خط کشتیرانی ایران ـ اروپا در آستارا افتتاح شد

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه کشتی بزرگ ۵۸۰ تنی «پی یو تر استل کو» در بندر مرزی آستارا گیلان، پهلو گرفت، گفت: برای اولین بار ظرفیتی بالغ بر ۴ هزار تن وارد این بندر شده است.

خط کشتیرانی ایران ـ اروپا در آستارا افتتاح شد

به گزارش ۸دی نیوز صفر نعیمی زر در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار «دیارباران»، با اعلام خبر پهلوگیری کشتی بزرگ ۵۸۰ تنی «پی یو تر استل کو» شامل یک هزار و ۱۷۵ بندل و ورق ام دی اف خام در بندر مرزی آستارا در گیلان، گفت: این کشتی عظیم از مبدأ بندر «کاس تان تانای» اروپا در دریای سیاه و خلیج «اوزو» رودخانه «ولقادول» با حرکت در دریای خزر و بندر مرزی آستارا، در اسکله چند منظوره این شهرستان پهلو گرفت.

وی افزود: تاریخ حرکت این کشتی بزرگ مصادف با سوم مهر ماه سال جاری و تاریخ ورود آن به بندر مرزی آستارا امروز (پنج شنبه) مصادف با ۲۴ مهر به مدت ۲۱ روز به طول انجامید.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه برای اولین بار ظرفیتی بالغ بر ۴ هزار تن وارد بندر آستارا شده است، اضافه کرد: بستر افتتاح خط کشتی ایران ـ اروپا در آستارا با پهلوگیری این کشتی غول پیکر اروپایی فراهم شد.

نعیمی زر در خاتمه ضمن تبریک این حرکت بزرگ در غالب سیاست های بین المللی کشور، ابراز امیدواری کرد: اقدامات و اهداف بزرگی در حوزه اقتصاد و سیاست های بین المللی محقق شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه