رقابت صداوسیما با ماهواره به قیمت پایمال شدن ارزشهای اسلامی+ تصاویر

پخش زنده مسابقات ورزشی زنان اینچئون اقدام بی سابقه ای بود که در نتیجه تساهل و تسامح مسئولان صداوسیما و نیز، نیروهای انقلابی و ارزشی صورت گرفت

رقابت صداوسیما با ماهواره به قیمت پایمال شدن ارزشهای اسلامی+ تصاویر
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر، برخی برنامه های صداوسیمای جمهوری اسلامی که طبق رهنمود امام خمینی(ره) قرار بود دانشگاه اسلامی باشد، در حرکتی خزنده و نرم، آرام آرام خطوط قرمز مرتبط با حریم زنان مسلمان را شکسته و با این اقدام، پایه های اخلاقی خانواده ها را سست می نماید.
تناقض در برنامه ریزی و پخش متفاوت و بعضا متضاد برنامه های مختلف در تلویزیون حکایت از سردرگمی برنامه ریزان این رسانه ملی و عمومی دارد.
براساس این گزارش، درحالی که تعدادی از برنامه های معارفی و اجتماعی پربیننده سیما، با حضور کارشناسان نخبه فرهنگی و دینی، تحکیم بنیان خانواده و تقویت مسایل اخلاقی را هدفگذاری کرده اند، برخی برنامه های دیگر به ویژه در حوزه فیلم و ورزش، درحال سست کردن اعتقادات و اخلاقیات هستند.
به عنوان نمونه، پخش زنده مسابقات ورزشی زنان اینچئون اقدام بی سابقه ای بود که در نتیجه تساهل و تسامح مسئولان صداوسیما و نیز، نیروهای انقلابی و ارزشی صورت گرفت.
5551_652
درحالی که تا قبل از این برای پخش آنها محدودیت هایی اعمال می شد اما طی سال های گذشته و در اقدامی خزنده و آرام، صداوسیما به صورت گام به گام به انعکاس برنامه های ورزشی مربوط به زنان پرداخت تا اینکه در مسابقات آسیایی اخیر، به نقطه رهایی رسید و با انتشار مستقیم و زنده مسابقاتی که در آن، ورزشکاران زن مسلمان کشورمان، براساس نوع آن ورزش، مجبور به استفاده از لباس های تنگ و چسبان بودند، مسابقات آنان در کمال تعجب و تاسف، به صورت زنده برای عموم مردم پخش شد.
پخش برخی تصاویر که دوربین های جهانی، بدون توجه به مسایل اخلاقی به صورت بسته و نزدیک درحال ضبط مسابقات بودند، از تلویزیون جمهوری اسلامی اقدامی بی سابقه پس از انقلاب به حساب می آید و این درحالی است که اگر قرار بود چنین تصویری از یک زن مسلمان با نمایش اندام هایش در تلویزیون صورت بگیرد، پس آن همه مجاهدت ها و ایثارگری ها برای انقلاب به چه منظور بود؟!
شدت انتقادات از این اقدام تا جایی پیش رفت که حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی در همین رابطه صراحتا نوشتند: “اصل پخش این کار از سوی صداوسیما کار نادرستی است و پخش صحنه‌هایی که ضوابط شرعی در آن مراعات نمی‌شود جایز نیست و در پوشش شرعی تفاوتی بین مسابقات و غیر آن وجود ندارد.”
به نظر می رسد نهادهای نظارتی باید از مسئولان صداوسیما درباره چرایی این اقدام، پاسخ قانع کننده ای (که البته هرگز وجود ندارد) دریافت کنند و عذرخواهی از جامعه ارزشی کشورمان و تعهد بر عدم تکرار چنین اقدامات ضدفرهنگی کمترین توقعی است که از دست اندرکاران رسانه ملی می رود.
01 (1)
01 (2)
01 (3)
s6pms0udp457vyp4yrat
به جهت عدم اشاعه این اقدام منکر، از انتشار بیشتر تصاویر زننده تر که از مسابقات ورزشی زنان در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شده خودداری می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اگه پخش این تصاویر دارای اشکال است پس پوشیدن این لباسها هم از سوی ورزشکاران زن ایرانی در مسابقات بین للمللی باید مورد نقد قرار گیرد
سلام در پاسخ به
هم پخش مشکل دارد هم پوشش آنان دارای اشکال اساسی است. اساسا دشمنان فرهنگ ما با شعار خارج کردن زنان از انزوا(به تصور خودشان) فکر زنان ما را مسموم کرده و وارد مسائلی می کنند که در شان منزلت زن مسلمان نیست مگر اینکه زنان ورزشکار دارای دین دیگری باشند.
جواد
امام علی (ع)فرمودند: در آخر زمان اسلام همانند پوستینی میشود که آن را وارونه می پوشن. واقعا همینطور شده است، همه فکر میکنن که عفت و پوشش فقط در موی سر است!! متاسفم برای مسئولان!
شریفی
سلام من متعجبم ازشما دلواپسان ازیکطرف دنال این هستیدکه جوان مادنبال ماهواره نرود وبازحا لا با توجه به اینکه از21شبکه صدا وسیمای ما یکدونش خصوصی نیست که جزو با یدها است شما ازلباس ورزشکاران ما ایراد می گیرید پس تکلیف در ایران ما چه هست که متاسفانه یک اقلیت برای اکثریت دارندتصمیم می گیرند تورابه خدا ازخدا بترسید وجوانان مارا به سمت داعش نکشانید چون دوستی شما خواسته یا نخواسته بحث خاله خرسه است که عوض کشتن مگس !!!
رهگذر
سلام شما هم خودتونو دیگه گیر اورید با این مطالب سطحی و مزخرفتون اگر با این دیدی که شما به این مسائل نگاه میکنید پس ما نباید در زمینه ی ورزشی نماینده زن در کاروان ورزشی مون داشته باشیم
در حاشیه