دلخوش به لبخند آمریکایی ها نباشیم / استراتژی کلان آمریکا مقابله با تمدن جدید اسلامی است

تماس تلفنی با آقای اوباما اگر بخواهد به کنار آمدن از منافع ایران در سوریه و منطقه و کنار آمدن در بحث هسته ای منتهی شود، مشخص است که آقای روحانی در فکر طراحی یک راهبرد و استراتژی جدید برای نظام هستند، و در اینجاست که باید با این عملکرد برخورد کرد

دلخوش به لبخند آمریکایی ها نباشیم / استراتژی کلان آمریکا مقابله با تمدن جدید اسلامی است

در پی انتشار خبر مکالمه تلفنی اوباما با حسن روحانی خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز در گفتگویی با دکتر عمران علیزاده از اساتید دانشگاه نظر وی را در این رابطه جویا شد.

۸دی نیوز : نظر شما در ارتباط با تماس تلفنی آقای روحانی و اوباما چیست؟

به نظر بنده فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با نرمش قهرمانانه زمینه ساز تمام مسائل شده است.

تا زمانی که نرمش قهرمانانه از طرف رئیس جمهور کشور به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات داخلی درنظر گرفته شود دارای ایراد نمی باشد، اما به هیچ عنوان نرمش قهرمانانه استراتژی یا راهبرد کلان نظام نیست و آقای رئیس جمهور هم استراتژیست و تبیین کننده استراتژی های نظام نیستند بنابراین این فقط به عنوان یک راهکار شخصی از طرف ایشان بوده است.

اگر آقای رئیس جمهور بخواهد در آینده این را به عنوان استراتژی نظام قرار بدهد، آن موقع جای سوال و بحث خواهد داشت.

لذا تماس تلفنی با آقای اوباما اگر بخواهد به کنار آمدن از منافع ایران در سوریه و منطقه و کنار آمدن در بحث هسته ای منتهی شود، مشخص است که آقای روحانی در فکر طراحی یک راهبرد و استراتژی جدید برای نظام هستند، و در اینجاست که باید با این عملکرد برخورد کرد، تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد این مسئله در حد یک راهکار است.

همانطور که نباید هیچ زمان به لبخندهای آمریکایی ها دلخوش کنیم و امید داشته باشیم، زیرا آن ها از این مسئله به عنوان راهکار و تاکتیک استفاده می کنندو  استراتژی آن ها نمی باشد.

استراتژی کلان آمریکا بنا به فرموده مقام معظم رهبری، در راستای مقابله تمدن غرب با تمدن جدید اسلامی است.

۸دی نیوز: به نظر شما آمریکا بیشتر به این مذاکره ای که انجام شد احتیاج داشت یا ما؟

ایالات متحده آمریکا مطمئن می باشد که مشکلات خود را در جنوب غربی آسیا یا همان خاورمیانه بدون همکاری ایران نمی تواند حل کند و این غیر ممکن است، آمریکا زمانی می توانند این کار را بکند که ایران با آن ها در مذاکره مستقیم باشد، زیرا چهره ایالات متحده در منطقه به کلی تخریب شده می باشد، علی الخصوص زمانی که در ترکیه و مصر از نئو اسلامگراها حمایت کردند و بعد زیر پای آن ها را خالی کردند.

۸دی نیوز: اوباما با فشارهای اسراییل و جمهوری خواهان جنگ طلب آمریکایی چه خواهد کرد؟

امروز شایعاتی مبنی بر سفر فوری اوباما به فلسطین اشغالی برای چند روز آینده منتشر گزدیده است. صحبت روحانی و اوباما در اسراییل بازتاب بسیار بسیار منفی داشته است .

اما اوباما چاره ای ندارد زیرا نتوانسته در دوره ریاست جمهوری خود وضعیت اقتصادی ایالات متحده را سر و سامان دهد ، لذا می خواهد با یک تاکتیک جدید خاور میانه بزرگی را که “بوش” نتوانسته بود بوجود آورد ، ایجاد کند. لذا برای رسیدن به این هدف هر کاری را انجام می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه