گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی توجهی کشورهای غربی است

پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی گفت: مسوولان ایرانی بارها درباره خطر گسترش افراط گرایی در منطقه هشدار دادند اما کشورهای غربی توجهی به این هشدارها نکردند.

گسترش تروریسم در منطقه نتیجه بی توجهی کشورهای غربی است

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی که به همراه تنی چند از نمایندگان عضو گروه دوستی در زاگرب پایتخت جمهوری کرواسی به سر می برد ، با ملادن نواک رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران و جمعی از اعضای گروه در محل پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت ها برای توسعه همکاری ها و ارتباطات ایران و کرواسی تاکید کرد و افزود: توانمندی های دو کشور در عرصه های مختلف بسیار فراتر از حجم فعلی مراودات فیمابین است که می بایست از آن ها در توسعه مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و صنعتی بهره برد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش مهمی در گسترش ارتباطات و مبادلات دو کشور برعهده دارند و مجلس شورای اسلامی از روند افزایش سطح مناسبات فیمابین در همه زمینه ها حمایت می کند.

وی، گسترش تروریسم در منطقه را نتیجه بی توجهی غربی ها عنوان کرد و گفت:: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و حرکت های افراطی آماده همکاری با دیگر کشورها از جمله کرواسی برای مقابله با این پدیده شوم است.

وی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

 ملادن نواک رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران نیز در ادامه همین دیدار گفت: توسعه ارتباطات دوستانه با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان کرواسی قرار داد.

وی همچنین بر اهتمام مجلس کرواسی به ویژه گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران در جهت توسعه ارتباطات در همه زمینه ها به ویژه در عرصه پارلمانی با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران در پایان این دیدار خواستار رایزنی و مشورت بیشتر مسئولان دو کشور در خصصو مسائل دو جانبه و منطقه ای گردید.

لازم به ذکر است در این دیدار ملکشاهی، نقوی حسینی، علوی و مرادی نمایندگان  کوهدشت، ورامین و سنندج نیز هر کدام به طور جداگانه در خصوص مناسبات دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه