توزیع ۴۰هزار بسته در فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات امروز انجام می‌شود، گفت: فاز اول این رزمایش در بین آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شد و فاز دوم نیز از امروز تا پایان روز عاشورا بیش از ۴۰ هزار بسته در سراسر استان گیلان توزیع می‌شود.

توزیع ۴۰هزار بسته در فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در گیلان

به گزارش خبرنگار هشت دی، صبح امروز فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در سالن ورزشی شهید حق وردیان رشت برگزار شد.

در این رزمایش سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز فاز دوم مرحله دوم رزمایش مواسات امروز انجام می‌شود اظهار کرد: فاز اول این رزمایش در بین آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شد و فاز دوم نیز از امروز تا پایان روز عاشورا بیش از ۴۰ هزار بسته در سراسر استان گیلان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴هزار بسته توسط سازمان بسیج مستضعفین کشور به ما اهدا شد و مابقی توسط خیرین، کارخانه داران، بازاریان و مردم تهیه شده است، خاطرنشان کرد: ارزش هر بسته کمک معیشتی این مرحله بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه بازهم مردم ایران غرور آفریدند، گفت: در مرحله اول ۲۳۵۰۰ بسته توزیع با محوریت مساجد محلات توزیع شد و در این مرحله نیز بیش از ۴۰ هزار بسته توسط مردم، خیرین، کمک های عزاداری ها و کارخانه‌داران تهیه شده است.

دبیر قرارگاه مواسات گیلان ارزش ریالی این مرحله را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در این بسته های معیشتی عموما از کالای تولید داخلی استفاده شده اما بر حسب اجبار به دلیل اینکه برنج گیلان به اندازه کافی در داخل کشور وجود ندارد و هزینه پایین برنج خارجی در این بسته‌ها از برنج خارجی استفاده شد ضمن این که برخی از این بسته ها نیز از اهدایی به ما هستند و ما در آن دخیل نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی از بسته ها تلاش کردیم تا با کاهش وزن برنج به جای برنج خارجی از برنج محلی استفاده کنیم ادامه داد: نیازمندان اغلب توسط هیئت امنای مساجد و پایگاه های بسیج شناسایی می شوند؛ این بسته ها شب ها توزیع می شود و تلاش می کنیم که عزت مردم حفظ شود.

سردار عبدالله‌پور در پایان افزود: تاکنون به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسته ای ندادیم و این بسته ها فقط برای افرادی که در ویروس کرونا آسیب دیده و شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام ولی عادلی، سخنگوی قرارگاه رزمایش مواسات استان گیلان با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش، مردم گیلان درخشیدند و ۴۹ میلیارد تومان کمک مالی کردند اظهار کرد: امروز فاز دوم دومین رزمایش مواسات در ایام دهه عاشورا در حال برگزاری است و این بسته‌ها از امروز تا عاشورای حسینی در بین آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا تقسیم می شود.

حجت‌الاسلام عادلی افزود: بیش از ۴۰هزار بسته در مرحله دوم رزمایش با کمک مردم، سپاه و بسیج با محوریت مساجد محلات تقسیم می شود.

وی ارزش ریالی این کمک ها را حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مرحله سوم این رزمایش در دهه آخر ماه صفر انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه