آیت الله فلاحتی در دیدار جمعی از تعاونگران گیلان:

صادرات گیلان روزگار خوشی ندارد/ ایجاد اشتغال جوانان اولویت نخست تعاونی ها باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در وزارت تعاون باید اولویت نخست باشد گفت: هدف نخست در هر برنامه ریزی باید ایجاد اشتغال باشد و در این راستا اولویت ها را در نظر داشته باشند.

صادرات گیلان روزگار خوشی ندارد/ ایجاد اشتغال جوانان اولویت نخست تعاونی ها باشد

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از تعاونگران گیلان با تبریک هفته تعاون و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: تعاون ریشه در تاریخ انسان دارد.

وی به وجود فعالیت های تعاونی به طور عملی در زندگی اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: قرآن می فرماید که در کارهای خوب همدیگر را کمک کنید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تعاون ریشه در تاریخ ایران دارد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در بخش تعاون توسعه همه جانبه داشته است.

آیت الله فلاحتی به آشنایی مردم نسبت به تعاونی ها از دیرباز اشاره کرد و گفت: آشنایی بیشتر مردم به ویژه روستائیان با گستره تعاون حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در وزارت تعاون باید اولویت نخست باشد، بیان کرد: هدف نخست در هر برنامه ریزی باید ایجاد اشتغال باشد و در این راستا اولویت ها را در نظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، استفاده از تجربه تعاونی داران و مدیران تعاونی ها را بسیار اثرگذار عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از تجارب کهن تعاونی داران و مدیران تعاونی تاثیرگذار است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به دیدگاه های متفاوت نسبت به بنگاه های بزرگ و کوچک تولیدی در دنیا، خاطرنشان کرد: پرتی ها و ضعف هایی که در بنگاه های کوچک به وجود می آید کمتر است ضمن اینکه بنگاه های کوچک حاشیه ریزش کمتری دارند.

وی، وجود اتاق داوری بین تعاونگران را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال دنبال جوانان بروید و تسهیل کننده اشتغال این قشر جامعه به ویژه در بخش تعاون باشید.

امام جمعه رشت با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و تعاونگران، بیان کرد: نظارت بر فعالیت تعاونی ها بسیار مهم است زیرا نظارت موجب کاهش مشکلات می شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار توجه به جامعه هدف و تسهیل در امور تعاونگران توسط مسئولان شد و افزود: مدیر خوب، مدیری است که بتواند جلوی ریزش جامعه هدف خود را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تعاونی ها رکن هستند، تصریح کرد: نگذارید تعاونی ها در پیچ و خم اداری بمانند.

وی بر تقویت صادرات به ویژه توسط تعاونی ها تاکید کرد و یادآور شد: واردات گیلان چند برابر صادرات استان است و مجموع صادرات گیلان در سال ۹۸ نشان می دهد صادرات ما روز خوشی ندارد.

تشکیل ۱۱۲ تعاونی جدید در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور از تشکیل ۱۱۲ شرکت تعاونی جدید از هفته تعاون سال گذشته تا هفته تعاون سال جاری در استان خبر داد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۹۱۲ فرصت شغلی جدید در این تعاونی ها ایجاد شده است.

عباس علیزاده، رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان را تشکیل تعاونی های بزرگ و مشارکت مردم در امور اقتصادی ذکر کرد و افزود: تاکنون شرکت تعاونی توسعه عمران در ۸ شهرستان گیلان تشکیل شده و بنا داریم تا پایان دولت کنونی در تمام ۱۶ شهرستان شرکت های تعاونی توسعه عمران تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه