اوباما در رستوران شرمنده شد/ کارت اعتباری اوباما خالی بود!

باراک اوباما که به همراه همسرش به رستورانی در نیویورک رفته بودند، برای پرداخت هزینه شام، کارت اعتباری اش را به گارسون می دهد؛ اما دقایقی بعد گارسون به رئیس جمهور آمریکا می گوید کارتش اعتبار ندارد.

اوباما در رستوران شرمنده شد/ کارت اعتباری اوباما خالی بود!

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، “باراک اوباما” هنگامی که ماه گذشته در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک قصد داشت که با کارت اعتباری خود صورت حسابش در یک رستوران را بپردازد؛ موفق نشد و کارتش رد شد. منتقدان سیاست های اوباما نیز از فرصت استفاده کرده اند و با کنایه علت عدم اعتبار کارتش را به ولخرجی های رئیس جمهور آمریکا نسبت داده اند.

 

 

به نوشته سایت بی بی سی رئیس جمهور آمریکا گفته است:‌ ‘معلوم شد که به اندازه کافی از آن (کارت) استفاده نمی کردم.’

 

 

اوباما افزود:‌ ‘آنها (شرکت صادر کننده کارت اعتباری) فکر کرده بودند که تقلبی در حال رخ دادن است’ و ظاهرا به همین دلیل از پرداخت الکترونیکی مبلغ صورتحساب خودداری کرده بودند.

 

 

رییس جمهوری آمریکا می گوید خوشبختانه همسرش میشل اوباما چک کارتش را آورده بود و صورتحساب را پرداخت.

 

 

آقای اوباما روز جمعه این ماجرا را در نطقی در اداره حفاظت مالی از مصرف کنندگان برای کارکنان این نهاد فدرال تعریف کرد. او در این سخنرانی تدابیر قانونی جدیدی را برای حمایت از دارندگان کارت های اعتباری فدرال در برابر تقلب کلاهبرداران و هکرها اعلام کرد.

 

 

سالانه دست کم ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا قربانی سرقت هویت می شوند که یکی از موارد بارز آن به سرقت رفتن شماره کارت های اعتباری یا چک کارت های آنها توسط هکرها از سرورهای کامپیوترهای شرکت ها و بانک های بزرگ است.

 

 

باراک اوباما گفت:‌ ‘سعی کردم به خانم گارسون توضیح بدهم که فکر کنم من صورت حساب های (دیگرم) را پرداخت کرده ام.’ ظاهرا به این خاطر که گارسون فکر نکند رییس جمهوری آمریکا بدحسابی کرده و کارت اعتباری اش بی اعتبار شده است.

 

 

وی افزود:‌ ‘این موضوع حتی روی من هم اثر گذاشته است.’

 

 

سایت صدای آمریکا (VOA) نیز در این زمینه نوشته است:

 

 

هیچ‌وقت برایتان پیش آمده که موقع پرداخت پول، متوجه شوید جیبتان خالی است و جلوی جمع احساس شرمساری کنید؟ این وضع برای پرزیدنت اوباما پیش آمد.

 

 

به نوشته کریستین ساینس مانیتور، ماه گذشته، رئیس جمهوری آمریکا پس از صرف شام در یک رستوان مجلل نیویورک کارت اعتباری‌اش را برای پرداخت صورتحساب به گارسون داد، ولی کارتش پذیرفته نشد.

 

 

دست‌کم، روایت آقای اوباما برای کارکنان سازمان حمایت مالی از مصرف‌کنندگان چنین بود. دیدار روز جمعه کارکنان آن سازمان با آقای اوباما پس از امضای فرمان ریاست جمهوری برای بالابردن امنیت کارت‌های اعتباری و خودپرداز انجام شد.

 

 

درست است – بعضی وقت‌ها خبر به همین سادگی ‌است.

 

 

رستوران مورد بحث «استلا» در مرکز منطقه تجاری منهتن نیویورک بود. باراک و میشل اوباما در نیویورک بودند چون رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشت.

 

 

کریستین ساینس مانیتور به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده که پس از صرف شام رئیس جمهوری و بانوی اول، موقع پرداخت صورت‌حساب، کارکنان رستوران ناچار شدند به اطلاع رهبرِ به‌اصطلاح “دنیای آزاد” برسانند که کارت اعتباری‌اش در آن ‌رستوران “اعتباری ندارد” چون شرکت صادرکننده کارت، پرداخت صورت‌حساب را قبول نمی‌کند.

 

 

آقای اوباما گفت: «فکر می‌کنم از کارتم به قدر کافی استفاده نمی کنم، برای همین آن‌ها فکر کردند تقلبی در کار است. به گارسون ها توضیح دادم که همیشه صورت‌حساب‌هایم را به موقع پرداخت می‌کنم. به هر حال، شانس آوردیم که میشل کارت اعتباری‌اش را همراه داشت.»

 

 

آقای اوباما تجربه شخصی‌اش را به عنوان شاهد میزان تقلبات در کارت‌های اعتباری و لزوم امنیت این کارت‌ها مثال ‌آورد و گفت: «حتی من هم از این مسأله در امان نیستم.»

 

 

این قضیه گزک به دست منتقدان داد و آن را نمونه‌ای از خرج‌های بی‌حساب و کتاب دولت آقای اوباما قلمداد کردند. حرف‌هایی از این دست زیاد زده شد: « فکر می‌کنید آقای اوباما در هزینه‌های فدرال زیاده روی می‌کند؟ البته که ولخرجی می‌کند، کارت اعتباری خودش برای پرداخت صورت‌حساب رد شد! برای اداره کشور از واقعیات دور است؟ حتی کارت اعتباری خودش هم اعتبار ندارد! گویا در هپروت سِیر می‌کند؟ حتی پول نقد کافی برای پرداختن پول یک وعده شام همراهش نیست!» و قس علی‌هذا.

 

 

سایت وزارت خارجه آمریکا (VOA) افزوده است: اما در مورد این که این حرف‌ها چقدر واقعیت دارد، فقط این را بگوییم هر چند میزان بدهی دولت فدرال بی‌شک بسیار هنگفت است، کسری بودجه در زمان ریاست جمهوری آقای اوباما سال به سال پایین آمده.

 

 

پیتر بیکر، گزارشگر اعزامی نیویورک تایمز به کاخ سفید در توئیتی این طور گفته: «کارت اعتباری آقای اوباما در رستوران رد شد. معلوم است که گارسون رستوران نکته اصلی در کاهش کسری بودجه را درست نفهمیده!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد شعبانی
خاک بر سرش
در حاشیه