چرا قالی‌باف از وحدت اصولگرایان بی‌نیاز است؟

عده ای وحدت اصولگرایان را تنها تا جایی می‌خواهند که کاندیدای موردنظر آنها نامزد نهایی باشد اما به نظر می رسد برخی از اصولگرایان یک گام دیگر پیش نهاده و وحدت را صرفا برای حمایت از خود می‌خواهند و در این راه هرگز از اصول(!) خود کوتاه نخواهند آمد.

چرا قالی‌باف از وحدت اصولگرایان بی‌نیاز است؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، محمد باقر قالی‌باف شهردار تهران در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضورش در همایش اصولگرایان گفت: “من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم و قطعا مردم از من انتظار خواهند داشت که شهری بهتر را برایشان مدیریت کنم.”

قالی باف در حالی به برخی تلاش ها برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان پاسخ کنایه آمیز می دهد که دغدغه اصلی او دست کم در دو انتخابات ۸۴ و ۹۲ همین موضوع البته با شرایط خاص بود!

قالی باف در دو انتخابات مذکور تمام تلاش خود را به کار گرفت تا حمایت اصولگرایان را به خود جلب کند اما در هر دو انتخابات، هم در جلب حمایت اصولگرایان و هم در رای آوری ناکام ماند.

با این وجود به نظر می‌رسد شهردار تهران این بار رویه دیگری را در پیش گرفته که احتمالااو را از وحدت اصولگرایان بی نیاز می کند!

محمدباقر قالی باف در دوره جدید تصدی شهرداری تهران، با تغییر رویه در تقسیم پست ها و مناصب، سهم ویژه ای هم برای طیف جبهه پایداری و نیز برخی از دیگر چهره های اصولگرا مانند حامیان محسن رضایی ، ولایتی و حداد عادل در نظر گرفت. مناصب موجود در زیرمجموعه های دستگاه عریض و طویل شهرداری تهران در حال حاضر به طور منسجم و دقیقی میان طیف های مختلف تقسیم شده است.

قالی باف کاندیدای ناکام دو دوره انتخابات ریاست جمهوری، در هر دو دوره کاندیداتوری، به ویژه در سال ۹۲، به دلیل عدم وحدت اصولگرایان – در واقع کنار نکشیدن برخی نامزدها به نفع او و عدم حمایت همه جانبه طیف های اصولگرا از وی –  به توفیقی دست نیافت و این بار به نظر می رسد بسیار زودتر دست به کار شده تا با برنامه ریزی دقیق، از هم اکنون حمایت اصولگرایان را پشت سر خود احساس کند.

در این راستا، جیره بندی پست ها در شهرداری تهران و راضی نگه داشتن طیف های اصولگرا، احتمالا اولین و مهم ترین گام شهردار تهران بوده است تا فرآیند “وحدت به شرط حمایت از قالی باف” را به شکل عملی پیاده کند. احتمالا به همین دلیل است که او با اعتماد به نفس بیش از حد، اقدامات و اظهارات و جلسات برخی طیف‎های اصولگرا را که در اندیشه وحدت به سر می برند چنین به نیش و کنایه پاسخ می دهد که “من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم.”

البته شهردار تهران به این سوال پاسخ نداد که در روزهایی که مسئولیت اجرایی اداره شهر تهران را داشته و برای رئیس جمهور شدن و یا رای آوردن گزینه های مورد نظرش در انتخابات مجلس گذشته عمده وقت خود را صرف کارهای سیاسی می کرد انتظار مردم از خود را با چه توجیهی به فراموشی سپرده بود؟

واقعیت آن است که فرآیند “وحدت” موردنظر قالی‌باف از یک سال قبل آغاز شده و اکنون شهردار تهران پیش از هر جلسه و اظهارنظری به وحدت رسیده است و نیازی به حضور در جلساتی که مواضع برخی از آن‌ها، نه وحدت آفرین که وحدت شکن است احساس نمی کند!

تجربه نشان داده است که عده ای وحدت اصولگرایان را تنها تا جایی می‌خواهند که کاندیدای موردنظر آنها نامزد نهایی باشد اما به نظر می رسد برخی از اصولگرایان یک گام دیگر پیش نهاده و وحدت را صرفا برای حمایت از خود می خواهند و در این راه هرگز از اصول(!) خود کوتاه نخواهند آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه