مصلی نماز جمعه لاهیجان احداث می‌شود

امام جمعه لاهیجان با اشاره به تملک زمین مصلی این شهرستان، گفت: مصلی نماز جمعه لاهیجان احداث می‌شود.

مصلی نماز جمعه لاهیجان احداث می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، خطیب جمعه لاهیجان درخطبه های این هفته شهرستان لاهیجان بابیان اینکه خاندان پیامبراکرم(ص) بهترین مخلوقات و انسان های عالم هستند افزود:باید در سنت و سیره از این بزرگواران پیروی کنیم.

حجت الاسلام عبدالله زاده گفت:باید ثابت کنیم که قلبی،لسانی و عملی محب اهل بیت(ع) هستیم.

وی با اشاره به آیه مباهله با بیان اینکه افرادی که اعتقاد دارند زن حق حضور در عرصه های اجتماعی را ندارد افزود: از این آیه می توان فهمید که زنان حق حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی را دارند.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم با اینکه مردم ما از سطح علمی بالایی برخوردارند و به شعرهای بی سند اکتفا نخواهند کرد افزود:باید یزید و شمر زمان را به آنها معرفی کرد تا با تحلیل درست به تصمیم گیری درست و به بصیرت برسند.

حجت الاسلام عبدالله زاده آمریکا و اسرائیل را کمتر از شمر و یزید ندانست و گفت:امروز اسرائیل صدها کودک را به خاک و خون می کشد.

وی ادامه داد : داعش در عراق و سوریه صدها کودک و زن بی گناه را به خاک و خون کشیده و سر مسلمانان را بدون هیچ گونه ترس و نگرانی از تن جدا می کنند.

عبدالله زاده با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال جنگ مذهب علیه مذهب هستند افزود : داعش با نام اسلام و با پرچم و نماد اسلامی بزرگترین جنایت ها را در کشورهای اسلامی انجام می دهد.

خطیب جمعه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ۳ اصل تحصیل،تهذیب و ورزش تاکیدات فراوان دارند افزود : پزشک بدون اخلاق و عمل فایده ای ندارد ،عالم بدون عمل در دین ما همچون درخت بی ثمر است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرآنچه که برای خداوند انجام می دهیم بایدبااخلاص باشد افزود:رقابت برخی از هیئت های مذهبی در ماه محرم با یکدیگر فایده ای ندارد و از اخلاق به دور است.

خطیب جمعه لاهیجان بابیان اینکه امروزه برخی از والدین نسبت به تربیت فرزندان خود کم توجه شده اند افزود : برخی از مسائل به آسیب ها دامن می زند و هدفی جز مقابله با فرهنگ ندارد که شبکه های ماهواره اصلی ترین تهدید کننده برای یک خانواده می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر بودجه بدون نفت تاکید ویژه ای داشته و دارند افزود: در زمان رژیم طاغوت همین صهیونیست ها و بهائیان بسیاری از زمین های حاصل خیز قزوین را در اختیار داشتند و سرمایه های این مملکت را به تاراج بردند.

عبدالله زاده افزود : ولی امروزه همان زمین ها با همان خاک مرغوب به حال خود رها شده و محصولی در آن کشت نمی شود.

خطیب جمعه لاهیجان در ادامه با بیان اینکه توجه به محصول ایرانی نیازمند توجه و اعتنا به تولیدات است افزود:البته باید تولیدگران و کشاورزان نیز عزم خود برای عدم وابستگی به خارج جزم کنند.

عبدالله زاده پاشاکی با بیان این نوید که نود درصد از تملک زمین مصلی به پایان رسیده افزود: نامه ای از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردیم که این زمین به تملک ستاد نمازجمعه شهرستان لاهیجان درآمده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مصلی نیازمند اعتبار و کمک مردم این شهرستان است افزود: با مجوزی که از دفتر مقام معظم رهبری اخذ کردیم توانستیم یک سوم از خمس مردم لاهیجان را برای شروع ساخت مصلی هزینه کنیم و این مبلغ را در حساب متعلق به ساخت این پروژه واریز کردیم./ لاهیجان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه