در گیلان بازار خرید و فروش خوب است و تقریبا عرضه‌ای هم صورت نمی‌گیرد

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح خرید توافقی برنج تاکنون حدود ۲۰ هزار تن برنج از کشاورزان شمال کشور خریداری شده است، گفت: اجرای این طرح موجب رونق در بازار برنج شد.

در گیلان بازار خرید و فروش خوب است و تقریبا عرضه‌ای هم صورت نمی‌گیرد

به گزارش ۸دی نیوز، حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مورد میزان خرید توافقی برنج از کشاورزان، گفت: خرید توافقی برنج که از اواخر شهریور ماه سال جاری برای حمایت از برنجکاران توسط دولت آغاز شد اثر مطلوبی در خروج بازار برنج از رکود داشته و این طرح همچنان در حال اجراست.

وی افزود: طی بازدیدی که هفته گذشته از دو مرکز خرید در استان گلستان داشتم تأثیر مصوبه دولت مبنی بر خرید توافقی برنج را در خروج رکود و رونق بخشیدن به بازار  برنج را بوضوح مشاهده کردم.

صفایی با بیان اینکه خرید توافقی برنج از استان‌های شمالی کشور مازندران، گیلان و گلستان ادامه دارد، بیان داشت: تاکنون ۲۰ هزار تن برنج بصورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برنج در استان گلستان نسبت به دو استان مازندران و گیلان تأخیر دارد، گفت: بنابراین خرید برنج در این استان از این به بعد بیشتر می‌شود و در گیلان بازار خرید و فروش خوب است و تقریبا عرضه‌ای هم صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در مورد میزان خرید توافقی برنج در خوزستان گفت: علی‌رغم اعلام خرید توافقی برنج از کشاورزان این استان به دلیل اینکه تولید در این استان آنچنان قابل ملاحظه نیست مقدار زیادی هم برنج خریداری نشده است.

براساس این گزارش: در پی رکود بازار برنج ایرانی و برای تحرک بخشی به خرید و فروش این محصول دولت چندی پیش با خرید توافقی انواع برنج محلی در استان‌های شمالی موافقت کرد، همچنین واردات برنج را در فصل برداشت برنج محدود و تعرفه گمرکی آن را افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خرید توافقی در راستای حمایت از برنج‌کاران اتخاذ شده و تا ۲۵ آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه