیل دهیم.

محمدرضا احمدی، نماینده دیگر رشت در مجلس نیز در ادامه، مسئله سراوان و دپوی زباله در این بخش مهم از رشت را یک معضل دانست و یادآور شد: برای رفع این مشکل باید مسئولان ملی را دغدغه مند کنیم.

وی رودخانه های گوهررود و زرجوب را نیز نیازمند ساماندهی دانست و متذکر شد: با رفع مشکل سراوان، از حجم آلودگی این دو رودخانه کاسته می شود.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به مشکلات زبرساختی استان گیلان در حوزه آب و برق، اظهار کرد: امیدواریم راه آهن گیلان به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه ای به زودی تکمیل شود و شاهد افتتاح راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه