تشکیلات اطلاعات بدون گرایش حزبی و جناحی سعی در ایجاد آرامش و تقویت وحدت ملی دارد

مدیرکل اطلاعات گیلان گفت: تشکیلات اطلاعاتی با اشرافیت بر موضوعات مختلف و بدون گرایشات سیاسی، حزبی و جناحی، سعی در ایجاد آرامش و افزایش احساس امنیت و وحدت ملی در استان دارد.

تشکیلات اطلاعات بدون گرایش حزبی و جناحی سعی در ایجاد آرامش و تقویت وحدت ملی دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، صادقی عصر شنبه با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در استان، دستاوردهای این اداره کل را تشریح کرد.

وی اظهارداشت: نفوذ و ضربه زدن به شبکه ها و سیستم های امنیتی دشمنان و سرویس های اطلاعاتی آنان از اقدامات افتخار آفرین وزارت بوده که بنا بر اعتراف دشمن، آنان را به ستوه آورده و این اقدامات نشان دهنده ظرفیت و توان بالای تهاجمی دستگاه اطلاعاتی کشور است که موجب سربلندی و افتخار جامعه و مردم شده است.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان افزود: پیام ها و اظهارات تشکر آمیز بخش هایی از اقشار مختلف جامعه موید رضایت و خرسندی مردم در این ارتباط می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله فراگیر و گسترده با توطئه های ضد انسانی و ضد مردمی دشمن در حوزه جنگ نرم که با هدف انحراف افکار عمومی به ویژه جوانان و اقشار تاثیرگذار در سطح وسیعی صورت می گیرد، باعث افزایش احساس سربلندی و رضایت عمومی در همه اقشار و همراهی جامعه شده است.

صادقی گفت: اداره کل اطلاعات استان گیلان با حضور موثر در شورای تامین استان و شهرستان ها و برگزاری جلسات و ملاقات های مختلف با مدیران اجرایی، قضایی و دیگر اقشار جامعه نقش موثری در شناسایی و ارایه مشکلات امنیتی استان به دستگاه های ذیربط داشته و این تلاش ها در کاهش یا بر طرف کردن مشکلات امنیتی استان و شهرستان ها موثر بوده است.

صادقی افزود: شناسایی و مقابله با گروه ها و جریان های سودجو و انحراف اخلاقی ، فرقه ای و دینی وابسته به بیگانه که درصدد خشکاندن ریشه های اعتقادات دینی و مذهبی جامعه بویژه جوانان می باشند؛ از دیگر اقدامات این تشکیلات محسوب می روند.

وی توسعه دایره آگاهی بخشی و توجیه اقشار مختلف جامعه، تولید و ارایه بسته های مختلف توجیهی و آموزشی در حوزه های مرتبط با ماموریت های این وزارتخانه به اقشار مختلف جامعه از جمله علما ، روحانیون و دانشگاهیان را از دیگر اقدامات تعاملی این وزارتخانه بر شمرد.

مدیرکل اطلاعات استان گیلان یادآور شد: پاسخگویی به مردم و مسوولان جزو سیاست های کلی این نهاد است و در نظام مردم سالاری دینی، وزارت اطلاعات نیز آمادگی ارایه توضیحات به نمایندگان ملت را دارد که حضور وزیر اطلاعات و معاونین او در کمیسون های مختلف مجلس شورای اسلامی از مصادیق این تعامل ارزنده محسوب می شوند.

صادقی ترجمان گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ، تامین امنیت انتخابات و کمک به سلامت و حضور حداکثری مردم در انتخابات با حفظ استقلال و بی طرفی ، مقابله با سناریوهای طراحی شده از سوی بدخواهان و عناصر مرتبط با جریان های ضدانقلابی به ویژه در مقطع انتخابات ، صیانت و حمایت از مدیران و مسوولان سالم ، انقلابی و خدمتگزار را از اقدامات اداره کل اطلاعات استان گیلان در سال های اخیر دانست.

وی همچنین جلوگیری از رشد عناصر ناسالم و مسئله دار در مشاغل مهم و حساس اجرایی و اداری ، مقابله با جریان سازی معاندین در فضای مجازی ، ممانعت از نفوذ جریان های معاند و مسئله دار در مراکز فرهنگی و رسانه ها، کمک به کاهش نارضایتی عمومی و همچنین حفظ و حراست از پرسنل ،اسناد و اماکن دولتی و اداری با طبقه بندی حفاظتی از طریق سازمان حراست های اداره کل استان را از جمله دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات استان گیلان در سال های اخیر ذکر کرد.

صادقی شناسایی عوامل نارضایتی های مردمی و انتقال دقیق و بموقع و بدون دخل و تصرف آنها به مدیران ذیربط را از وظایف مهم این اداره کل در استان ذکر کرد و گفت: پیگیری مشکلات و مسایل مرتبط با زندگی روزمره مردم و مشکلات سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان و ارایه اخبار جمع بندی شده به مسوولان ذیربط تاکنون اثر مستقیمی در کاهش مشکلات داشته است.

وی ادامه داد: برآورد زمینه های نارضایتی در حوزه های مختلف و بررسی تبعات مثبت و منفی آن و اطلاع رسانی به مسوولان ارشد استان از جمله اقدامات این اداره کل در این راستاست که اینگونه موارد در اسرع وقت درقالب گزارش ها و بولتن های خبری تهیه و به مدیران ارشد استانی و کشوری منعکس می شود.

به گفته صادقی؛ این امر، هم تصمیم گیری را برای مدیران آسان تر می کند و هم برای برطرف کردن مشکلات چاره اندیشی می شود.

وی افزود: صیانت از دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه هسته ای و دستگیری برخی از عوامل ترور دانشمندان کشور موجب تقویت بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه ها و توانایی های خویش است.

وی یادآورشد: طی سال های گذشته در استان موارد متعددی از خرابکاری سایبری توسط اداره کل اطلاعات گیلان خنثی شده است.

مدیرکل اطلاعات گیلان اظهار داشت: در زمینه جمع آوری اطلاعات که زمینه ساز سایر اقدامات است، دشمنان هم از ظرفیت خود و هم از ظرفیت کشورهای همسو و گروه های ضد انقلاب استفاده می کنند که طی چند سال اخیر، عوامل داخلی و خارجی مرتبط با سرویس های اطلاعاتی دشمن، مورد شناسایی قرار گرفته اند.

به گفته صادقی؛ برگزاری نشست های توجیهی و نمایشگاه های اطلاعاتی برای اقشار مختلف تاثیرگذار از جمله مدیران ،نخبگان ، اندیشمندان ، دانشگاهیان ، روحانیان ، کارفرمایان و کارگران و اطلاع رسانی به آنها درمورد برنامه ها و نقشه های دشمنان نظام و کشور و لزوم هوشیاری مخاطبان در برابر این نقشه ها از جمله اقدامات پیشگیرانه اطلاعاتی در استان بوده است.

وی همچنین شناسایی و مهار زمینه های آسیب پذیری که امکان به فعلیت رساندن تهدیدات در عرصه های مختلف را دارند و مقابله جدی با دشمنان و کسانی که عالمانه و عامدانه با قصد ضربه زدن به منافع ملی فعالیت های مجرمانه مرتکب می شوند را از جمله اقدامات پیشگیرانه اطلاعاتی در استان ذکر کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: همکاری با نیروهای خدوم انتظامی درجهت مقابله با باندها و گروه های سازمان یافته مواد مخدر و قاچاق سلاح در سطح داخلی که با حمایت و پشتیبانی دشمنان و سرویس های اطلاعاتی آنها که در صدد نابودی و تهی سازی جامعه به ویژه نسل جوان انجام می شود، از دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات گیلان بشمار می آید.

وی یادآور شد: دشمن با استفاده از عوامل خود دست به توطئه های وسیع و مستمر در جهت ایجاد اختلاف قومی و مذهبی می زند که تشکیلات اطلاعاتی از این ناحیه با مطالبه جدی مردم جهت مقابله با این توطئه ها و گروه های افراطی تروریستی قومی و مذهبی وابسته مواجه بوده که در این زمینه دستاوردهای مهمی بدست آمده است.

به گفته صادقی؛ احساس رضایت عمومی در قبال این اقدامات هوشمندانه به ویژه در مناطق مرزی مشاهده می شود و کشف توطئه های وسیع آمریکا و عوام وابسته در مناطق مرزی از دستاوردهای مهم وزارت اطلاعات دراین عرصه بوده که به وحدت اقوام و مذاهب ایرانی کمک شایانی کرده است.

وی افزود: مقابله با تحرکات ضد امنیتی منافقین ، فرقه های ضاله ، فرق نوظهور و غیرقانونی از جمله اکنکار، عرفان کیهانی و مدعیان دروغین مهدویت ، خرافه گری، شیطان پرستی ، مقابله با تحرکات و تبلیغات مسموم و عملیات روانی شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و همکاری با سایر دستگاه ها در مقابله با قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات دراستان از جمله دیگر اقدامات مهم اداره کل اطلاعات استان می باشد.

صادقی کمک به کاهش آثار تحریم اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری و تولید، حفظ منافع ملی و سرمایه های حیاتی و مهم نظیر جلوگیری از حیف و میل بیت المال در استان، حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنعتی و کشاورزی و برقراری امنیت بهتر برای شرکت های مادر تخصصی، مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی و مالی ، کمک به تصمیم سازی و حمایت مدیران سالم را از دیگر فعالیت های این اداره کل در گیلان برشمرد.

وی در خصوص اقدامات بیگانگان به شهروندان گیلانی توصیه کرد که از ارتباط غیر ضرور با اتباع بیگانه و پاسخگویی به نظرسنجی های تلفنی خارج از کشور خودداری کنند و یا قبل از برقراری ارتباط با اتباع و شرکت های خارجی با ستاد خبری این اداره کل مشورت نمایند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی حفاظت کرده و از برخی نرم افزارها که برای جاسوسی طراحی شده ، استفاده نکنند و اسرار مراکز حساس را نزد اشخاص به خصوص خارجیان افشا ننمایند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت سی امین سالگشت تاسیس نهاد مردمی وزارت اطلاعات و قدردانی از تلاش های پرسنل خدوم اداره کل اطلاعات استان گیلان همایشی نیز پنجشنبه هفته گذشته تحت عنوان ‘سی سال مجاهدت های خاموش’ با حضور مدیران و اعضای شورای تامین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و ائمه جمعه شهرستان های گیلان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه