لایروبی و لوله گذاری جهت رفع معضل آب های سطحی/ زه کش ها در رشت قدمت ۴۰ ساله دارند

معاون عمرانی شهرداری رشت، گفت: ۳۰ مورد اقدام در گذشته با ورود به مرحله اجرا و ۱۵ پروژه با شناسایی مناطق بحران خیز در راستای حل مشکلات آب های سطحی صورت گرفته است.

لایروبی و لوله گذاری جهت رفع معضل آب های سطحی/ زه کش ها در رشت قدمت ۴۰ ساله دارند

به گزارش ۸دی نیوز ، محمد صادق رسولیان در گفت وگو با خبرنگار «دیار باران»، در مورد شروع سریال معضل آب های سطحی در کلانشهر رشت، شهرداری را نهادی بیدار در فصل تابستان جهت ترسیم زیر ساخت های لازم به منظور حذف این معضل از سیمای رشت دانست و گفت: ۳۰ مورد اقدام در گذشته با ورود به مرحله اجرا و ۱۵ پروژه با شناسایی مناطق بحران خیز در راستای حل مشکلات آب های سطحی صورت گرفته است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: قبل از سال ۹۳ در بحث معضل آب های سطحی ۲۴ نقطه مورد بررسی قرار گرفته و مناطقی مانند میدان میوه و تره بار و بلوار مدرس نیز در محدودیت طرح جامع مطالعاتی رفع معضل آب های سطحی قرار گرفته است.

اجرای فاز دوم رفع معضل آب های سطحی با شناسایی محلات آبگیر

معاون عمرانی شهرداری رشت با اشاره به اجرای فاز دوم رفع معضل آب های سطحی در محلات آبگیر در آینده نزدیک، اضافه کرد: سنگ بزرگ علامت نزدن است و به همین منظور با وجود کمبود اعتبار و امکانات قول های بزرگی به این منظور به مردم نخواهیم داد.

معاون عمرانی شهرداری رشت با تاکید بر لایروبی، لوله گذاری و هدایت آب های سطحی و خروجی به رودخانه ها به عنوان سیاست های زیر بنایی جهت رفع معضل آبهای سطحی، اظهار کرد: پیمانکار جهت تحقق این امر با شناسایی نقاط حساس به شهرداری رشت معرفی شده است.

زه کش ها در رشت قدمت ۴۰ ساله دارند

معاون عمرانی شهرداری رشت، گفت: وضعیت زه کش ها در کلانشهر رشت از قدمت ۴۰ ساله برخوردار است و لوله های بتنی در بحث زه کشی معابر رشت استفاده شده است و فاقد طاق آجری می باشند.

وی با تاکید بر اینکه اداره آب و فاضلاب بهره بردار پروژه زهکشی معابر و خیابان های کلانشهر رشت است، تصریح کرد: متاسفانه اداره آب و فاضلاب درگیر تصفیه خانه و بانک جهانی است و هنوز سیستم فاضلاب کلانشهر رشت از ساختار سنتی برخوردار است.

رسولیان در ادامه این مطلب اضافه کرد: بیشتر دریچه ها در حوزه آب و فاضلاب در ۲۵ سال گذشته باز نشده است و محتویات این دریچه ها لجن و ماسه بادی بوده که برای مدیریت شهرداری در طول این سال ها علامت سئوال بزرگی به همراه داشته است.

معاون عمرانی شهرداری رشت با انتقاد بر نبود اعتبارات کافی اظهار کرد: کمبود بودجه و اعتبارات اختصاصی دست و بال شهرداری را جهت لایروبی گسترده در حوزه آب و فاضلاب گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه